Cheltuielile de publicitate la nivel global sunt de așteptat să scadă cu 9,1% în 2020, deși este prevăzută o recuperare de 5,8% pentru 2021, conform prognozei realizate de agenția Zenith. Pentru a pune acest lucru în context, cheltuielile publicitare s-au redus cu 9,5% în timpul recesiunii din 2009.

În timp ce pandemia a blocat, în general, cheltuielile, criza a accelerat mutarea către online, determinând Zenith să prezică creșterea publicității digitale la 51% din cheltuielile globale în 2020 și la 55% în 2022. De fapt, se estimează că cheltuielile cu publicitatea digitală vor scădea cu doar 2% în 2020 și nu există nicio așteptare ca o parte din această cotă să revină la mass-media tradițională pe măsură ce criza se va reduce.

Potrivit Zenith, SUA au rămas „relativ rezistente”, beneficiind de cheltuieli politice record în perioada premergătoare alegerilor prezidențiale din noiembrie și, prin urmare, este de așteptat să scadă cheltuielile publicitare cu 7% în acest an.

În restul lumii, se estimează că cheltuielile publicitare din Asia-Pacific vor scădea cu 8% datorită succesului unor țări în a menține virusul sub control. În Europa de Vest cheltuielile publicitare au fost afectate puternic și, prin urmare, se estimează că acestea se vor contracta cu 15%.

În timp ce cele mai puternice scăderi ale cheltuielilor publicitare au avut loc între martie și mai, se așteaptă ca acestea să se modereze treptat până la sfârșitul anului. Recuperarea cu 5,8% a cheltuielilor publicitare globale preconizate pentru 2021 va fi stimulată de reorganizarea Jocurilor Olimpice de la Tokyo 2020 și a turneului de fotbal UEFA Euro 2020.

Sursa