Traducere a articolului publicat de către Tiana H. Hardison, un avocat cu 30 de ani de experiență juridică și coautor al noii cărți Marketing juridic online puternic –  Ghidul de marketing digital pentru a vă domina în mod etic piața. De asemenea, este redactorul revistei de marketing și management juridic PILMMA. Pe lângă practicarea avocaturii, a petrecut ultimii ani ajutând avocații să își dezvolte firmele de avocatură prin formare educațională în marketing și management juridic și a publicat în numeroase bloguri, reviste, materiale de instruire și periodice.

Înainte de pandemia COVID-19, marketingul firmelor de avocatură de succes avea un ton și un mesaj diferit față de acum și va continua să evolueze în lunile următoare. De ce? Pentru că un marketing eficient ia în considerare cine este clientul ideal și ce temeri și îngrijorări are. Marketingul eficient întreabă: „Ce va rezona cel mai probabil cu clientul meu ideal?”

Când COVID-19 a lovit pentru prima dată Statele Unite, brusc toată lumea era în modul de supraviețuire și viața așa cum o știam s-a oprit. Cu toții – inclusiv clienții noștri – am devenit preocupați de viețile noastre și lucrurile care fuseseră relevante cu doar o săptămână înainte au fost brusc irelevante. Nu a fost momentul pentru un marketing obișnuit. Mulți avocați înțelepți și-au redus marketingul tradițional și au început să introducă conținut în stil PSA (n.r. anunț de interes public).

Acum intrăm în faza a doua și a treia din „Noua normalitate care nu este deloc normală”. Unele firme s-au redeschis complet, unele doar parțial, în timp ce altele sunt încă ferm închise și funcționează exclusiv la distanță. Deci, întrebarea este: „Ce se întâmplă acum?”

Luați în considerare aceste sfaturi de marketing:

Sfatul 1: Acum este momentul să vă dezvoltați firma

Multe firme de avocatură nu au revenit la programul normal, iar clienții sunt puțini. Este un moment excelent să vă concentrați pe dezvoltarea firmei. Angajați-vă să petreceți o oră pe zi lucrând la strategii de dezvoltare a firmei și la îmbunătățirea eforturilor de marketing sau pentru a obține claritate și viziune nouă. Urmăriți seminarii web. Citeți cărți. Scrieți-vă propria carte pentru clienți și potențiali clienți. (Cărțile sunt o modalitate excelentă de a te deosebi de concurență și de a-ți spori credibilitatea ca expert în domeniul tău legal de practică.)

Sfatul 2: susțineți-vă firma pe rețelele de socializare

Toată lumea petrece mai mult timp pe rețelele de socializare decât oricând și majoritatea oamenilor le accesează de pe telefoane. Asigurați-vă că firma dvs. are prezență pe fiecare platformă pe care o utilizează potențialii clienți. Aceasta include Facebook, desigur, dar ar trebui să includă și YouTube, Twitter, Instagram, Snapchat și TikTok. Postați mesaje încurajatoare, precum și mesaje de fond. Reutilizați-le pe toate platformele dvs. și nu uitați de videoclipuri.

Sfatul 3: Faceți pasul vulnerabilității și accesați Facebook Live

La început poate părea înfricoșător, dar cu cât faci mai mult, cu atât devine mai ușor. Oamenii angajează avocați pe care îi cunosc, îi plac și în care au încredere. Cu cât vă văd vă te aud mai mult, cu atât vor simți mai mult că vă cunosc. Postările voastre nu trebuie să aibă nimic de-a face cu probleme legale, așa că amestecați-le. Puteți pune o postare care să răspundă la câteva întrebări tipice ale clienților într-un stil conversațional, apoi să postați ceva despre viața de zi cu zi.

Sfatul 4: Marketing FaceTime / Zoom

Dacă nu ați făcut-o deja, începeți să comunicați cu clienții utilizând FaceTime sau Zoom. Aceasta este o modalitate excelentă de a comunica cu clienții și potențialii clienți. Cu cât clienții simt că sunteți acolo pentru ei, cu atât este mai mare probabilitatea ca aceștia să vă îndrume către prieteni și familie. Cu cât clienții potențiali se pot conecta personal cu voi, cu atât este mai mare probabilitatea ca aceștia să facă următorul pas și să vă angajeze.

