Acum ceva timp, inteligența artificială, marketingul bazat pe date și VSEO (SEO vocal), erau concepte ambițioase, dacă nu chiar apropiate de ridicol. Astăzi, aceste inovații sunt prioritare pentru majoritatea companiilor. Ce alte tendințe ar trebui urmărite în acest an? Urmăriți în sinteza de mai jos.

Aici tendința nr. 1: inteligența artificială.

Aici tendințele 2 și 3: publicitatea programatică și chatboți.

4. Marketing conversațional

Realitatea marketingului modern devine clară: este mult mai conversațional. Când consumatorii au o întrebare, 82% din ei vor un răspuns imediat.

Marketingul conversațional facilitează o conexiune one-to-one, în timp real, între marketeri și consumatori.

Spre deosebire de strategiile tradiționale, această formă de marketing este disponibilă pe canale multiple, permițând brandurilor să își întâlnească clienții așa cum își doresc: pe dispozitive, platforme și în intervalele orare cele mai convenabile.

 

 

5. Personalizarea

Aveți în vedere aceste statistici:

  • 63% din consumatori sunt enervați de reclamele generice
  • 80% afirmă că sunt mai tentați să cumpere de la o companie dacă le oferă o experiență personalizată
  • 90% afirmă că personalizarea îi încântă

Când studiezi exemple de personalizare, este dificil să treci cu vederea Netflix și Amazon, cu recomandările lor personalizate de produse sau titluri de filme. Iată și alte exemple de companii care folosesc cu succes personalizarea:

  • EasyJet a lansat o campanie pe e-mail, bazată pe date, care utilizează istoricul de călătorie al clientului pentru a construi povestiri personalizate care să sugereze unde le-ar plăcea să călătorească în viitor. 12,5 milioane de e-mailuri unice au fost trimise, care au avut o rată de click cu 25% mai mare decât mailurile nepersonalizate.
  • Cadbury a creat o campanie video personalizată care potrivește o aromă Dairy Milk cu utilizatorul pe baza profilului său de Facebook (incluzând vârsta, interese și locația). Campania a generat o rată de click de 65% și o rată de conversie de 33.6%.
  • Starbucks utilizează o aplicație mobilă care colectează date ca istoricul de cumpărare și locația ca să devină cât de personalizată posibil, permițându-le clienților să își personalizeze băuturile și încurajând utilizarea cu un sistem de recompense – care le-a crescut veniturile la 2,6 miliarde USD.

Articolul integral, în limba engleză, aici.