• interviu cu Claudia Stan, Director of Sales and Marketing, Hilton Garden Inn Bucharest Old Town, membru al comunității Global Marketing Manager

Industria hotelieră a fost grav afectată în acest an din cauza pandemiei Covid-19. Cum vă concentrați eforturile de marketing pentru a diminua impactul negativ asupra Hilton Garden Inn?

Experimentăm o perioadă pe care nimeni nu cred că a anticipat-o, cel puțin efectele ei reale. Sunt sigură că impactul creat va fi studiat multe decenii de acum înainte.

Se vorbește tot mai des despre faptul că trebuie să ne reinventăm, să privim dintr-o altă perspectivă și sunt de acord. Pentru că totul s-a schimbat: comportamentul turistului/consumatorului, punctele de interes, așa numitul ‘booking window”. Spre exemplu, dacă până acum, un turist din categoria “leisure” putea fi interesat în primul rând de facilitățile hotelului, acum va pune pe primul loc siguranța în ceea ce privește sănătatea.

Sinceritatea este punctul cheie. Oaspeții noștri sunt persoane care, ca noi toți de altfel, sunt afectați de această pandemie. Ne vom adresa lor cu maximum de responsabilitate și implicare astfel încât siguranța, atât a lor, cât și a personalului, să fie la cel mai înalt nivel.

De asemenea, foarte important va fi anul acesta turismul intern. Împreună cu fotograful, Dana Ștefănescu, am lansat campania de promovare: “Prin Bucureștiul meu”. Am vizitat lumea, am mers cu copiii noștri în marile orașe, dar câți dintre noi am vizitat muzeele din București, câți dintre noi cunoaștem istoria “Micului Paris”? Avem atât de multe de oferit, este un oraș plin de viață, vibrant și pasional, este capitala noastră și îi invit pe toți cei care se vor aventura anul acesta într-un tur de țară, un city break sau poate doar vor trece prin București, să se oprească pentru minimum trei nopți și să exploreze orașul, cu siguranță nu vor regreta.

Hotelul nostru beneficiază de o locație excelentă, chiar în inima Centrului Vechi. De asemenea, am avut în derulare campania prin care dezvăluim istoria clădirii, este fascinant să știi că hotelul în care vei înnopta are o istorie atât de plină și că, acum mai bine de 134 de ani, oamenii se întâlneau aici pentru diverse activități. Ambele campanii sunt publice pe paginile de Facebook, Instagram și LinkedIn ale hotelului.

Turismul își va reveni, vom începe din nou să călătorim. Acum, mai mult ca niciodată, este timpul să fim solidari, ține de fiecare dintre noi să salvăm turismul intern. Sunt sigură că timpul va răspunde multor întrebări pentru care acum putem doar să căutăm răspunsuri.

Sunteți de foarte mult timp manager în industria hotelieră. Care este specificul marketingului în această industrie? Cum credeți că trebuie să fie un bun manager care activează în acest domeniu?

Simplist, marketingul reprezintă “arta și știința de a vinde”. Știință, din latinescul “scientia”, înseamnă cunoaștere, acel sistem de cunoștinte structurate care îți permit să analizezi, să identifici punctele forte ale unui business astfel încât să poți exploata cele mai bune strategii care să îți permită dezvoltarea lui și atingerea obiectivelor propuse.

Pe de altă parte, “arta” de a vinde va face întotdeauna diferența. Pentru creativitate nu există parametri definiți. Din păcate sau din fericire, aici intervine o latură pe care o poți dezvolta doar dacă ai avut-o de la început. Cred că esența unui mesaj nu este dată de cuvânt sau propoziție, cât de ideea care o însoțește, scrisul fiind rezultatul unui proces al gândirii.

Felul în care te adresezi unui public țintă, conținutul, mesajul, promovarea în sine, toate sunt rodul unor cunoștinte vaste în domeniu, dar și al creativității.

Simplist, un bun manager care activează în marketing trebuie să aibă acel know-how, însă, condiția sine qua non rămâne  creativitatea.

Care este cel mai plăcut sau interesant moment din cariera dumneavoastră în marketing?

Anul acesta am câștigat premiul pentru cel mai bun nou hotel, un premiu al întregii echipe, un premiu care ne-a confirmat că facem bine ceea ce facem. Dar nu ar fi bine făcut dacă nu am avea pasiune, dedicare. Foarte mulți oaspeți mi-au spus că simt o energie bună și pozitivă în hotelul nostru.

Cred că felul în care am reușit să comunicăm extern, către oaspeți, furnizori, dar și intern, în echipa noastră, a stat la baza rezultatelor foarte bune, pe toate planurile.

Campania “Prin Bucureștiul meu” sper să convingă pe cât mai mulți de farmecul acestui oraș și să avem cât mai mulți vizitatori. Experiențele ne fac mai fericiți, amintirile ne fac mai înțelepți!

 

Despre Hilton Garden Inn

Hilton Garden Inn Bucharest Old Town este o clădire istorică din 1886, caracterizată printr-un mix de arhitectură europeană și clasică, este situat la câțiva pasi de cele mai importante obiective turistice din București. Hotelul dispune de 201 camere moderne, 5 săli de conferință spectaculoase, un restaurant și o terasă, fiind alegerea ideală din inima Centrului Vechi.