Marketingul digital este una din cele mai populare modalități utilizare pentru creșterea nivelului de conștientizare a unui brand. Există chiar și instrumente și activități gratuite care pot fi folosite. Este important să folosim acțiuni organice de creștere, deoarece valoarea reală a unui brand este dată de numărul de vizitatori organici pe website sau de numărul de vizualizări organice ale clipurilor distribuite pe social media sau platforme gen YouTube.

Reacția consumatorilor este, de asemenea, un factor important care afectează nivelul de conștientizare. Analiștii de marketing trebuie să cunoască ce le place și ce nu le place consumatorilor. Acesta devine un criteriu pentru dezvoltarea unei strategii de marketing.

Marketingul plătit poate stimula mult creșterea, dar ar trebui folosit în anumite limite. Utilizarea marketingului plătit în volum mai mare decât creșterea organică poate distruge nivelul de recunoaștere a unui brand.

  1. Mobilizarea influencerilor

Este un trend în creștere și este foarte eficace. Influencerii au un impact puternic asupra publicului lor. Pot fi vedete de film, vloggeri, artiști TikTok, muzicieni sau sportivi. Toți au fani care ascultă tot ce le zic și folosesc tot ce le recomandă. Dacă un influencer publică un video cu un produs sau serviciu pe care îl utilizează, toți fanii îl vor vizualiza măcar o dată. De asemenea, influencerii găsesc metode creative de a promova o marcă.

2. Creșterea calității conținutului 

Conținutul e rege. Toate companiile de marketing digital știu acest lucru și e timpul să înțeleagă și brandurile. Toate tipurile de marketing sunt importante, dar nu e nimic ca marketingul de conținut. Un conținut de calitate care explică un brand are un impact puternic asupra oricărei persoane care citește despre el. Un conținut bine scris este citit și la câteva luni de la publicare. De aceea este important ca firmele să angajeze persoane care scriu bine. Conținutul este important în orice tip de marketing. Un video lung și plictisitor nu atrage pe nimeni, dar dacă are un text scurt, bine scris, are un impact bun.

3. Atenție la tehnicile de SEO

Ca să menții bugetul și să maximizezi SEO-ul ai nevoie de un plan clar. Este mai bine să implementezi acțiuni fără costuri, cum ar fi articole cu cuvinte cheie, pentru a impulsiona nivelul de recunoaștere. Poate acesta crește mai încet, dar rezultatele vor fi mai bune pe termen lung. Este nevoie de mult efort, dar merită.

4. Fii creativ

Internetul este plin de informație. Companiile se pot inspira din nenumărate idei. Dar ca să te evidențiezi în piață, trebuie să fii creativ. Marketingul trebuie să se concentreze pe interacțiuni mai bune cu consumatorii, astfel încât aceștia să fie atrași și să povestească familiilor și prietenilor lor despre respectivul brand.

5. Colaborează când se poate

Chiar și cele mai mici parteneriate pot avea un impact semnificativ. Promoțiile încrucișate, menționările în social media etc aduc avantaje ambelor părți. Colaborările aduc creștere companiilor atât în ceea ce privește vânzările, dar și în reputație.

Articolul original, în limba engleză, aici.