Marea majoritate a marketerilor taie sau mențin bugetele de marketing, afirmând că, deși deartamentele financiare înteleg rațiunea investițiilor în media în timpul pandemiei, nu mai au resursele să o facă.

Doar 7% dintre marketerii britanici afirmă că brandurile lor vor investi mai mult în marketing în această perioadă, conform unui studiu efectuat pe 477 de marketeri, condus de către Marketing Week.

29% dintre aceștia au abordarea de a „păstra cursul”, menținând bugetele, iar 50% fac reduceri de cheltuieli. 14% afirmă că este prea devreme pentru a ști ce abordare strategică vor avea.

Întrebați cum se iau deciziile în organizațiile lor, 27% au afirmat că strategia de marketing se bazează pe instinct, spre deosebire de 13% care iau decizia bazat pe date. 60% utilizează echilibrat cele două abordări.

În ceea ce priveste mixul de marketing, 26% iau decizia bazat pe instict, și doar 19% se bazează pe analiză sau date.

În ceea ce privește direcționările de bugete, media offline este afectată cel mai mult, 57% din marketeri reducând bugetele din această zonă. În digital media, 32% din marketeri reduc bugetele, 44% le păstrează și 24% le măresc.

Nu numai bugetele sunt sub presiune, dar și prioritățile se schimbă. 29% din respondenți investesc mai mult în valorile brandului, de exemplu, prin donații către cauze umanitare. Un procent similar realocă bugete de la achiziții la retenții, în timp ce 45% își modifică reclamele pentru a fi mai relevante în aceste momente.

Resursele, de asemenea, sunt redistribuite. 19% „mută tot ce pot”de la terți in-house, în timp ce 47% realocă personal între echipe pentru a face față noilor responsabilități.

În timp ce cifrele pot fi deprimante, sunt și câteva semne pozitive. 42% dintre marketeri afirmă că au văzut inovație în comunicarea cu clienții, în timp ce 43% au utilizat inovația în mesajele de marketing și branding pe care le vor utiliza post-pandemie.

B2B vs B2C

Analiza răspunsurilor a peste 850 de marketeri din același studiu arată că mărcile B2B au o abordare de marketing mai optimistă față de cele B2C. 14% din marketerii B2B descriu abordarea lor în acest moment ca „identifică oportunitatea”, spre deosebire de doar 8% marketeri B2C care fac acest lucru. Și departamentele financiare ale ale acestor branduri sunt mai deschise în a investi în media, cu 17% din marketeri susținând că financiarul susține ideea, iar 37% crezând că vor primi aprobare dacă argumentează investiția. Procentele în B2C sunt de doar 11%, respectiv 29%.

Articolul integral, în limba engleză, pe marketingweek.com.