O analiză Forbes

Chiar dacă tehnologia este astăzi omniprezentă, nu a ajuns încă să se vândă singură. Marketerii B2B trebuie să fie la curent cu noile tendințe în industrie, însă acestea se schimbă atât de rapid încât chiar și experții sunt uneori surprinși de unele abordări emergente.

16 experți Forbes Communication Council au făcut o sinteză a celor mai importante tendințe de marketing B2B de avut în vedere pentru 2020.

1. Delicatețe 

Acum este momentul pentru compasiune și înțelegere. Pe măsură ce lumea își revine din pandemie, marketerii trebuie să conducă utilizând empatia. Nu împingem agresiv produse sau soluții. Mai degrabă, creăm materiale educaționale. Companiile câștigătoare ale anului 2020 vor fi cele care stăpânesc diplomația și compasiunea. – Liza Horowitz, Beacon Platform

2. Segmentare prin click

Observăm o creștere enormă a brandurilor care hipertargetează clienții utilizând segmentarea prin click în campaniile lor de marketing. Automatizând segmentarea listelor de e-mail bazat pe click-urile pe care le dau consumatorii, mărcile obțin rate mai bune de deschidere și de click în campanii, precum și rate mai mici de dezabonare. – John Orlando, Constant Contact

3. Video pentru umanizarea afacerii 

Cred că umanizarea afacerii este un curent major, și de asta video este o metodă atât de eficientă de distribuire a mesajelor. Oamenii nu citesc. Sunt bombardați cu prea mult conținut. Video-urile pot fi personalizate și asta așteaptă consumatorii de la branduri. – Stacy Sherman, Customer Experience Expert

4. Transmisie live pentru comunicarea digitală 

Cererea pentru transmisie live va exploda. Din ce în ce mai mulți oameni vor viziona conținut din confortul caselor sau birourilor lor. Ca marketeri, ar trebuie să avem în vedere includerea transmisiilor live în campanii sau evenimente. De asemenea, va trebui să creăm conținut interactiv și antrenant care să iasă în evidență și să crească veniturile. – Parna Sarkar-Basu, Brand and Buzz Marketing, LLC.

5. Unelte mai bune pentru conținut video 

Potrivit unui studiu HubSpot, 92% din marketeri afirmă că video-ul este o parte importantă a strategiei lor de marketing. Așadar, volumul de conținut video produs este în creștere pentru a implica mai bine consumatorii și angajații. Marketerii au nevoie de soluții tehnice eficiente pentru a organiza și distribui conținutul. – Helen Aboagye, Imagen

6. „Semnalele de intenție”

Semnalele de intenție sunt date culese când oamenii au acțiuni comportamentale online (vizitează un website căutând anumite produse, se înregistrează la un eveniment pe un anumit subiect etc). Creștem cota pe semnalele de intenție, utilizând date care să ne ghideze în bugetele de reclamă digitală. Pescuim când peștii caută mâncare, nu mai așteptăm să treacă peștele pe lângă noi. – Andrew Kokes, HGS

7. Focus pe datele colectate de companie 

Multe companii lider de piață acordă o importanță tot mai mare cultivării relațiilor directe cu prospecții, în detrimentul achiziționării de lead-uri de la terți, din cauza modificărilor legislative (GDPR etc). – Brian Lee, Unleash Your Identity

8. Crește importanța analizei predictive 

Pandemia a creat o întrerupere majoră a economiei, iar marketerii se străduie să își adapteze planurile într-un mediu atât de dinamic. Analiza predictivă îi poate ajuta să modeleze scenarii bazate pe principii economice și să își adapteze bugetele, canalele și calendarele pentru a implementa o strategie care să reducă riscurile și să scoată din ecuație „ghicitul”. – Nanette Kirsch, Keen Decision Systems

9. Focus crescut pe protecția datelor

Probabil cea mai mare shimbare în marketing este cea legată de protecția datelor. Marketerii B2B sunt obișnuiți să utilizeze foarte multe date despre consumatori și prospecți în campaniile lor, însă noile reglementări forțează companiile să analizeze cu atenție datele pe care le colectează și le stochează. – Tom Wozniak, OPTIZMO Technologies, LLC

10. Podcast-urile – noua normalitate 

Alege orice tendință în B2B (realitate augmentată, automatizare bazată de inteligență artificială), vorbește cu experții despre ea, înregistrează si distribuie mesajul audio. Este cea mai bună cale să ajungi la marketerii care au tendința să asculte podcast-uri în timp ce fac și alte activități. Transcrie podcastul pentru a crea conținut care să îi ajute în căutarea de mai multe informații pe subiect. – Prashant Saxena, Isentia

11. Instrumente mai bune de diferențiere a audiențelor 

O tendință semnificativă este implementarea unor instrumente de monitorizare pentru online și social media care să măsoare atitudinea față de brand și care să facă diferența între audiențele reale și cele sintetice (boți). – Roohi Saeed, Procore

12. Comunicarea personalizată 

Clienții sunt persoane unice, cu identități și preferințe unice și trebuie tratați ca atare. Modelează-ți comunicarea pentru o audiență de o persoană. – Rick Ramos, HealthJoy

13. Strategii complete pentru evenimente virtuale 

Având în vedere situația globală, urmărește strategiile de evenimente care utilizează platforme interactive ca Zoom și Hangouts (în detrimentul platformelor tradiționale pentru webinarii). Evenimentele trebuie să implice toate părțile să interacționeze, să antreneze audiența. – Jennifer Kyriakakis, MATRIXX Software

14. Creșterea influencerilor B2B 

Companiile B2B nu au realizat încă ascensiunea influencerilor în spațiul lor, ei fiind mult mai activi pe piața B2C. Aceștia sunt foarte importanți ca lideri de opinie și pot avea impact asupra decizie de cumpărare în piața B2B. – Patrick Ward, Rootstrap

15. Mesageria RCS 

Mesageria RCS (o platformă mult mai dezvoltată decât SMS) va deschide o nouă formă de comunicare pentru companii. Va permite marketerilor să adauge fotografii, video, locații, direcționări pe hartă și mult mai mult conținut în mesajele lor. – Liam Quinn, Reach Interactive

16. Hyperrelevanța 

Hyperrelevanța e tot ce contează acum. Indiferent de tehnologia pe care o folosești, marketerii trebuie să știe exact ce gândesc audiențele lor și să adapteze mesajul pentru acel moment. – Daniel Frohnen, Sendoso

Articolul original, în limba engleză, pe Forbes.com.