Conform unui sondaj al Centrului de Cercetare Pew, utilizatorii Gen Z și Millennial reacționează mai mult  la subiecte care prezintă schimbările climatice, având în același timp o reacție activă față de conținut – inclusiv anxietate cu privire la viitor sau furie. Adulții mai tineri și-au asumat roluri proeminente în eforturile de oprire a schimbărilor climatice, prin grupuri tematice (Mișcarea Sunrise) și persoane influente care susțin aceste cauze(Greta Thunberg).Gen Z and Millennial social media users engage more with climate change content, react more strongly to it

În rândul utilizatorilor de social media din SUA, 45% dintre adulții Gen Z și 40% din Millennials au interacționat cu conținut de pe platformele social media care se concentrează pe nevoia de acțiune asupra schimbărilor climatice, fie urmărind un cont, apreciind sau comentând o postare sau postând/distribuind conținut despre nevoia de acțiune asupra schimbărilor climatice. În schimb, doar 27% Gen X și 21% Baby Boomer și alți utilizatorilor mai în vârstă de rețele sociale au interacționat cu conținutul despre schimbările climatice.

Adulții Gen Z, născuți după 1996 , și-au trăit întreaga viață într-o eră a internetului și a rețelelor sociale. Acești tineri adulți, împreună cu generația Millennial, au fost printre primii care au încorporat utilizarea rețelelor sociale în viața lor de zi cu zi și sunt mult mai predispuși decât generațiile mai în vârstă să spună că sunt online „aproape constant”.

Majoritatea utilizatorilor de rețele sociale Gen Z (69%) și Millennial (59%) au reacții emoționale intense la conținut legat de schimbările climatice. Mai puțin de jumătate din generația X (46%) și Baby Boomer și utilizatorii mai în vârstă de social media (41%) spun că au simțit același lucru.

Generațiile diferă și în ceea ce privește reacțiile emoționale pozitive: 54% dintre utilizatorii de rețele sociale Gen Z și 53% spun că s-au simțit motivați să afle mai multe despre problemele legate de schimbările climatice ultima dată când au văzut atfel de conținut, comparativ cu 43% din Gen X și 39% din Baby Boomer și utilizatori mai în vârstă.

Dintre utilizatorii de social media implicați în schimbările climatice, 73% sunt de acord să renunțe treptat la producția de mașini și camioane noi pe benzină până în anul 2035 și 54% consideră că SUA ar trebui să elimine treptat utilizarea combustibililor fosili în producția de energie.Climate-engaged social media users express more urgency about action on climate change, offer broader policy support to break with fossil fuels

Sursa