5 modalități prin care îți adaptezi marketingul prin e-mail în timpul recesiunii

Trăim vremuri dificile, însă poate fi un moment bun să regândești metodele prin care ajungi la clienții tăi – și să folosești unul din cele mai subestimate canale de marketing din zilele noastre: e-mail-ul.

Da, e-mailul încă funcționează. Studii recente au arătat că brandurile au un câștig mediu de 42 de dolari pentru fiecare dolar investit în e-mail marketing. Iată 5 metode prin care folosești e-mailul pentru a meține afacerea în aceste timpuri.

 

  1. Nu trimite e-mail-uri mai des de o dată pe săptămână 

Conviețuim cu pandemia, fiecare, în stilul propriu. Oamenii se preocupă de sănătatea fizică și  mentală mai mult decât de căsuțele de e-mail. E important să fii conștient de asta și să nu le scrii mai des decât o dată pe săptămână. Studiile arată că 49% din persoane sunt ok să primească noutăți de la tine săptămânal, dar, în același timp, 51% nu vor să audă de tine așa de des. Trimiterea prea frecventă de e-mail-uri este unul din motivele pentru care astfel de mesaje sunt marcate ca spam. Se recomandă plafonarea frecvenței, care setează o limită de mailuri pe care un abonat le primește de la o companie într-o perioadă dată de timp. Ca rezultat, rata de deschidere ar putea crește, iar oamenii nu ar mai marca e-mailul ca spam.

Dacă nu reușești din prima, încearcă din nou – dar cu alt titlu de e-mail. Dacă cineva nu a deschis e-mail-ul inițial, nu înseamnă că renunțăm la el. Unul din modurile cele mai bune de a crește rata de click este strategia „dublă deschidere”, cănd trimiți același mesaj persoanelor care nu l-au deschis prima dată, dar cu alt titlu. Totuți, ai în vedere primul sfat când trimiți al doilea e-mail, deci nu îl trimite mai devreme de o săptămână. Implementată corect, această strategie poate crește rata de deschidere cu 30% și, în același timp, îți oferă oportunitatea de înțelege consumatorii pentru a adapta mesajele potrivit profilului lor.

3. Nu uita de previzualizare

Știm deja importanța titlului, dar prea puțini marketeri se uită și la textul de previzualizare (numit și „pre-header text”). Este un text mic care se vede în inbox înainte să deschizi e-mailul. Acesta poate avea între 35 și 140 de caractere (în funcție de dispozitivul utilizat) și ar trebui să vină în completarea titlului, furnizând destinatarului o idee despre ce îl așteaptă.

4. Utilizează prenumele

Dale Carnegie a spus: ” Numele unei persoane este cel mai dulce și mai important sunet, indiferent de limbă.” Și totuși, marketerii uită asta și își încep e-mail-urile cu „Dragi toți” sau „Bună tuturor”.

Dacă utilizezi numele unui abonat în subiectului e-mail-ului sau în corpul e-mail-ului, le atrage atenția într-un mod în care un e-mail generic nu ar putea niciodată să o facă. Personalizarea e-mail-ului crește cu până la de șase ori șansa ca destinatarul să dea curs cererii de acțiune dintr-un e-mail.

5. Concentrează-te pe cei care abandonează produsele din coș

Această idee este pentru site-urile de comerț electronic, dar, având în vedere câte afaceri s-au mutat zilele acestea online, din cauza distanțării sociale, ar putea fi util pentru multe persoane. Nimic nu este mai frustrant, în comerțul electronic, decât o rată mare a coșurilor abandonate. Se estimează că, în medie, 69,57% dintre coșurile de cumpărături online sunt abandonate.

Care este soluția? E-mail marketing. Trimite un e-mail clienților reamintindu-le că au uitat produse în coș. 46,1% dintre cumpărători abandonează coșul în urma e-mailului, dar 35% fac o achiziție. Companiile care trimit 3 e-mail-uri de follow-up își cresc ratele de conversie cu 69%.

Articolul original, în limba engleză, aici.

Oportunități de Marketing

Evenimente viitoare

noiembrie 2020
decembrie 2020
mai 2021
No event found!