Creșterea numărului de canale de comunicare, un public inteligent și din ce în ce mai pretențios și greu de segmentat, automatizarea comunicării de marketing au făcut, în ultimii ani, din ce în ce mai dificil pentru oamenii de marketing să formuleze un mesaj rafinat și targetat. Acestea sunt cele mai frecvente piedici din munca unui om de marketing, în opinia Alexandrei Derevici (foto), Marketing Manager, MediaCity.

Într-un interviu pentru marketingmanager.ro, Derevici a arătat că, dincolo de toate problemele, ”cel mai plăcut moment este când tragi linie și observi că toate eforturile de comunicare, indiferent de media, au fost un succes. Am avut multe astfel de momente, mi-este greu să numesc unul singur. Dar atunci când există recunoaștere și includerea efortului echipei de marketing în ROI, este cea mai bună recompensă”.

Ingredientele succesului

Dar cum poate fi definit un manager de marketing de succes? ”Dacă mă raportez într-o manieră analitică la ideea de marketing manager de succes, atunci rezultatele ar trebui să vorbească de la sine, fie că vorbim de o creștere în brand/company awareness, de atingerea și chiar depășirea obiectivelor de vânzări, etc. Însă același manager trebuie să-și coordoneze bine echipa, să fie creativ, nu mă refer aici să reinventeze roata, ci doar să se uite la roată dintr-o perspectivă inovativă, diferită de cea a competitorilor, adaptabil, pentru că piața, publicul, competiția sunt în continuă schimbare”, a arătat reprezentanta MediaCity. Potrivit acesteia, un manager de marketing ”trebuie să fie un bun comunicator, un storyteller al brand-ului, creativ și inovativ; nu în ultimul rând, trebuie să fie un priceput om de vânzări”.

”Am respirat comunicare”

Drumul spre succes are și etapele lui. ”Am trăit și am respirat comunicare, în postura de advertiser, journalist, PR-ist, specialist marketing într-o companie multinațională. Experiența acumulată ca și cluster marketer și beneficiile de a face parte dintr-o echipă de marketing din 80 de țări sunt neprețuite”, a mai arătat Alexandra Derevici. Pentru ea, momentul în care a trebuit să fie speaker la un eveniment dedicat tehnologiei în servicii financiare a fost cea mai mare provocare profesională din întreaga carieră, mărturisind: ”știam absolut tot ce se poate ști despre capabilitățile aplicațiilor pe care le comercializa compania pentru care lucram, dar m-am luptat cu emoțiile de a vorbi liber, în fața celor prezenți”.

Satisfacția atingerii obiectivelor

În ceea ce privește motivația profesională necesară zi de zi, Derevici a arătat: ”Mi-este teamă de automulțumirea aceea care vine odată cu experiența. De fiecare dată când se încheie o campanie, analizăm rezultatele și știu că trebuie să ne pregătim pentru următoarele, încerc să fac lucrurile mai bine, mai eficient. Nimic nu te motivează mai bine decât satisfacția că ți-ai atins acest obiectiv.”

În plus, ca om de marketing, trebuie să te asiguri că promisunile sunt livrate corect. ”Discursul companiei noastre provine din valorile cu care MediaCity se identifică și este unul coerent, unitar, indiferent de departament sau de nivelul ierarhic al fiecărui angajat, începând cu top management, pâna la echipa care lucrează pe șantiere”, a explicat managerul.

Inspirația, dată de așteptările clienților

”MediaCity este genul de companie care pune clientul pe primul loc. Ne definește acest lucru, e parte din valorile noastre. Ca dezvoltator rezidențial cu peste două decenii de activitate pe piața imobiliară, am găsit mereu inspirația de inovare din cea mai sănătoasă sursă: așteptările potențialilor clienți”, a mai spus Derevici.

Impactul pandemiei

Este clar o perioadă de adaptare la noua normalitate pentru toată lumea, nu doar pentru sectorul imobiliar. Siguranța echipei noastre, a celor din jurul nostru au fost prioritare. A trebuit să reconsiderăm mesajele, comunicarea, promovarea produselor noastre, să limităm interacțiunea fizică cu clienții. Urmează o perioadă dificilă și din punct de vedere economic, astfel că abordarea noastră de vânzări este una mult mai flexibilă, pentru a veni în sprijinul potențialilor cumpărători”, a definit managerul impactul pandemiei asupra companiei.

”MediaCity se străduiește să ofere clienților și partenerilor nostri produse, servicii și soluții de calitate, într-un cadru etic, de respect reciproc. Am focusat toate eforturile noastre din zona rezidențială pe siguranța clienților nostri, suntem transparenți în ceea ce privește, spre exemplu, caracteristicile constructive ale unui imobil de apartamente. Scriem cum construim și construim cum scriem, cu produse de calitate. În ceea ce privește produsele noastre, încercăm să fim flexibili și cred că cel mai bun exemplu, în acest sens, este complexul de case și vile Paladin Residence, pe care MediaCity îl dezvoltă în Corbeanca. Conceptul aflat la baza acestuia este de a oferi clienților posibilitatea de a fi arhitecții prorpiilor lor case. Fiecare casă este unică, cumpărătorul își alege tema de proiectare, iar noi îi construim casa așa cum își dorește”, a explicat managerul de marketing.

Planuri de viitor

Potrivit Alexandrei Derevici, MediaCity își propune să continue construirea de proiecte rezidențiale de amploare pe harta București și Ilfov, iar dezvoltarea departamentului de evaluări imobiliare, bazată pe o echipă cu cele mai înalte certificări din domeniu, este, de asemenea, pe lista de priorități, în viitorul apropiat.

Despre MediaCity

În cei 23 de ani de activitate, MediaCity a contribuit cu numeroase proiecte rezidențiale la dezvoltarea pieței imobiliare din România, începând de la crearea conceptelor, asigurarea finanțării, dezvoltarea și construcția imobilelor, până la promovarea și vânzarea acestora.