Marketingul digital a fost întotdeauna o industrie cu ritm rapid, care cere o gândire rapidă, dar strategică, pentru a ieși în evidență din mulțime, însă 2020 a adus provocare după provocare, supunând marketerii și afacerile locale unui test suprem.

Când 88% dintre oameni se uită pe internet înainte de a alege un restaurant, înțelegerea experienței digitale a clienților – modul în care consumatorii în peisajul online și ceea ce așteaptă de la companii – vă pot ajuta să evitați clienții confuzi și să pierdeți venituri.

Iată care sunt cele mai importante informații pe care trebuie să le aveți în vedere.

Google este noul homepage 

Servicii precum Google My Business ajută companiile să se conecteze cu clienții care caută în Google Search and Maps și să crească implicarea clienților cu opțiuni pentru a vizualiza orele de afaceri, click pentru orientare, apel, vizualizare meniuri și fotografii cu produse alimentare sau pentru a citi recenzii. Restaurantele pot utiliza, de asemenea, Reserve with Google pentru a permite oamenilor să găsească și să rezerve o masă, să își adauge numele într-o listă de așteptare sau să comande online pentru ridicare sau livrare – direct dintr-o listă Google My Business. Cu toate aceste opțiuni disponibile în pagina de rezultate a motorului de căutare, un client poate găsi ceea ce caută, fără a mai fi nevoit să viziteze vreodată un site web al restaurantului.

Mentalitate focusată pe mobil

Dacă un client dă clic de pe Google pe un site web, va face căutarea, cel mai probabil, de pe un dispozitiv mobil, deoarece 61% la sută din traficul de căutare organică din SUA pe Google provine de pe mobil. Până în septembrie 2020, Google va trece la indexarea cu prioritate a site-urilor mobile. Multe restaurante au dedicat timp și buget creării de site-uri web, dar dacă conținutul nu este optimizat pentru mobil, există șanse foarte reale de a pierde clienții în fața concurenței.

Recenzii 

Recenziile nu pot fi ignorate într-o strategie modernă de marketing. Recenziile stimulează loialitatea, angajamentul și vânzările, influențând de asemenea reputația generală a unei unități. Google afirmă că mai multe recenzii și evaluări pozitive îmbunătățesc poziția unei companii.

Marketing-ul „din gură în gură”

Loialitatea și recomandările clienților sunt necesare pentru ca o afacere să poată crește, iar acest lucru poate fi îmbunătățit prin marketingul din gură în gură. Acest lucru este deosebit de important, deoarece este mai costisitor să achiziționezi clienți noi decât să îi menții fericiți pe cei existenți. Acest tip de marketing poate fi dificil de implementat, dar există modalități de impact pentru a obține acest tip de loialitate și implicare:

  • furnizarea de conținut (imagini, bloguri) care garantează partajarea socială. Vizualurile ar trebui să fie de înaltă calitate, cu mesaje pozitive
  • avantaje sau reduceri pentru clienți care să încurajeze postarea de recenzii și recomandări, și mici beneficii pentru clienții care vin prin recomandare.

Marketing prin e-mail

Clienții care abonează la newsletterele restaurantului pot fi un bilet de aur către loialitate. Mai multe studii au arătat că marketing-ul prin e-mail oferă unele din cele mai mari randamente, generând 38 USD pentru fiecare 1 dolar cheltuit. În ciuda rentabilității practice și a disponibilității clienților de a-și împărtăși informațiile, s-a constatat că 39% dintre companii nu implementează în mod obișnuit marketing prin e-mail.

Sursa