Cele mai bune campanii pe mobil din acest an s-au desfășurat în timpul pandemiei, pe măsură ce brandurile s-au grăbit să întâlnească audiențele pe canalele digitale.
Iată nouă din cele mai bune campanii mobile de până acum.
Chipotle a servit mese virtuale pe Zoom
Chipote Mexican Grill a fost printre primele mărci care au acționat de la începutul pandemiei, lansând o serie de sesiuni zilnice pe Zoom. Chipotle a reunit până la 3000 de fani și oaspeți celebri. Tressie Lieberman, vicepreședinte digital Chipotle VP, a declarat: „am început prin a reuni oamenii în timpul prânzului, când aceștia ar fi putut, în mod normal, să își petreacă timpul la un restaurant Chipotle. Apoi am început să activăm oamenii în orice moment al zilei”. După doar două săptămâni, campania a generat 500 milioane de impresii și 100 de articole media.

Warner Bros. a lansat trailerul „Tenet” în „Fortnite”

Majoritatea cinematografelor au rămas închise, punând frână sezonului de vară. Cu toate acestea, Warner Bros a inovat, lansând trailerul pentru filmul Tenet în popularul joc video Fortnite. Trailerul a rulat în modul Party Royale al jocului, un spațiu fără lupte unde jucătorii se pot aduna și vizualiza diverse evenimente din joc. Spațiul a oferit consumatorilor genul de întâlnire virtuală atât de necesară în timpul izolării.

KFC a sărbătorit Ziua Mamei pe Facebook Messenger

Una dintre primele sărbători majore afectate de pandemie a fost Ziua Mamei, iar KFC a fost pregătită pentru ocazie cu o experiență virtuală pentru Facebook Messenger care a inclus invitații personalizate, memento-uri de evenimente, video chat și stickere digitale.

Ziua Mamei este, în mod tradițional, cea mai bună zi de vânzări pentru KFC în tot timpul anului, compania având o creștere de 50% a vânzărilor în timpul acestei sărbători. Experiența Messenger a permis KFC să utilizeze tonul corect și să se concentreze pe ceea ce le lipsește de fapt consumatorilor în timpul pandemiei.

Brandurile PepsiCo au deschis reclamele Super Bowl către interactivitate

Atât Doritos, cât și Mountain Dew au difuzat reclame în timpul Super Bowl, promovând cultura pop. Pentru a extinde campaniile în afara meciului, mărcile PepsiCo au folosit tehnologia mobilă pentru a-și spori eforturile, aducând consumatorii în acțiune – la modul literal. Doritos a făcut echipă cu aplicația Sway: Magic Dance, care transpune imaginea unui utilizator peste un videoclip al unui dansator profesionist folosind inteligență artificială (AI). În mod similar, Mountain Dew a folosit un filtru de realitate augmentată (AR) pe Snapchat pentru a permite oamenilor să se suprapună pe scena reclamei sale.

Utilizarea AI și AR pentru a aduce consumatorii în anunțurile sale Super Bowl i-a permis lui PepsiCo să extindă conversația înainte, în timpul și după joc, Doritos preluând o pagină din provocările dansului viral ale TikTok și Mtn Dew folosind filtrele super-populare AR de Snapchat. .

Cottonelle a cerut oamenilor să nu cumpere prea multă hârtie igienică

Reclamele care descurajează oamenii să cumpere un produs sunt extrem de rare. Reclamele care îi descurajează pe oameni să cumpere produsul unei mărci într-un moment în care consumatorii se își fac stocuri din acel produs sunt rarisime.

Cu toate acestea, o campanie din martie a Cottonelle a făcut tocmai asta, un pic de marketing contraintuitiv. Mesajele axate pe social media au îndemnat consumatorii să reconsidere tendințele de stocare pornite la debutul pandemiei. Pentru mulți oameni, în topul listei de cumpărături a fost hârtia igienică, dar campania #ShareASquare de la Cottonelle a cerut consumatorilor în mod explicit să nu cumpere articolul în cantități mari, tocmai pentru a empatiza cu ceilalți.

„Fiind unul dintre cei mai mari producători din lume de hârtie igienică, ne asigurăm că vor fi suficiente stocuri”, s-a arătat într-un clip de 30 de secunde. „Așadar, în loc să stocăm hârtie igienică, mai bine stocăm generozitatea.”

