În 2020, vom observa noi tendințe în marketing, pe lângă cele existente și foarte de efect: chatboții, căutarea vocală și video marketing. Iată ce alte tendințe ne așteaptă în acest an:

1. Post-uri de magazin (comerț în social media)

De mult timp, companiile au căutat să atragă follow-erii de pe conturile sociale, în magazinele lor online. Nu mai au nevoie să facă acest lucru. Comerțul social înseamnă achiziția produselor direct din postări pe contul social sau din reclame. Nu trebuie să părăsești aplicația. 54% din persoanele cu conturi sociale le utilizează ca să urmărească produsele pe care vor să le achiziționeze. Obiectivul este de a reduce volumul de acțiuni pe care un client trebuie să le facă pentru a finaliza o achiziție.

Nici măcar nu trebuie să fii o companie de comerț online. Dacă vinzi produse, poți avea câștiguri mai mari având și tranzacții pe conturile sociale. Dacă ai un magazin în Shopify, trebuie doar să legi conturile (în Instagram) sau să instalezi un plugin (în Snapchat). În unele cazuri, îți faci magazinul direct în Facebook. Sau, poți utiliza Pinterest – una din primele platforme sociale care a integrat opțiuni de cumpărare.

2. Corespondența personală

Pentru a deveni personalizate pentru clienți, brandurile trebuie să transfere conversația „către persoană”. Marketingul direct, ca modalitate de a optimiza suportul pentru clienți și asistența în vânzări, a devenit una din cele mai relevante tendințe în marketingul digital în 2020.

Prin utilizarea aplicațiilor de mesagerie ca WhatsApp, Viber, Facebook Messenger sau mesajelor private pe rețele sociale ca Twitter sau Instagram, brandurile construiesc relații mai strânse cu clienții lor. Aceste platforme asigură comoditatea unui mesaj text, combinată cu urgența unui apel telefonic, iar totul se petrece într-un mediu cu care utilizatorul deja este familiarizat în comunicarea cu familia și prietenii.

Corespondența personală este eficace pentru a construi relații, fie că este pentru a rezolva plângeri, a accepta comenzi sau doar a comunica. Singura condiție este ca primul mesaj să fie al clientului, și nu al companiei. Metoda funcționează și mai bine când încurajezi utilizatorii să îți lase datele de contact în mesaj și eventual să îi incurajezi oferindu-le oferte exclusive sau coduri de reducere.

3. Vorbește cu Generația Z pe limba lor

În 2020, marketerii așteaptă cel mai recent grup de consumatori, Generația Z, cei născuți imediat după trecerea în noul mileniu, care acum intră pe piața muncii și încep să aibă venituri. Se estimează că generația Z va reprezenta 40% din consumatori în 2020. Acest grup de consumatori poate părea puțin bizar dacă îl compari cu Boomer-ii sau Generația X.

Iată o listă din valorile lor la care ar trebui să fii atent:

  • autenticitate. Această generație a crescut în era dezinformării, astfel că este suspicioasă și miroase mincinoșii de la distanță. Alege transparența când comunici cu această generație.
  • confidențialitate. Preocuparea pentru confidențialitate este mare în rândul acestei generații.
  • diversitate. Cea mai diversă generație apreciază diversitatea în video-urile și imaginile pe care le văd online.
  • simțul umorului. Umorul acestei generații e uneori definit ca „absurd” astfel că, dacă nu îl înțelegi, angajează pe cineva care o poate face.

Marketerii au observat similarități între această generație și millenialli, însă pe măsură ce această generație se maturizează, posibil să apară diferențe semnificative.

Articolul original, în limba engleză, aici.