Trenduri și comportamente diferite, revenire în consum, acțiuni mai eficiente. Acestea sunt doar câteva dintre cuvintele folosite de Alexandra Rîștariu, Director General Mondelēz România și Bulgaria, când vorbește despre business și categoria de snackuri în 2021.

Cum se prefigurează 2021 pentru businessul local? La nivel global, Mondelēz este din nou pe drumul cel bun după rezultatele raportate pentru trimestrul al doilea.

Vedem o revenire accentuată. Primele șase luni sunt foarte puternice din punct de vedere business pe ambele categorii și ceea ce este interesant este faptul că avem din nou în față trenduri și comportamente diferite. Segmentul biscuiților a explodat în vânzări, creștem foarte frumos în cotă de piață și vedem o întoarcere la 180 de grade. Dacă anul trecut nu puteam indica cu precizie un anumit trend, acum consumul se îndreaptă cu precădere spre sortimentele mai sofisticate, din zona de răsfăț, în timp ce pe ciocolată consumul este distribuit pe toate segmentele, astfel că vorbim despre un avans mai lin, prin comparație cu anul trecut. Pralinele și batoanele de ciocolată și-au revenit și au creștere de două cifre, iar tabletele, fiind pe o bază foarte mare din perioada anterioară, par să fie ceva mai stabile. Însă și ele continuă trendul de creștere început în anul 2020.

Un studiu Mondelēz indică faptul că 9 din 10 adulți au consumat mai multe gustări de la declanșarea pandemiei. Cum arată situația pe piața locală și în ce măsură se va păstra acest trend?

Anul trecut consumul de snackuri a fost mai accentuat față de ceea ce vedem acum sau, mai corect spus, consumul ia alte forme. Mondelēz se concentrează foarte mult pe controlul porțiilor pentru a oferi consumatorului posibilitatea de a-și alege cât, ce și în ce momente consumă. Astfel, marea majoritate a portofoliului nostru este ambalat și individual sau, în cazul tabletelor, produsul se poate porționa foarte ușor. Anul trecut am văzut un consum crescut acasă, care s-a translatat în cumpărarea de pachete poate ceva mai mari și s-a mers foarte mult pe consumul de snacking de impuls. Acum vedem o revenire la produsele împachetate individual, dar, în esență, trendul este același. Noi ne așteptăm ca pentru anii viitori consumul de snackuri să se dezvolte și să ia forme noi.

Citește interviul complet AICI.