Deși nu a fost în totalitate coerentă cu campaniile anterioare de la Cottonelle, #ShareASquare a făcut o alegere nobilă într-un moment în care ar fi putut fi pur oportunistă, amplificându-și audiența pe social media și donând organizațiilor de caritate implicate în reducerea efectelor Covid-19.

Coca-Cola, parteneriat cu BeApp

Deși nu e o campanie în sensul tradițional al cuvântului, una dintre cele mai notabile investiții de marketing ale Coca-Cola în timpul pandemiei spune cel mai mult despre cum s-au schimbat priritățile brandurilor ca urmare a pandemiei.

La sfârșitul lunii mai, gigantul de băuturi răcoritoare a semnat să devină partener exclusiv pentru lansarea BeApp, o nouă platformă de streaming de muzică care integrează elemente de jocuri și de social media în experiența digitală de vizionare a concertelor. Întrucât adunările mari de persoane, inclusiv pentru concerte live și sport, rămân închise, pariul lui Coke pe BeApp a arătat că brandul a mutat rapid pentru a valorifica spațiul mass-media în creștere – cel al evenimentelor virtuale transmise în direct.

„Pokémon Go” reînvie interesul pentru joc în interior

„Pokémon Go” a făcut în 2016 o mare vâlvă, îmbinând telefoanele inteligente și realitatea augmentată pentru interacțiunea cu lumea reală, stabilindu-și rolul de în domeniul jocurilor bazate pe locații. Cu toate acestea, până la începutul acestui an, zumzetul inițial se stinsese.

Apoi, pandemia COVID-19 a sosit, potențialul „Pokémon Go” devenind irelevant, întrucât milioane de oameni au rămas acasă pentru a evita expunerea la virus. În schimb, dezvoltatorul său Niantic a lansat rapid actualizări, permițând jucătorilor să captureze creaturi digitale fără a pleca de acasă și să concureze virtual împotriva altor jucători.

Actualizările au fost rapid adoptate de consumatorii plictisiți, contribuind la o creștere de 67% a bugetelor cheltuite pe aplicație la scurt timp după ce au fost introduse, pe fondul creșterii generale a jocurilor mobile.

Supereroul chel al lui Schick Xtreme bărbierește ziua

Jocurile de telefonie mobilă și produsele de îngrijirea personală ar putea părea o pereche neobișnuită, dar acestea nu sunt exact vremuri obișnuite. „Shave the Day”, un joc de obstacole lansat de brandul Schick Xtreme, reimaginează evenimentele de bărbierit organizate de către Fundația St. Baldrick’s.

Nu numai că oamenii jucau mai multe jocuri mobile la sfârșitul lunilor martie și aprilie, dar mulți și-au lăsat părul și/sau barba să crească sau au încercat să se tundă singuri, prezentând adeseori rezultatele pe rețelele sociale. Jocul „Shave the Day” reflectă această fascinație pandemică legată de îngrijirea personală, provocând jucătorii să strângă monede digitale numite Bald Bucks care ar putea fi transformate în donații.

E.l.f. nimerește nota corectă pe TikTok

TikTok era deja o platformă de socializare în creștere rapidă înainte de pandemie, dar notorietatea sa a explodat în lunile când oamenii, blocați în case, au căutat conținut distractiv pentru consum, creare și distribuire. E.l.f. Cosmetics se remarcă printr-o o implicare puternică într-o strategie de de conținut TikTok, care îmbină muzica originală cu videoclipuri inteligente și influenceri foarte populari.

Brandul a încercat platforma încă din toamna anului 2019, cu un videoclip care a adunat peste 5,9 miliarde de vizualizări folosind hashtag-ul #eyeslipsface și o melodie originală – prima pe TikTok pentru o provocare a unui brand. Anul acesta, E.l.f. a revenit anul acesta cu un videoclip nou ce remixează prima melodie cu versuri proaspete, concepute pentru a promova măsurile de prevenție împotriva coronavirusului. În luna mai, a distribuit din nou o melodie originală pe TikTok, pentru unul din produsele sale, îndemnând utilizatorii să creeze videoclipuri care să arate modul în care produsul poate face ca orice să dispară.

Sursa