2020 a fost un an de referință, COVID-19 aducând o furtună în viața noastră personală și profesională. Când ne uităm la 2021, trebuie să ne întrebăm: ce schimbări în comportamentele consumatorilor și strategiile de marketing asociate vor avea un impact de durată, odată ce un vaccin este disponibil imediat?

Există motive, de exemplu, pentru a fi oarecum optimist cu privire la viitorul publicității digitale. În timp ce cheltuielile publicitare au scăzut în general în 2020, unele canale publicitare (cum ar fi podcast-ul) au revenit deja, în timp ce pentru canalele populare (cum ar fi căutarea) eMarketer estimează că vor beneficia pe termen lung de pe urma pandemiei.

Alte canale digitale au crescut, de asemenea, pe fondul coronavirusului (a se vedea prețul acțiunilor Zoom ca punct de referință). Dar ce se întâmplă cu restul marketingului? Acest articol analizează mai larg tendințele care vor modifica dramatic marketingul digital în 2021 și nu numai.

Comportamentul consumatorului se va schimba permanent post-pandemie

Efectul COVID-19 a fost semnificativ și, probabil, durabil. Comportamentul consumatorului s-a schimbat și a fost resetat, cel puțin într-o anumită măsură. Marketerii inteligenți vor face schimbări pe termen scurt și lung atât în ​​mesaje, cât și în produse și servicii.

Mai exact, brandurile de succes se vor concentra pe prețuri și mesaje bazate pe valoare. Brandurile vor efectua cercetări ample pentru a înțelege mai bine modul în care pandemia a afectat în mod specific angajații, clienții și industria. Specialiștii în marketing și mărcile inteligente vor utiliza aceste informații pentru a adapta atât strategiile de marketing din 2021, cât și schimbările pe termen lung în mass-media și mesagerie. De exemplu, evenimentele virtuale au cunoscut o creștere explozivă și probabil vor deveni un pilon al „noii normalități” a marketingului, pe măsură ce târgurile și conferințele tradiționale încearcă să se adapteze.

Companiile vor fi obligate să adopte transformarea digitală

Coronavirusul a forțat brandurile să adopte canale digitale pentru furnizarea de produse și servicii, precum și pentru marketing. „Transformarea digitală” a devenit un cuvânt cheie popular din martie 2020, iar companiile de toate dimensiunile investesc bugete semnificative în migrația către platformele digitale, inclusiv comerțul electronic, chatbots, e-mail, aplicații, inteligență artificială, analize predictive, marketing omnicanal și marketing augmentat și realitate virtuală. Mărcile care îmbrățișează tehnologii în evoluție pentru a crea o experiență mai simplă a clienților vor fi într-o poziție de lider post-pandemie.

Un element cheie într-o transformare digitală de succes este dezvoltarea marketingului omnicanal în noua eră digitală, în special pe măsură ce se schimbă utilizarea canalului și preferințele.

Brandurile axate pe responsabilitatea socială, ecologică și etică vor înflori

Protestele de inegalitate rasială din 2020 ne-au inspirat să ne schimbăm propriile comportamente și să ne sfătuim clienții cu privire la strategia de conținut. Brandurile vor depune eforturi semnificative pentru a rafina practicile comerciale și pentru a ajusta mesajele astfel încât să atragă consumatorii preocupați de scopul și angajamentul unei companii față de sustenabilitatea socială și de mediu.

Cercetările au arătat că afacerile etice vor avea mai mult succes pe termen lung, așa că ne așteptăm să vedem multe companii să se alăture mișcării în 2021. Cel mai recent, mai multe mărci au adoptat o abordare anti-consumerism a marketingului de sărbători.

Marketingul prin influenceri își va consolida poziția de canal cheie pentru brandurile de consum

În mod istoric, brandurile B2C au folosit influenceri din social media pentru publicitate autentică imparțială pentru a atrage prospecții și clienții. Pandemia a amplificat impactul influencerilor asupra achiziționării de produse, datorită capacității limitate de a face cumpărături la magazine.

Utilizarea rețelelor sociale a crescut dramatic în timpul pandemiei, iar firmele de cercetare consideră că această tendință va fi durabilă. Un studiu recent a constatat că 40% dintre oameni au raportat că au achiziționat un produs online după ce l-au văzut folosit de un influencer pe YouTube, Instagram sau Twitter. Drept urmare, există posibilitatea ca mărcile să utilizeze influenceri din rețele sociale mai mult ca niciodată. TikTok a cunoscut o creștere explozivă, depășind Snapchat printre utilizatorii din generația Z, iar brandurile acționează ca atare. Influencerii vor câștiga și mai multă popularitate și followeri, iar companiile vor folosi influenceri mai mult ca niciodată.

Sursa