Unul din dezavantajele comunicării atât de interactive cu clienții este că se așteaptă și la publicitate personalizată. Și totuși, companiile trebuie să fie atente și la buget. Cum abordează o companie publicitatea personalizată într-un mod care nu afectează bugetul? Iată câteva sfaturi de la membrii Forbes Council despre cum poți face marketing customizat fără să sacrifici eficiența și să cheltui prea mult pe implementare.

  1. Personalizare la nivel multiplu

Personalizarea unei campanii trebuie făcută la niveluri variate. Da, să ajungi direct în locația consumatorului este important și comunicarea la nivel individual e foarte eficace, dar e puternică și marketarea la nivel de industrie, companii sau chiar de funcție. Mixează-le pentru a obține cele mai bune rezultate.

  1. Focus pe creație

Facem foarte multă personalizare. Toate brandurile vor să facă personalizare, dar, ca să fie eficiente, trebuie ca creația să fie eficace, altfel personalizarea nu își va atinge impactul droit. Creația trebuie să fie targetată, convingătoare și captivantă.

  1. Folosește la maximum segmentarea audienței

În efortul de a te asigura că o campanie pare personalizată și relevantă pentru audiență, fiecare contact este marcat în mai multe categorii, cum ar fi regiunea, poziția, tipul de companie etc.

  1. Creează criterii utile de segmentare

Pornește cu criterii utile de segmentare. Doar pentru că poți segmenta audiența în 150000 de categorii nu înseamnă că merită efortul și timpul alocat. Identifică obiectivele și segmentează pornind de la ele. Concentrează segmentarea doar pe acele criterii care contează, în funcție de obiectivele setate.

  1. Utilizează parteneri creativi și conținut customizat

Inteligența artificială poate livra conținut hiper-relevant bazat pe comportamentul, achizițiile și preferințele consumatorului. Brandurile care doresc să livreze marketing personalizat pot lucre cu parteneri creative care se asigură că reclamele se schimbă în concordanță cu preferințele și istoricul de căutare al fiecărui client, pentru a livra mesajul care are cele mai mari șanse să facă clientul să acționeze.

  1. Importă date cu o notă personală

O combinație bună de import automat și manual de date te poate ajuta. Exportul datelor în .csv salvează timp, dar este essential să verifici manual fiecare rând, pentru a vedea dacă toate persoanele sunt într-adevăr în target sau nu. De asemenea, este important să ai un text personalizat pentru fiecare industrie către care te adresezi.

  1. Arată cum poți ajuta

Arată – nu doar spune – comunității tale de clienți, cum îi poți ajuta. Recomandările, review-urile din partea clienților și angajaților sunt foarte importante în dezvoltarea unei afaceri. Fă din cei care utilizează și construiesc produsele tale ambasadori de brand.

  1. Focus pe susținere (advocacy)

Brand managerii trebuie să se concentreze, în loc de “vocea brandului”, pe “susținerea brandului”. Vocea brandului este comfortabilă și sigură, însă clienții cer comunicare personală, autentică. O campanie prin influenceri sau promovarea creatorilor produsului, care vorbesc despre acesta în stilul și cu cuvintele lor reprezintă o abordare personalizată foarte eficace.

  1. Creează modele de consumatori (Customer Persona)

Acestea sunt de real ajutor în personalizarea campaniilor, deoarece se integrează ușor în eforturile de automatizare.

  1. Întoarce-te la începuturi

Cea mai bună cale de a personaliza marketingul este să îl legi de originea companiei tale – de ce ai început, ce te-a inspirat și ce credințe, visuri și valori te-au însoțit pe drumul spre succes?

  1. Scrie pentru o audiență de o persoană

Cea mai mare greșeală a personalizării este să crezi că menționarea numelui unei persoane face mesajul personal. Când subiectul e atât de captivant pentru cineva că nu poate rezista chemării la acțiune, atunci este cu adevărat personalizat. Unii marketeri produc conținut pentru mase și îi trântesc în față numele destinatarului. Rareori acest lucru funcționează.

  1. Creează conținut smart

Dacă o persoană îți revizitează site-ul, vrei ca ea să vadă altceva legat de vizita pe site. Prima data e doar o reclama, a doua oară îi arăți o carte electronica gratuită, a treia oară un cupon. Personalizarea conținutului înseamnă să îi dai ce dorește, când dorește și să fii valoros.

  1. Utilizează la maximum monitorizarea IP

Monitorizarea IP-ului este o modalitate bună de a îmbunătăți raportul cost-eficacitate al personalizării pentru prospecți. Colaborarea cu un furnizor care poate securiza contactele ale căror IP-uri au arătat intenții de cumpărare, poți personaliza campanii pentru contacte care sunt “gata să cumpere acum”, sau care și-a exprimat intenția de cumpărare.

  1. Implementează campanii multiple de e-mail

Durează un pic să le setezi, dar apoi pot rula automat. De exemplu, avem 4 campanii. Dacă un consummator se identifică pentru una din ele (de exemplu, descarcă ceva anume, apasă pe o reclamă anume), îl mutăm automat în acea campanie. Putem face personalizare în condițiile menținerii eficacității și eficienței.

Articolul original pe Forbes.