Generația Z cheltuiește deja aproximativ 44 miliarde de dolari pe an în SUA doar pentru ei înșiși. Iar demografia influențează o sumă suplimentară de 600 miliarde de dolari cheltuiți de alții. Cu alte cuvinte, este un grup pe care marketingul durabil nu dorește să îl treacă cu vederea.

Această generație mai tânără a crescut practic pe internet și este frustrată de ramificațiile schimbărilor climatice, pe multe dintre acestea fiind pe punctul de a le experimenta. De aceea, este logic ca 62% din generația Z să prefere să cumpere de la mărci durabile. Și este excelent pentru companiile care în mod real protejează mediul să își continue misiunea. Din fericire, este și o oportunitate de a atrage un segment de piață cu o putere uriașă de cumpărare.

Dar, în timp ce unele mărci fac un bine real, altele manipulează și fac un marketing ieftin și foarte vizibil pentru această generație. Apele tulburi nu afectează doar mărcile care acționează astfel, ci afectează și mărcile oneste. Transparența este esențială pentru a te putea  evidenția în acest mediu, în care cuvântul „durabilitate” este aruncat în public aiurea. Iată trei puncte pe care orice brand ar trebui să le includă în strategia de marketing al sustenabilității.

Marketingul sustenabilității necesită indicatori detaliați

Există sute sau chiar mii de cazuri în care companiile au anunțat că utiliza material sustenabile în dezvoltarea produselor mai „durabile”, vor trece la energie „mai curată” sau vor „atinge obiective durabile” prin donarea către  un ONG dedicat ecologiei. 

Adevărul este că „durabilitate” nu înseamnă nimic fără cifre. Și fără să le menționeze, companiile par că au ceva de ascuns — sau nu pot arăta niciun progres real. De exemplu, H&M a fost foarte criticată pentru mesajele sale, când a anunțat  colecția „Conscious”.

Zero calendar, zero acțiune

Multe mărci s-au adaptat deja la primul punct – cuvântul „durabil” trebuie să fie însoțit de cifre clare pentru a susține afirmația. Însă singurul lucru pe care l-am văzut la toate brandurile, cu excepția câtorva, este includerea unui calendar specific pentru îndeplinirea obiectivelor durabile. 

Este ușor de spus că brandul tău va realiza ceva până în 2030 — și impresionant dacă un brand mare dorește să ajungă la zero emisii de carbon până atunci. Dar fără un calendar detaliat privind modul în care brandul va avea o astfel de realizare, publicul se întreabă ce ai în vedere. Și ce se întâmplă dacă așteptăm 10 ani și compania nu își atinge scopul? Ei bine, nimic; nu există răspundere juridică.

Anunță cum își păstrează brandul tău responsabilitatea

Pe lângă faptul că nu sunt transparente în ceea ce privește numerele, brandurile nu se pot aștepta să câștige încrederea generației Z dacă nu sunt trase la răspundere. De exemplu, angajezi o companie terță pentru a te asigura că atingi anumiți indicatori de performanță?

Și ce se întâmplă dacă nu poți ține pasul cu calendarul? Care este planul de recuperare? Și va ști publicul că sunteți înainte sau că sunteți în urmă? Disponibilitatea acestor detalii, împreună cu modul în care publicul brandului tău poate ține pasul cu progresul pe care îl realizează, nu înseamnă doar un PR bun — este un mod excelent de a construi încredere pe termen lung.

Sursa