Inovațiile tehnologice continuă să transforme peisajul de marketing B2B ;i este crucial ca echipele de comunicare să țină pasul cu tendințele industriei pentru a rămâne competitive. 15 membri ai Forbes Communication Council împărtășesc cele mai importante tendințe de marketing tehnologic B2B despre care cred că vor avea un impact mare asupra afacerilor anul acesta. Iată-le:

1. Instrumente pentru conținutul generat de utilizator

Tehnologia de bază de creștere de care are nevoie fiecare companie B2B este un instrument pentru conținutul generat de utilizatori. UGC (user-generated tools) creează mai mult traficuri și conversii organice, oferind cel mai credibil conținut pe care îl caută atât Google, cât și utilizatorul. UGC oferă, de asemenea, dovezi sociale și încredere ridicată, care îmbunătățesc conversiile.

2. Conținut bazat pe date

Având o mulțime de date la îndemână, creatorii de conținut pot spune aproape imediat dacă își pot urma instinctele ca să scrie conținut superior care educă și informează clienții.

3. Aplicații audio și asistenți virtuali cu control vocal

Aplicațiile audio, precum Clubhouse și asistenții virtuali cu control vocal, precum Alexa, vor domina piața în 2021. De ce? Oamenii sunt ocupați să se ocupe de muncă și familie în lumea virtuală de astăzi. S-au săturat de Zoom și Teams. Este plăcut să poți comanda alimente și alimente prin intermediul aplicațiilor controlate prin voce în timp ce faci alte lucruri și să discuți în orice moment cu persoane necunoscute, fără a fi nevoie să îți pornești camera.

4. Arhitecturi Martech integrate și multi-sistem

Echipele care intră pe piață adoptă din ce în ce mai mulți parteneri martech cu tehnologii complementare, mai degrabă decât un singur furnizor, pentru a orchestra cu ușurință campaniile pe canale la scară largă. Acest lucru va aduce noi niveluri de integrare, interoperabilitate și flux de date, precum și eforturi GTM mai eficiente.

5. Concentrare continuă asupra strategiilor la distanță și virtuale

Este timpul ca „marketingul digital” să devină doar „marketing”. La peste un an de la primele carantinări, brandurile își dau seama că activitățile de marketing față în față vor fi limitate pentru o vreme. În special pentru marketingul tehnologic B2B, conținutul digital este și va continua să fie rege pe măsură ce trecem prin 2021.

5. Focus continuu pe strategiilor la distanță și virtuale

Este timpul ca „marketingul digital” să devină doar „marketing”. Am fost un avocat pentru optimizarea strategiilor de conținut digital încă de mult înainte de pandemie. Acum, peste un an după primele blocaje, mărcile își dau seama că activitățile de marketing față în față pot fi limitate pentru o vreme. În special pentru marketingul tehnologic B2B, conținutul digital este și va continua să fie rege pe măsură ce trecem prin 2021. – Paige O’Neill, Sitecore

6. NFT-uri

Consumatorii au preluat de mult timp crearea de conținut în propriile mâini, dar acum își pot comercializa propria creativitate și mai rapid și mai ieftin prin intermediul NFT-urilor. Brandurile vor trebui să se concentreze cu adevărat pe dezvoltarea produselor și să investească în parteneriate cu artiști și organizații culturale pentru a asigura adevărata valoare pentru clienții lor.

7. Angajament digital de la om la om

Nu priviți B2B ca pe un mediu steril; este tot un angajament de la om la om și, cu cât ne dăm seama mai mult, cu atât va fi mai bună calitatea marketingului nostru. Digital, Clubhouse și mai multe videoclipuri vor fi toate modalități de implicare. Și, desigur, TikTok este calul întunecat pe care încă încercăm să-l descoperim cu toții! Cheia succesului este angajamentul cu clienții în modul în care aceștia doresc să fie implicați.

8. Chatboți și marketing conversațional

Chatboții și alte eforturi de marketing conversațional vor prelua spațiul B2B. Oamenii doresc o interacțiune umană care oferă răspunsuri imediate la plângerile lor. Nimeni nu vrea să trimită un e-mail și să aștepte o săptămână pentru ca un agent de vânzări să răspundă. Vor satisfacția instantanee pe care doar chatbot-urile o pot oferi.

9. Soluții de apelare 

Marketerii trebuie să reconstruiască și să consolideze relațiile cu clienții, care au suferit din cauza scăderii interacțiunilor față în față în 2020. Cel mai bun mod de a vă reconecta este printr-un apel telefonic, dar majoritatea oamenilor nu răspund la apeluri de la numere necunoscute. Soluțiile de apelare de brand pot ajuta specialiștii în marketing să se identifice, sporind încrederea clienților în marca lor și, în cele din urmă, restabilind relația.

10. Planuri mai solide de management al activelor de date

Mutarea nu atât de subtilă către e-commerce a avut un impact semnificativ pe piața B2B și va continua nu numai în producție, ci și în distribuție. Companiile B2B care doresc să supraviețuiască trebuie să-și pună planurile de gestionare a activelor de date în hyperdrive, asigurându-se că conținutul și strategiile lor de comunicare curg.

11. Forme de comunicare dincolo de webinarii 

În general, oamenii sunt sătui de webinarii și caută noi modalități de comunicare. Popularitatea crescândă a unor platforme precum Clubhouse indică acest tip de evoluție atât în ​​comunicarea casuală, cât și în cea profesională. Conținutul scris, bazat pe fișiere, va continua să fie valoros, dar trebuie distribuit mai creativ. Publicitatea în aplicații va continua să crească, dar specialiștii în marketing trebuie să înțeleagă cum să o folosească.

12. Strategii B2C folosite pentru marketingul B2B

Pe măsură ce linia dintre viața profesională și cea personală se estompează și mai mult, la fel și marketingul B2B se va schimba pentru a fi și mai mult ca B2C. Când vine vorba de tehnologie, așteptați să vedeți companiile B2B care folosesc tehnologie care era rezervată în mod tradițional pentru conexiunile personale din ce în ce mai mult.

13. Conținut video cumpărabil în timp real

De la televiziunea de cumpărături Amazon și fluxurile de difuzare live cu linkuri pentru efectuarea de achiziții directe către principalii producători de conținut de pe TikTok și Instagram, discutând despre produse și oferind o legătură directă de cumpărare în cadrul conținutului, brandurile găsesc modalități noi și inovatoare de a ajunge la cumpărători acolo unde petrec cel mai mult timp: pe platformele sociale.

14. Extinderea marketingului bazat pe conturi

Cea mai mare tendință va fi extinderea marketingului bazat pe conturi (Account Based Marketing) atât în ​​cadrul organizațiilor de marketing, cât și în cadrul celor de vânzări. Alinierea între aceste organizații pe verticalele cu prioritate maximă și conturile țintă din acestea este o parte cheie a ABM. Cu această aliniere, echipa de marketing poate concentra resursele și creativitatea asupra conturilor țintă, în loc să facă niște campanii largi, nefocalizate.

15. Adevărata creativitate în crearea de conținut

Lumea are nevoie avidă de creativitate. S-ar putea crede că lumea este plină de creativi, comunicare și creativitate, dar în realitate nu este. Tehnologia a crescut, iar creativitatea a scăzut. Deci, adevărata creativitate în crearea de conținut asociată cu automatizarea prin intermediul platformelor de marketing va fi o mare tendință în 2021.

 

Traducere din Forbes