Pandemia a influențat multe aspecte ale vieții românilor: viața s-a schimbat considerabil, telemunca a devenit o opțiune convenabilă, iar spațiul interior casei a devenit o prioritate pentru reamenajare. În lumina acestor schimbări, Reveal Marketing Research a derulat un studiu comandat de FERRO Group ce arată cum zilele petrecute în casă au fost prolifice pentru idei de reamenajare a locuinței, precum și cât sunt dispuși românii să investească în reamenajare.

  • 80% dintre români își manifestă interesul de a-și reamenaja locuința în acest an.
  • Segmentul de vârstă cel mai preocupat de amenajarea locuinței este cel cu vârsta cuprinsă între 18 și 34 de ani (82%).
  • Românii tind să își renoveze locuința o dată la 4 ani.

 

Pe lângă aspectele și elementele negative care au survenit în urma “consemnării la domiciliu”, timpul petrecut în casă a adus și beneficii. Printre acestea se numără și conștientizarea de către români a nevoii reale de reamenajare a propriei locuințe (8 din 10 români declară că își doresc acest lucru).

Deși situația economică este incertă şi o parte din romani au fost precauți în ceea ce privește investițiile, estimăm că interesul pentru amenajări şi renovări se va menține ridicat în perioada următoare. Reamenajarea propriei locuințe este o prioritate, mai ales acum când acasă – fiind locul în care ne simțim în siguranță – a devenit pentru mulți şi locul unde ne petrecem cel mai mult timp. Dacă înainte puneam accent mai mult pe locurile asociate cu petrecerea timpului liber cu familia – pe mobila din living room sau pe beneficiile date de electrocasnice, acum fiecare cameră din casă si fiecare lucru de tip instalație de apă, baterii, corpuri de iluminat, devin la fel de relevante pentru confortul nostru”, afirmă Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research.

De asemenea, Grupul FERRO, unul dintre liderii pieței de echipamente sanitare și de instalații, informează faptul că, piața investițiilor în propria locuință este în continuă schimbare. În ultimul an, trendurile se înscriu într-o traiectorie ascendentă și oamenii investesc din ce în ce mai mult timp, atenție și chiar bani în alegerea celor mai potrivite soluții de amenajare a caseicasa devine acasă.

Top lucrări pentru care românii ar planifica o reamenajare

În privința tipului de lucrări cărora românii le acordă o atenție sporită renovării anul acesta, se numără, pe primul loc zugrăvitul (90%), schimbarea obiectelor sanitare din baie si/sau bucătărie (72%), schimbarea mobilei (64%), schimbarea sistemului de iluminare (51%) și schimbarea instalației de apă, pe ultimul loc (34%).

Cât de des renovează românii și ce bugete au?

Românii declară că obișnuiesc să reamenajeze casa/ apartamentul o data la 4 ani. O data cu aceste reamenajări, 1 din 4 (24%) schimbă și obiectele sanitare din baie (baterii, dușuri, etc) iar 16% schimbă și bateria de la chiuveta din bucătărie.

Majoritatea însă declară că fac aceste schimbări mai rar, doar la nevoie – 62% pentru obiecte de tip baterii și dușuri și 73% pentru baterii de bucătărie. Întrebați despre bugetul alocat pentru schimbarea obiectelor sanitare din baie și/sau bucătărie, aceștia estimează că vor cheltui in jur de 4500 de lei.

Grupul FERRO  este unul dintre cei mai mari producători de instalații termice și obiecte sanitare din Europa Centrală și de Est, cu aproape 30 de ani de experiență în industrie. Datorită preocupării constante pentru asigurarea celei mai bune calități a produselor și misiunii de a satisface nevoile clienților pentru o locuință sigură și funcțională, produsele FERRO sunt prezente în milioane de case. În fiecare an, preocuparea de a  răspunde din ce în ce mai bine așteptărilor clienților noștri generează idei noi şi produse de tipul bateriilor sanitare, dușurilor, accesoriilor de baie, chiuvetelor şi altor echipamente sanitare și de instalații care aduc in fiecare cămin un sentiment de siguranță și confort.

Studiul a fost realizat de Reveal Marketing Research, o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.