Rapiditatea de adaptare și conectarea continuă la ce se întâmplă în jur au fost atuurile care au ajutat compania Unlock Research să traverseze criza generată de pandemia Covid-19. O spune Ada Sipetan (foto), Client Service Manager, Unlock Research, într-un interviu acordat marketingmanager.ro.

”Perioada pandemiei a început devreme pentru noi, cred că era în jur de 11 martie și erau în jur de 48 cazuri, când am decis să începem să lucrăm de acasă. Așa cum am văzut cu toții de atunci, lucrurile s-au schimbat enorm și am trecut prin foarte multe stări, la nivel uman, de business, național și internațional. Însă ce ne-a fost clar și ce am făcut din prima clipă a fost să nu ne oprim din cercetat. Am continuat cu proiectele pe rol, am transferat în online studiile și am rămas activi. Nu a existat pauză sau stop și de la capăt, a existat doar Transformare. Cred că asta ne-a fost foarte benefic, atât ca echipă, cât și ca business – rapiditatea de adaptare și conectarea continuă la ce se întâmplă în jur”, a arătat Ada Sipetan.

Important e să surpindem exact schimbările în oameni

”Ne-am dat seama, din prima clipă, că oamenii vor trece prin diverse stări, că evoluția psihologică și de comportament nu va fi liniară. Majoritatea dintre noi eram deja în business, în criza din 2008-2009, așa că am știut cât e de important să surpindem exact schimbările în oameni, nu doar de consum, shopping, cât și atitudinile, temerile și planurile lor de viitor, la cald, încă de la început. Așa am demarat, încă din luna martie, Crisis Insight Meter, ceea ce avea să devină un studiu recurent, de monitorizare. Am dezvoltat și o comunitate online, unde puteam, de asemenea, să luăm pulsul și să fim la curent cu exact stările prin care trec oamenii”, a mai povestit Client Service Manager-ul.

Semne că binele va ieși la suprafață

Potrivit acesteia, parte din aceste date au fost făcut publice, deoarece, ”încă de la început, noi am crezut că această criză va apropia oamenii (culmea, chiar și în izolare); am văzut semne că binele va ieși la suprafață, că oamenii se vor întoarce către sine, către cei dragi, către lucrurile simple și cu adevărat valoroase, dar, poate cel mai important, am vrut să fim și noi de ajutor și să fim alături de branduri, în această situație nouă, oferind informații la cald despre ce fac oamenii, ce nevoi au, ce comportamente și trăiri”.

Pe baza studiilor, compania a lansat, în cursul lunii mai, colecția Unlocked while Locked – ”trei volume de cercetare, care ilustrează cele mai profunde descoperiri, făcute aproape de români, în timpul pandemiei”.

Echipa, pe primul loc

”Noi credem că cei mai importanți sunt oamenii, echipa noastră, de aceea am făcut tot posibilul să îi punem pe ei pe primul loc în aceste vremuri dificile. Suntem o echipă foarte unită, împărtășim și trăim foarte multe împreună, ca o familie, așa că am încercat (pe lânga discuțiile pe proiecte) să avem și întâlniri virtuale, care să se apropie măcar puțin de ce ar fi trebuit să fie viața noastră înainte de criză. Am avut petreceri, reuniuni, aniversări împreună – ne-am adaptat. De asemenea, credem cu tărie că economia este o roată și că toți depindem unii de alții. Pe termen lung, nu cred că există industrie care nu va fi afectată. Chiar dacă oamenii au avut nevoie de anumite produse, încă din prima clipă (și au în continuare), dacă ei lucrează în industrii afectate de criză, vor exista efecte financiare pentru ei – și compotamentul lor de achiziție se va schimba”, a mai spus Sipetan.

Acesta a mai vorbit și despre orientarea mai puternică a businessul-ului pe online, împărtășind cu clienții ce au aflat, fiind aproape de ei și încercând să îi ajute cu insight-uri.

Clienții, afectați de freeze, inițial

”Parte din clienții noștri au experimentat, în prima fază, o stare de freeze – unii neștiind cum să reacționeze la schimbarea bruscă, alții fiind foarte prudenți, alții așteptând decizii de la headquarters. Legat de viitor, sperăm să realizăm cu toții că trebuie să facem această roată să meargă, chiar dacă mai încet sau mai împinsă anul acesta. Chiar dacă restricțiile sunt mai puține și oamenii se bucură de vremea bună și de terase, nu înseamnă ca a trecut greul. Există sectoare afectate, care vor afecta, la rândul lor, alte noi sectoare. Ce știm sigur este că noi vom fi în continuare alături de clienții noștri și de branduri, în general, aprofundând toate schimbările în atitudinile și comportamentele oamenilor, din această perioadă”, a mai spus reprezentanta companiei.

Despre Unlock Research

Unlock Research a fost fondat în 2008, atunci când câțiva profesioniști în cercetare de piață, cu ceva ani de experiență, în studii locale și internaționale, au decis să-și exprime viziunea în folosirea strategică a cunoștințelor despre consumatori. Țelul a fost acela de a cerceta liber de clișee și prejudecăți și, mai ales, de a oferi research care să ajute în construirea strategiei pe termen lung a mărcilor (nu orice fel de research), oferind informații precise și valoroase despre consumatori, care se disting de datele foarte generale sau simplele afirmații despre consum.