De asemenea, puteți înregistra aceste conversații și le puteți folosi pentru a vă construi biblioteca de mărturii video. Există aplicații disponibile care vă permit să înregistrați audio și video FaceTime, astfel încât să puteți continua să adunați dovezi sociale convingătoare, chiar dacă nu vă aflați în birou și puteți înregistra videoclipuri tradiționale. Aceste videoclipuri pot fi plasate pe site-ul dvs. web și expuse pe rețelele de socializare – cu permisiunea clientului, desigur.

Sfatul 5: Lucrați la conținut

Acum este momentul să scrieți câteva rapoarte pe care le puteți folosi ca generatoare de lead-uri pentru firmă. Luați „Cele mai importante 10 întrebări pe care le pun clienții” sau „Cele mai importante 7 greșeli pe care majoritatea oamenilor le fac în legătură cu accidentul sau plângerea lor” și transformați-le într-o lucrare scurtă pe care o puteți distribui online, prin intermediul rețelelor sociale și pe site-ul dvs. Acest lucru vă permite să obțineți informații de contact de la clienți potențiali, prin abonarea la postări, pe care apoi să îi cultivați prin printr-o campanie de e-mail. Aplicații precum Mailchimp facilitează și automatizează campaniile de colectare a e-mailurilor.

Sfatul 6: Profitați de videoclipurile în timp real și dezvoltați-vă propriul canal YouTube

Potrivit unui raport, transmisia video reprezintă 57% din tot traficul de internet. Utilizatorul mediu petrece 88% mai mult timp pe un site web care are videoclipuri. Deci, asigurați-vă că folosiți videoclipuri pe site-ul dvs. și pe rețelele de socializare.

YouTube este al doilea cel mai mare motor de căutare și cea mai mare platformă pentru videoclipuri. Alocați-vă timp pentru a încărca videoclipurile pe care le-ați făcut deja pe YouTube și clasificați-le. Puneți cuvinte de căutare populare în titluri pentru optimizarea motorului de căutare. Începeți să adăugați în biblioteca dvs. Creați un fundal simplu și, de pe telefon sau laptop, începeți să înregistrați propriile videoclipuri informative scurte. Explicați lucruri pe care potențialii clienți doresc să le știe, cum ar fi „Ce să faceți după un accident?” și „Cum să inițiezi o cerere de despăgubire?” etc.

Sfatul 7: Construiți un site prietenos pentru mobil 

Din păcate, multe firme de avocatură nu au site-uri optimizate pentru telefoanele mobile. Majoritatea site-urilor web ale firmelor de avocatură au fost create de designeri, utilizând un desktop sau laptop. În consecință, rezultatul final poate fi sau nu ușor de utilizat pentru utilizatorii de telefoane mobile. Majoritatea oamenilor – peste 70% – vor accesa site-ul de pe dispozitivul lor mobil; cu toate acestea, designerii web ai multor firme nu au proiectat site-ul de pe un dispozitiv mobil sau cu optimizarea dispozitivelor mobile ca principală preocupare.

Asigurați-vă că v-ați uitat pe site de pe propriul telefon și că este optimizat pentru utilizare mobilă. Puteți accesa toate informațiile? Videoclipurile? Testimonialele? Există meniuri drop-down ușor de observat? Este ușor de citit textul? Aveți un buton „click pentru a apela” sau „contact”? Cât de repede se încarcă site-ul? Optimizarea mobilă este cu adevărat critică. Majoritatea oamenilor nu vor rămâne pe un site mai mult de câteva secunde dacă nu se încarcă rapid sau dacă nu pot găsi cu ușurință ceea ce caută. Dacă doriți să câștigați câteva minute din timpul și atenția unui utilizator, trebuie să comunicați clar propunerea dvs. în câteva secunde!

Dezvoltarea firmei este posibilă, chiar și în timpul unei pandemii. Cu ingeniozitate și efort, puteți continua să creșteți și să ajungeți la mai mulți clienți potențiali. Timp de o oră pe zi, puteți identifica și implementa strategii de marketing importante pentru a vă ajuta firma să crească în continuare.

Sursa