Pandemia este acum în a treia lună de haos pentru oameni și afaceri. Multe industrii sunt schimbate pentru totdeauna și modul în care facem afaceri a cunoscut deja un impact semnificativ. În ceea ce privește marketingul de conținut, schimbarea este, de asemenea, inevitabilă.

Ce modificări au avut loc în ceea ce privește marketingul de conținut ca urmare a Covid-19?

O trecere către autenticitate

Nimeni nu vrea să se simtă trădat, cu atât mai mult în aceste vremuri. Consumatorii doresc ca mărcile pe care le susțin să fie autentice și oneste. Ei doresc să vadă ce fac aceste mărci pentru a îi ajuta să își rezolve problemele. Nu mai cumpără doar pentru că ceva este de vânzare.

“Nu este momentul să vinzi agresiv, nu este momentul să vorbești despre tine, este timpul să vorbești despre mine. Ajută-mă și nu te voi uita niciodată — cel mai bun marketing de conținut. Impactul real al COVID19 asupra marketingului este o schimbare fundamentală în publicitate către autenticitate, empatie și utilitate reală pentru consumator. În multe privințe, viitorul real al publicității pentru mărci este marketingul de conținut care vorbește despre nevoia reală a consumatorilor.”, declară Peyman Nilforoush , inPowered.

Toată lumea este online

Cu magazinele tradiționale și offline care trebuie să își închidă porțile săptămâni și luni întregi, toată lumea este online, din pură necesitate. Asta înseamnă pentru consumatori că au mai multe opțiuni ca oricând fără a trebui să își părăsească locuințele, dar concurența online devine din ce în ce mai acerbă. Cuvintele cheie și SEO sunt mai importante ca niciodată, toată lumea se va lupta pentru clasament.

„Întrucât companiile sunt obligate să anuleze sau să retragă evenimentele offline, bugetul respectiv este realocat strategiei digitale. Companiile adoptă o abordare integrată (incluzând conținutul, SEO, PR, etc. într-o strategie unică) pentru a crește vânzările. După pandemie, peisajul de marketing al conținutului poate deveni și mai competitiv pe măsură ce companiile rafinează aceste strategii ”, spune Mark Whitlock de la Golden Spiral Marketing.

Din această cauză, conținutul va fi mai important ca niciodată. 

Devenim pozitivi

În media se știa că oamenii au o atracție pentru știrile negative. Însă, în condițiile pandemiei, oamenii preferă pozitivismul. Conținutul urmează aceeași cale, iar marketingul bazat pe empatie câștigă teren.

„Această tendință spre bunătate și empatie și de a ajuta cu adevărat oamenii va continua cu siguranță să fie o tendință accelerată. Elementul uman din marketingul de conținut este ceva care lipsea înainte”, declară Lysa Miller, 3 Media Web.

Înțelegerea faptului că nu toate industriile sunt egale

În acest timp au tot circulat meme-uri despre cum sportivii și actorii nu sunt adevărații eroi ai timpului nostru, iar lucrătorii din prima linie primesc acum creditul pe care îl merită. Același lucru se întâmplă și în cazul serviciilor esențiale.

„Alimentele, apa, sănătatea și siguranța sunt nișe „esențiale” ale căror cerințe trebuie îndeplinite indiferent de condiții. În timp ce călătoriile și activitățile de agrement sunt primele date la o parte în vremuri de criză globală. Cred că această criză va fi un semnal de alarmă pentru mulți webmasteri despre adevărata durabilitate a nișelor lor.”, spune Nikola Rosa.

Covid-19 a schimbat comportamentul consumatorilor, iar conținutul trebuie să se schimbe odată cu acesta.

Sursa.