Adidas și-a redus bugetul de marketing cu 25% în al doilea trimestru, dar spune că este „gata să reaccelereze” cheltuielile în a doua jumătate, pe măsură ce afacerea crește și poate obține un ROI „adecvat”.

Compania a înregistrat o scădere de 35% a veniturilor la 3,6 miliarde EUR în cele trei luni până la sfârșitul lunii iunie, vânzările la marca Adidas au scăzut cu 33% și la Reebok cu 42%. Acest lucru a determinat o pierdere netă de 306 milioane EUR, deoarece majoritatea magazinelor sale (în jur de 70%) au fost închise și evenimente sportive majore precum Olimpiada de la Tokyo și Campionatul European de fotbal au fost amânate.

Cu toate acestea, comerțul online a strălucit, în primul semestru, mai mult de o treime din vânzările sale prin rețeaua proprie și parteneri au fost online, cu vânzări în creștere de 93% în trimestrul doi și cu trei cifre în lunile aprilie și mai.

„Izolarea a condus la o schimbare a mutării digitale”, a declarat CEO-ul Kasper Rorsted. „Digitalul este și va continua să fie cel mai important pivot comercial și de brand. Am utilizat întregul nostru ecosistem digital pentru a obține aproape dublarea vânzărilor online în al doilea trimestru.” El a evidențiat succesul campaniei sale „Gata pentru sport” și a activității #hometeam, care a atras peste 400 de milioane de vizualizări video.

Harm Ohlmeyer, CFO Adidas, a descris o „dublare” a marketingului digital, fără de care vânzările online nu ar fi fost la fel de mari.

„Am dublat marketingul digital pentru a rămâne conectați cu consumatorii din întreaga lume, adăugăm noi membri în ecosistemul nostru și sprijinim creșterea comerțului electronic. Fără această investiție, nu am fi reușit să creștem cu 93% ”, a explicat el.

Utilizarea aplicațiilor sale de antrenament s-a triplat în perioada martie-mai, în timp ce vânzările Adidas prin intermediul aplicației au crescut cu de 4 ori față de 2019. Vânzările de către membrii „Creators Club” reprezintă acum 6% din vânzările online.

„Un client pe care îl cunoaștem este un client mai valoros”, spune Rorsted. „Am adăugat din nou milioane de membri în al doilea trimestru, ceea ce va contribui la succesul comercial viitor.”

Adidas se așteaptă acum să revină la rentabilitate în a doua jumătate a anului, numai dacă nu va exista un al doilea blocaj pe tot globul. Compani consideră că va câștiga de pe urma oamenilor care se antrenează sau lucrează de acasă, unde sunt mai predispuși să poarte haine și pantaloni sport decât costume și fuste.

„Cercetările arată că 50% dintre consumatorii în vârstă de 18 până la 34 de ani intenționează să facă și mai mult sport în această perioadă. Vedem o schimbare a modei, mai accentuată către timpul liber. Creșterea flexibilității la locul de muncă va rămâne, iar majoritatea companiilor planifică tot mai mult lucru de acasă.

„Și, desigur, atunci când stai acasă, nu îți porți costumul, nu porți cravata, dar ai tendința să porți pantofi de la Adidas sau hanorace și asta ajută cu siguranță să deschidă calea pentru noi. “

Sursa