În fiecare zi ne putem îndepărta clienții, când ne bazăm pe tehnici vechi de marketing care și-au depășit utilitatea și nu mai au în vedere ce își doresc oamenii de fapt. Pe măsură ce timpurile se schimbă, tehnicile de acum câțiva ani nu mai sunt valabile. Iată câteva dintre ele, a căror aplicare pot îndepărta clienții de brandul pe care îl gestionăm.

1. Decizii bazate pe date, luate în funcție de date greșite 
Era o vreme când „profilul fiecărui consumator” era mantra fiecărui marketer. Se pare că totuși valoarea acestei mantre depinde și de datele pe care le analizăm. Dacă te concentrezi doar pe date generice, demografice, ca vârstă, venit și locație, poți pierde din vedere atributele care asigură unicitatea consumatorilor – comportamentul și interesele. Dacă vinzi bomboane M&Ms, te interesează mai mult un atribut de genul: „îi plac dulciurile” decât vârsta consumatorului.

2. Date greșite trimise către o tehnologie bună
Învățarea automată și inteligența artificială au puterea de a transforma campaniile de marketing. Dar, ca la o mașină, dacă le dai combustibil greșit, nu ai performanțe. Acest lucru este cel mai vizibil la datele obținute de la terți. Fii foarte atent ce fel de date trimiți către sistemele automatizate.

3. Prea multă speranță în viitoarea campanie 
Marketerii se gândesc mult la conținutul noilor campanii, și prea puțin la efectul acțiunilor lor asupra randamentului clientului și la procesul de vânzare. O nouă campanie nu e întotdeauna răspunsul la o campanie care nu merge. Destul de des, redefinirea obiectivelor ca să îmbunătățească randamentul clientului sau procesul de achiziție poate avea un impact mult mai bun.

4. Frica de experimente 
Ne uităm întotdeauna după un guru de marketing care are toate răspunsurile, în loc să căutăm o persoană care înțelege cum să preia informații și să ofere cunoștințe. Încearcă să angajezi marketeri care recunosc că nu au răspunsul, dar știu cum să experimenteze și să învețe. Prea des, marketerii cred că o campanie ineficientă este rezultatul unei segmentări proaste sau a unui mesaj prost, dar acestea ar putea fi foarte eficiente dacă ar fi altfel potrivite. Desigur, abilitatea de a experimenta rapid este cheia.

5. Credința că mai multe instrumente construiesc campanii mai bune 
Marketerii au acumulat un munte de instrumente multichannel, dar asta face personalizarea și recomandările de conținut mult mai greu de implementat.  Marketerii trebuie să automatizeze procesul, utilizând platforme de management de conținut (CMS) și motoare de decizie.  În acest fel, procesul se automatizează, datele fiind trimise de la CMS, remodelate și livrate prin instrumente care gestionează experiența consumatorului.

6. Focus pe cantitate, în loc de specificații

Datele demografice nu stabilesc decizia, iar cantitatea de date nu reflectă sentimentele consumatorilor. De exemplu, dacă ești un supermarket, faptul că un client știe dacă un articol este vegan, cu conținut caloric scăzut sau prietenos cu mediu îți spune mai multe despre acel client și obiceiurile sale de cumpărare decât vârsta sau venitul.

7. Interpretarea greșită a personalizării 
Cei mai mulți marketeri afirmă că fac deja personalizare. Dar personalizarea înseamnă mai mult decât a pune numele cuiva la începutul unui e-mail. Personalizare fac Netflix, Spotify, Amazon, Facebook. Recomandă conținut relevant pentru fiecare utilizator. Ei știu ce îți place, bazat pe acțiunile pe care le faci și includ aceste informații în fiecare interacțiune.

8. Te agăți de siguranța segmentării 
Marketerii au fost învățați că segmentarea este drumul cel mai scurt către personalizare. Când au apărut segmentele de piață, erau bazate pe fapte. Creează un segment pentru toți oamenii care s-au abonat la newsletter. Apoi însă,  Crearea segmentelor a început să se bazeze pe opinii – cred că toți oamenii care au descărcat aceste 4 specificații vor produsul X. Acest lucru nu înseamnă utilizarea datelor sau a sistemelor automate, ci, e mai degrabă, un proces bazat de intuiție, fără testarea de ipoteze. În practică, aplicarea segmentării pe 1 milion de persoane într-o campanie de newsletter este un pas sigur spre eșec. Personalizarea reală neceistă un motor de recomandări, experimentare, învățare automată și alte concepte moderne de marketing.

9. Privitul (sau neprivitul) în oglinda din spate 
Nu privi o campanie ca fiind încheiată. În schimb, focusează-te pe cele care au funcționat și experimentează pentru a le optimiza. Cele mai multe companii derulează prea multe companii și, în schimb, ar trebui să deruleze mai puține, cu mai multe experimentări.

Articolul original aici.