Acum ceva timp, inteligența artificială, marketingul bazat pe date și VSEO (SEO vocal), erau concepte ambițioase, dacă nu chiar apropiate de ridicol. Astăzi, aceste inovații sunt prioritare pentru majoritatea companiilor. Ce alte tendințe ar trebui urmărite în acest an? Urmăriți în sinteza de mai jos.

  1. Inteligența artificială

Inteligența artificială va fi inima afacerilor în viitor – și lasă de pe acum mulți oameni fără loc de muncă.

De exemplu, Microsoft și Uber utilizează roboții Knightscope 5 care patrulează parcările și spațiile largi pentru a previziona și preveni infracțiuni. Roboții pot citi plăcuțele de înmatriculare, raporta activități suspecte și colecta informații pe care să le transmită proprietarilor lor. Acești roboți pot fi închiriați cu 7 dolari americani pe oră – mult mai puțin decât tariful unui paznic uman.

Inteligența artificială analizează modelele de comportament și căutare ale consumatorilor și utilizează date colectate de pe platforme sociale și postări de blogi pentru a ajuta companiile să înțeleagă cum găsesc clienții lor produse și servicii.

Un exemplu interesant de utilizare IA îl reprezintă chatboții. Mastercard utilizează un robot de chat pe Messenger – care utilizează un software de procesare a limbajului natural pentru a descifra ce vrea clientul și a-i răspunde ca și cum ar fi o persoană reală.

Inteligența artificială va fi în curând forța din spatele multor servicii; în prezent, ea este deja implementată în arii precum: comunicare, recomandări de produs, creație de conținut, personalizare de e-mailuri, tranzacții online.

Companiile care adoptă inteligența artificială în 2020 vor putea reduce cheltuielile de personal și își vor accelera creșterea în raport cu concurența.

Articolul integral, în limba engleză, aici.