Amalia Georgescu este Designer de Evenimente, Consultant Comunicare și Specialist Relații Publice Antreprenor, Trainer, Speaker și Coordonator Emisiuni TV, Owner AGEO Events, Director de Marketing BIOCOMP și se descrie ca fiind o persoană “care vrea să își împlinească visurile, să își urmeze traseul profesional, care caută să învețe zi de zi ceva nou, să caute sensurile lucrurilor și să îi iubească pe cei din jur.”

Motivația de a deschide propriul business a început încă din facultate când Amalia, împreună cu o colegă, realizau activități de organizare evenimente și au fost sfătuite de unul dintre colaboratori să ia în considerare deschiderea unei firme. „Mi s-a spus că mă pricep la ceea ce fac și că ar trebui să mă gândesc serios să fac din asta o afacere”.  Amalia a cochetat cu pasiunea de a organiza evenimente de mult timp: “drumul meu în lumea organizării evenimentelor a început încă din adolescență, caci eram pasionata încă din liceu să mă implic în organizarea evenimentelor academice. Chiar și în familie îmi plăcea să fac asta. Simțeam și știam că mă pricep la asta și eram încurajată de oamenii din jurul meu sa perseverez in direcția aceasta”.

Deși a terminat un liceu cu profil filologic, nu a dorit să continue în aceeași direcție și a dorit să încerce ceva nou. “La 18 ani, mi s-a spus să aleg ceva ce nu ar fi foarte predictibil specializării terminate in liceu. Am analizat și m-am oprit la doua opțiuni: geografie și economie. M-am înscris la FEAA unde m-a atras specializarea marketing care mi s-a părut a fi un domeniu de viitor.  În business întotdeauna trebuie să știi să iți ții contabilitatea și întotdeauna vei avea nevoie de promovare, deci marketingul este indispensabil.”

Am avut firma de organizare evenimente împreună cu colega mea timp de 3 ani. După aceasta perioada am decis să închidem afacerea si sa ne urmam separat drumul profesional. Eu mi-am deschis agentia AGEO Events – diviziile Weddings & Biz, în cadrul căreia activez și în prezent”.

(Foto: Amalia și Gabriel Georgescu)

În 2007, de asemenea, am preluat – împreună cu soțul meu – un business de producție: BIOCOMP. De atunci dezvoltăm împreună cele două companii – BIOCOMP (care anul acesta împlinește 30 de ani de activitate) și AGEO Events, agenția de organizare  a evenimentelor corporare si private și consultanță in marketing și relații publice.

Pentru cele două business-uri, 2021 a fost un an foarte bun si provocator, ne povestește Amalia: “2021 a însemnat reinventarea businessului de organizare de evenimente. În 2020 a picat toată piața, totul  a fost închis sau mutat în online și a trebuie să ne adaptam și să ne reinventăm. Am fost mai mult în pierdere, dar am avut timp să  ne reorganizăm. În 2021 am reușit să ne revenim cu forțe noi.”

Pentru BIOCOMP, firma ce produce în Iași, în fabrica proprie, dispozitive de dezinfecție pe bază de lumină ultravioletă, în 2020 s-a înregistrat o creștere foarte mare a comenzilor și totodată s-a consolidat imaginea firmei pe piață în poziția de lider. Fiind și an aniversar, lucrurile sunt foarte bine statuate.”

Amalia menționează că se lucrează în paralel la dezvoltarea celor două business-uri și că 2021 este un an cu multe oportunități și noi perspective.

Despre AGEO Events

AGEO Events oferă servicii complete de organizare evenimente private, dar și corporate. “Ambele zone de dezvoltare ale agenției sunt la fel de căutate. Chiar dacă acum e sezonul evenimentelor private, acestea se desfășoară pe o perioada limitată din an, în timp ce zona de corporate le completează foarte bine pentru tot restul anului”.

Ca și proiecte și noi abordări pe care AGEO le are în plan, Amalia menționează dezvoltarea marketingului digital ca parte integrată a gamei de servicii oferită cliențilorPe lângă strategiile pe care le oferim acum bazate pe organizare de evenimente, relații publice și comunicare, vrem să îi sprijinim inclusiv pe zona de digitalizare și de trecere în online. Încercăm să îi facem pe clienții noștri mai comozi în fața camerelor, oferindu-le si traninguri de public speaking in era digitala.”

Anul trecut, văzând că totul se mută în online și că puțini dintre clienții noștri aveau un site de promovare, am încercat să îi provocăm să își facă, pe lângă un site, și un magazine online și să îi învățam  să își promoveze serviciile și produsele în mediul on-line si in fața unei camera video, având in vedere multitudinea de prezentări on-line. Vânzarea online poate oferi aceleași detalii ca o vânzare care se desfășura direct în showroom.”

