De ce este Elon Musk marketerul momentului

Timp de mulți ani, piața auto a fost cea mai plictisitoare categorie din perspectiva marketingului/publicității. Acest lucru se întâmplă parțial pentru că nu erau jucători noi, doar noi sub-mărci ale marilor jucători din industrie.

Însă lipsa concurenței era doar un factor. Mediul era altul. Exista o disonanță cognitivă între ideea de a porni la drum și cea de a polua planeta. Soluții de compromis precum creșterea autonomiei și motoarele hibride nu au reușit să oprească acea voce interioară care împiedica consumatorii să se bucure cu adevărat de o călătorie.

Timp de zeci de ani, părea că nu există nicio cale. Nu exista nicio alternativă la motoarele cu gaz. Mașinile electrice erau o curiozitate, nu o soluție. La începutul anilor 2000, a devenit clar că tehnologia bateriilor s-a îmbunătățit atât de mult, încât o mașină electrică era plauzibilă. Cu toate acestea, niciunul dintre marii jucători – Ford, GM, DaimlerChrysler – nu plănuia să facă o mașină electrică.

Problema era că mașinile electrice erau văzute ca ecologice și dispărea ideea de viteză și senzații tari pentru șofer. Ideea de vehicul atât eco, cât și cu performanțe puternice, părea incompatibilă.

Dar unde alții au văzut motive de disperare, Elon Musk a văzut o oportunitate. Mașinile electrice ar putea avea demaraj rapid (0-60 în 2,3 secunde) și arăta sclipitor.

A mers. În iulie, Tesla a devenit cel mai mare producător auto după valoarea de piață. Mai mult, proprietarii Tesla sunt feriți de teama de creștere a cheltuielilor de combustibil și de sentimentulul de vinovăție că ar polua planeta.

Tesla nu ar fi putut face asta fără Musk. Fostul executiv PayPal este bine cunoscut în cercurile tehnologice și respectat ca autodidact cu o serie de interese (celelalte proiecte ale acestuia includ SpaceX, Solar City și Open AI, printre altele).

Sursa

Oportunități de Marketing

Evenimente viitoare

septembrie 2020
octombrie 2020
noiembrie 2020
mai 2021
No event found!