Acum ceva timp, inteligența artificială, marketingul bazat pe date și VSEO (SEO vocal), erau concepte ambițioase, dacă nu chiar apropiate de ridicol. Astăzi, aceste inovații sunt prioritare pentru majoritatea companiilor. Ce alte tendințe ar trebui urmărite în acest an? Urmăriți în sinteza de mai jos.

Aici tendința nr. 1: inteligența artificială.

Aici tendințele 2 și 3: publicitatea programatică și chatboți.

Aici tendințele 4 și 5: marketing conversațional și personalizare.

Aici tendința nr. 6: video marketing.

Marketingul prin influenceri se bazează pe lideri pentru a amplifica mesajul unui brand în piață. Influencerii pot fi celebrități, dar și vedete de Instagram sau YouTube cu audiențe mari care te pot ajuta să îți promovezi produsul sau brandul pe canalele lor sociale.

Deoarece marketingul prin influenceri este mai autentic decât publicitatea tradițională:

  • 63% din consumatori au mai mare încredere în opiniile influencerilor pe care îi urmăresc decât în ceea ce spun brandurile despre ele
  • 58% din consumatori au cumpărat un produs în ultimele 6 luni datorită recomandării unui influencer

Marketingul prin influenceri nu este doar un trend: un studiu previzionează că bugetele pentru publicitatea prin influenceri vor ajunge, în anul viitor, la 10 miliarde de dolari.

Marketingul prin influenceri va fi afectat de inteligența artificială. Inteligența artificială contribuie la procesul de identificare mai rapidă și mai ușoară a influencerului potrivit, la găsirea influencerilor cu o audiență mai implicată, cu mai puțini urmăritori falși și cu o probabilitate crescută de a genera un randament bun. În plus, inteligența artificială transformă acest tip de marketing astfel:

  • recunoaște imagini prin ANN (artificial neural networks – rețele neuronale artificiale)
  • determină performanța influencerilor cu NLP (programare neuro-lingvistică)
  • previzionează stimulentele cu ANN
  • determină influența unui influencer
  • semnalează articolele care nu respectă regulile de dezvăluire
  • elimină audiențele artificiale și boții care fac spam.

Articolul integral, în limba engleză, aici.