Compania Metigla, de la debutul pandemiei până în prezent, și-a concentrat activitatea, în principal, pe inbound marketing, ceea ce, potrivit Alexandrei Vasile-Manolache, Manager Marketing, înseamnă ca s-au străduit să-și câştige dreptul de a fi în atenția clienților, concentrându-se pe conținut, social media şi search marketing, ca modalități principale de a aduce clienți şi potențiali clienți către business.

”Oamenii au din ce în ce mai puțină răbdare, câştigarea interesului publicului prin metode clasice a devenit un lux, aşadar, aş aduce în discuție nu neapărat un shift major în canalele de promovare, ci mai mult o concentrare a atenţiei pe informația pe care o transmitem pe piață, în toate formele ei”, a explicat, într-un interviu pentru MarketingManager.ro, reprezentanta Metigla.

Metigla este o companie producătoare de materiale pentru închideri metalice, acoperind o plajă largă de construcții, de la zona rezidențială, în principal, soluții pentru acoperiş şi sistem de drenaj al apei pluviale, până la clădirile destinate industriei, comerțului, depozitării sau agriculturii, produsele fiind utilizate într-o varietate de domenii de activitate.

Produse distribuite prin dealeri locali sau constructori

”Clienții noştri sunt utilizatorii finali ai produselor Metigla, fie că sunt persoane fizice, care doresc să îşi construiască sau renoveze acoperişul, ori firme, în proces de construcție sau extindere a zonelor de depozitare sau producție. Cu toate acestea, Metigla rareori vinde direct către consumatorii finali, produsele noastre fiind distribuite pe piață, prin intermediul dealerilor locali sau constructorilor, care se ocupă şi de partea de montaj”, a mai arătat managerul.

Echilibru adaptat domeniului de activitate al companiei

”Industria pe care o deservim este una tradițională, prin natura ei, însă, dintre toate activitățile orientate către canalele care ne ajutau în anii anteriori să realizăm conexiunea pe teren cu clientul, în 2020 ne-am concentrat pe două principale: OOH şi promovarea prin radio. În schimb, şi în cazul nostru zona digitală a luat amploare. Cu toate acestea, deşi văd din ce în ce mai des tendința de a promova activitățile de digital marketing, în detrimentul canalelor tradiționale, consider că este bine să căutăm acel echilibru adaptat domeniului de activitate al companiei. Trecem printr-o perioadă supusă unor schimbări fără precedent, nu doar din punct de vedere sanitar, financiar ci şi emoțional, care afectează implicit comportamentul de cumpărare şi pentru care soluțiile vor fi dificil de identificat, mai ales pentru companiile care nu pot sau nu sunt pregătite să-şi vândă produsele, prin intermediul unui shop online”, a mai comentat reprezentanta Metigla.

Obiective de marketing și facilitare grafică

Obiectivele principale de marketing, la nivel de companie, nu s-au schimbat, potrivit Alexandrei Vasile-Manolache: ”Rămânem orientați către dezvoltare, identificarea de leaduri calitative şi aducerea lor către business, dar şi menținerea imaginii companiei în piață. La acestea, aş mai adăuga specializarea prin dezvoltarea competențelor specifice fiecărei activități din departamentul pe care îl conduc.

În plan personal, anul acesta, am descoperit o disciplină care mi-a trezit interesul: este vorba despre facilitarea grafică. Am interacționat cu acest domeniu la începutul anului, prin intermediul unui training la care am participat din partea unui ONG local, ce activează în zona educației non-formale, şi pot spune că am dezvoltat o pasiune pentru această activitate. În prezent, sunt în curs de învățare şi experimentare şi lucrez la un proiect personal, bazat pe acest proces. Poate şi ca urmare a experienței mele în design grafic, pot spune că facilitarea grafică are un rol de bază în comunicare, nu doar în mediul educațional, ci şi în sfera de business.”