În ultimii ani, internetul a devenit unul din cele mai importante medii și platforme pentru orice tip de afacere. În același timp, a schimbat metodele și tehnicile de vânzare. Marketingul pe internet este, în acest moment, unul din cele mai profitabile domenii. Potrivit unui studiu recent, peste 50% din achizițiile din SUA se fac pe internet.

Iată cele mai cunoscute 6 tipuri de marketing pe internet:

1. E-Mail Marketing

Marketingul prin e-mail este, probabil, cea mai profitabilă, demonstrată și bine-văzută formă de internet marketing; se mai numește și marketing direct prin e-mail. Dacă este utilizat adecvat, acest tip de marketing oferă cel mai bun randament (ROI). Aproape fiecare blogger utilizează e-mail marketing în planul său de monetizare a blogului.

2. Marketing afiliat

Aceasta este o metodă de marketing foarte populară. De fapt, majoritatea oamenilor consideră că marketingul pe internet ESTE marketing prin afiliere. În acest tip de marketing, sunt implicate trei părți: proprietarul produsului, marketerul afiliat și consumatorul produsului. Marketerul selectează produsul și îl promovează în numele proprietarului. Consumatorul cumpără produsul prin linkul afiliatului și, la fiecare vânzare, marketerul primește un comision prestabilit. Mulți bloggeri utilizează această strategie ca o sursă primară de venituri.

3. Inbound Marketing

Probabil că știți ce este acest tip de marketing, dar nu știați că acesta este numele lui. În acest tip de marketing, oferi conținut informativ și valoros în mod gratuit. Acest tip de marketing se întâlnește foarte des în blogosferă. În schimbul acestui conținut gratuit, bloggerii primesc informațiile personale ale cititorilor lor și utilizează aceste informații mai târziu, în campanii de e-mail sau alte strategii. Formularele de abonare, cadourile, rapoartele, fișierele gratuite ce pot fi descărcate sunt cele mai întâlnite metode utilizate în acest tip de marketing.

4. Social Media Marketing (SMM)

În ultimii ani, marketingul pe rețele sociale a căpătat un character esențial. Este un instrument foarte util pentru a vinde produse, marketa servicii, crește notorietatea unui brand, promova un blog sau un website.

Cu peste 2 miliarde de utilizatori activi, rețelele sociale constituie o platformă excelentă pentru oricine și, în plus, au și câteva avantaje competitive unice. Poți selecta audiența care te interesează pentru pagina pe care o dezvolți, te poți conecta personal cu utilizatorii și poți obține gradual lead-uri pe care să le convertești apoi în clienți.

5. Search Engine Marketing (SEM)

Marketingul pe motoarele de căutare este, de asemenea, destul de comun. Mulți cred că era acestui tip de marketing a apus, dar încă este un instrument care poate asigura success instant. Este necesar să asiguri optimizarea site-ului (SEO) pentru a fi cât mai sus în listele de rezultate ale motoarelor de căutare pentru anumite cuvinte cheie. Deși SEO este cea mai bună opțiune pentru trafic sustenabil, nișat, pe termen lung, durează destul de mult până când acesta devine cât de cât consistent. În acest tip, marketingul pe motoarele de căutare îți poate asigura avansul necesar până când SEO aduce rezultate.

6. PPC (pay-per-click)

În acest tip de marketing, plătești pentru a apărea în topul motoarelor de căutare pentru anumite cuvinte cheie.

Articolul original, în limba engleză, aici.