Lanțul de aprovizionare global se extinde și împinge prețurile atât din necesitate, cât și, în unele cazuri, din oportunitate.

Aproape două treimi (59%) dintre directorii de retail au declarat că intenționează să crească prețurile pentru a atenua costurile pe care le au în urma lanțului de aprovizionare, potrivit unui sondaj realizat de First Insight și Wharton School’s Baker Retailing Center.

Mulți comercianții cu amănuntul raportează niveluri mai scăzute ale stocurilor în acest an din cauza întârzierilor de livrare și producție. Aceasta include îmbrăcămintea, o industrie care, în general, a încercat să scadă stocurile de ani de zile din motive strategice, ca o cale de a vinde mai multe haine la prețul întreg.

Backup-urile lanțului de aprovizionare au creat un mediu în care mulți sunt forțați să păstreze mai puțin inventar. Dar nu toți jucătorii au fost afectați în același mod sau în egală măsură. De exemplu, compania Gap Inc., a fost lovită puternic de închiderea fabricilor din Vietnam din cauza COVID-19 și a înregistrat o pierdere netă pentru trimestrul al treilea. Retailerul de îmbrăcăminte proiectează, de asemenea, o pierdere de vânzări în valoare de peste jumătate de miliard de dolari din cauza lipsei de stoc.

Alții, însă, și-au văzut marjele și profiturile îmbunătățite într-un mediu în care pur și simplu sunt mai puține haine de vândut și toată lumea are un stimulent să se abțină de la reduceri. Kohl’s, de exemplu, a raportat o schimbare a inventarului la un nivel maxim din ultimii 10 ani, cu un inventar mai mic decât în ​​anii trecuți, atât prin proiect, cât și prin circumstanțe. Venitul din exploatare și marjele retailerului sunt în creștere cu stocul scăzut. Comerciantul cu amănuntul de încălțăminte DSW este un alt exemplu de comerciant cu amănuntul cu acces mai mic la stoc, dar profituri mai solide.

Datele Adobe arată că creșterile de preț se extind și în lumea online, unde transparența prețurilor și umbra Amazon au acționat istoric ca o presiune constantă asupra comercianților cu amănuntul pentru a menține prețurile scăzute.

Constrângerile în curs de desfășurare a lanțului de aprovizionare și cererea durabilă a consumatorilor au susținut inflația record în comerțul electronic”, a spus într-un comunicat de presă Patrick Brown, vicepreședinte pentru marketing și informații despre creștere la Adobe. „Cu toate acestea, cu prețurile offline în creștere în indicele prețurilor de consum, este încă mai ieftin să faci cumpărături online pentru categorii precum jucării, computere și articole sportive”.

Totuși, nu toate categoriile sunt în creștere. Prețurile online pentru electronice au scăzut cu 0,4% de la an la an, iar prețurile jucăriilor au scăzut cu 2,9%. Adobe a spus că jucăriile sunt „una dintre puținele categorii în care tendințele prețurilor urmează un model istoric de deflație persistentă și mai puternică”.