Marketingul prin influenceri înflorește. 89% dintre marketeri au raportat că randamentul acestui tip de marketing este comparabil sau mai bun decât al altor canale de marketing în care au investit.

Sunt patru mari întrebări pe care orice marketer trebuie să le pună înainte de a investi în marketingul prin influenceri. Acestea sunt…

1. Cât de bine îmi cunosc audiența?

Cunoașterea clienților și a motivațiilor lor te ajută în toate etapele campaniei – de la decizia asupra platformei de utilizat și a influencerului de selectat până la stabilirea conținutului de creat și promovat.

Există o mulțime de exerciții diferite pe care le poți utiliza pentru a te pune în pielea clientului. Unul dintre acestea se numește maparea empatiei. Obiectivul hărții empatiei este să înțelegi mai bine ce gândește clientul, cum se simte, ce spune și ce acțiuni are. Când construiești o hartă a empatiei, poți alege persoanele de la care colectezi informația: angajații din departamentul de marketing, clienții cei mai buni sau loiali, angajați din alte departamente sau un mix din toate aceste grupuri. Iată aici un instrument care te poate ajuta să faci acest exercițiu, furnizat de IBM.

2. Ce mesaj încerc să transmit?

Poți angaja cel mai popular influencer din lume, însă eforturile vor fi în van dacă nu controlezi mesajelul pe care îl transmiți audienței. Ține minte: nu angajezi influenceri care să vândă pentru tine – cel puțin nu direct. În schimb, ei devin partenerii tăi care să te ajute să construiești relații și să capeți încredere din partea consumatorilor. Ca să faci asta trebuie să ai o idee clară asupra mesajului pe care îl distribui.

Exemplu: Sprint (compania de telefonie) a lansat o campanie cu influenceri, dar nu a distribuit mesaje despre telefoane și servicii de telefonie. De ce? Pentru că oamenii nu ar fi rezonat cu un asemenea mesaj. Sprint a lucrat cu influencerii să creeze un video viral care să îi ajute să promoveze hashtag-ul #LiveUnlimited, care încurajează oamenii să își urmeze visul și să muncească din greu pentru ce își doresc.

Gândește-te la mesajul pe care îl trimiți consumatorilor. Ce contează pentru ei, ce credințe și motivații poți atinge cu ajutorul influencerilor potriviți?

3. Cu ce fel de persoană vreau să lucrez?

Nu toți influencerii sunt la fel. Mai mult, unii influenceri pot cumpăra followeri falși și pot părea mai populari decât sunt în realitate. Unele platforme sociale lucrează ca să remedieze acest lucru, însă problema nu este complet rezolvată. De aceea, trebuie să te gândești la influenceri ca la niște parteneri de afaceri, nu ca la niște oameni pe care îi plătești să promoveze produse. Un partener va pune întrebări, va încerca să înțeleagă consumatorii și obiectivele tale și te avuta să dezvolți o campanie de succes.

4. Ce înseamnă succesul pentru mine?

Marketingul prin influenceri nu este o schemă de îmbogățire rapidă, de aceea trebuie să ai în vedere cum măsori rezultatul. Dacă nu înseamnă vânzări directe, imediate, ce înseamnă? Trafic pe site, creșterea numărului de followeri, sau poate doar asocierea cu o persoană despre care știi că oamenii o plac și îi acordă încredere.

Articolul original, pe Forbes.com.