Un alt proiect dezvoltat de AGEO a fost propriul Studio Video prin intermediul căruia s-a putut păstra legătura cu partenerii, s-au organizat ședințe și evenimente de networking de tip hibrid.  Tot în cadrul acestui studio, s-au lansat o serie de interviuri înregistrate cu oameni de business care spun povestea din spatele companiei. Întâlnirile sunt moderate de Amalia și sunt publice pe pagina de YouTube Amalia Georgescu AGEO. “Deși a început ca un proiect personal prin care voiam să descopăr provocările cu care partenerii s-au confruntat în această perioadă, am fost surprinși să primim feedback pozitiv din partea urmăritorilor. Din toamna începem un nou sezon.”O altă directivă pe care Amalia dorește să o urmeze este cea de stabilizare – atât a business-ului de producție, cât și al agenției: “Vrem să fim din ce în ce mai cunoscuți ca o afacere care se dezvoltă și care are o tradiție în spate. Avem multe planuri și sperăm să ne reușească.”

Despre BIOCOMP

Companie românească, BIOCOMP, este producător de dispozitive de dezinfecție ecologice cu lumină ultravioletă UV-C. În perioada pandemiei, cele mai multe activități s-au mutat în online “Am crescut foarte mult bugetele pentru promovarea pe rețelele sociale,  promovarea site-ului și partea de SEO. Am dezvoltat un magazin online și o platformă de vizualizare 3D, am crescut cât am putut pe zona de digital și dorim să investim mai mult în această direcție.”

Cred că partea de pandemie ne-a făcut să conștientizăm că nu mai putem face afaceri în stilul clasic, așa cum am fost învățați. Partea de digitalizare și software ne ajută să ne lărgim piața și modul în care noi ne putem prezenta produsele la nivel mondial” pune în evidență Amalia, întrebată fiind despre schimbările pe care pandemia le-a adus companiei. “Viitorul ține de capacitatea de adaptare, capacitatea de internalizare a noutăților. Ești forțat să îți actualizezi, nu numai tehnologia, dar și trainingul oferit angajaților și tu, ca proprietar, să înveți cum să folosești noile tehnologii.”

În ceea ce privește marketingul, Amalia subliniază încă odată cât de mult a evoluat acest domeniu de-a lungul timpului: “marketingul nu înseamnă doar promovare și doar un buget de articole sau de reclame. Marketingul este legat de financiar, de planificare strategică, resurse umane, training, este legat de toate procesele și departamentele dintr-o organizație. Marketingul înseamnă nimic dacă omul vine în showroomu-ul tău și angajații nu sunt bine pregătiți si nu știu sa răspundă cerințelor acestuia cu cea mai buna oferta pentru acesta. Este important să nu creezi doar o reclamă, ci să vezi că reclama, produsul, și ceea reprezintă strategia ta e marketing, este susținuta de niște valori și de niște principii in care compania crede si pe care si le asuma pe termen lung.”

Pentru noi, marketingul este o parte a procesului holistic de planificare strategică a unei organizații și nu îl privim doar că pe o oportunitate sau un buget sezonier”.

Cum arată echilibrul dintre online si offline din punctul dumneavoastră de vedere?

Offline va conta în continuare. Noi, după un an de pandemie, ne-am săturat de Zoom și de ședințe online, de a nu socializa. Ca ființe umane suntem deschiși și dornici către comunicare.

Deși aplaudă modul în care ne-am adaptat ca business-uri la provocările pandemiei prin târguri online și interacțiuni prin platforme de streaming, Amalia ne sfătuiește să nu uitam cât de importantă este interacțiunea directă și construirea unei relații 1-1 cu clientul: “E adevărat că această pandemie ne-a făcut să înțelegem mai bine importanța online-ului și a crescut toată zona de digital. Am început să incorporăm digitalul tot mai mult în viața noastră si e bine sa fim alături de clienți si prin aceste canale. Dar trebuie să ne dăm seama că stăm între 8-10 ore conectați la tehnologie. Avem deci nevoie să ieșim si în aer liber, să avem parte de interacțiune face-to-face. Companiile trebuie să echilibreze aceste aspecte. Dacă pot în continuare să învestească într-un magazin sau într-un showroom în care oamenii să vină și să interacționeze cu produsele sau să înțeleagă idea de servicii, în continuare această interacțiune din offline va avea de câștigat.”

Echilibrul dintre online și offiline se va păstra în continuare. Deși sunt companii care sunt dedicate 100% online și care pot funcționa doar în această zonă, majoritatea trebuie să îmbine cele doua lumi.”

Sfaturi de la un marketer experimentat

Omul de marketing e recomandat și trebuie să fie autodidact, curios și capabil să învețe în permanență, nu doar din zona sa de expertiză, ci și din celelalte domenii conexe cu care lucreazăne sfătuiește Amalia. “Trebuie să cunoști tipologia antreprenorului, așteptările acestuia, dorința de dezvoltare, specificul domeniului, tot ceea ce el și-ar dori și  vrea să facă pentru compania lui. Omul de marketing se transformă într-un ambasador de brand care militează pentru businessul respectiv, încearcă să îl scoată la lumină și să îl pună în evidență.”

Mi-am dezvoltat partea aceasta de cunoaștere încă din facultate când participam la conferințe din diverse domenii. Mereu am urmărit oportunități de a mă documenta din orice domeniu și  de a mă descoperi cât mai multe noutăți. Citesc foarte mult pentru a fi la curent cu tot ce se întâmplă. Asta îmi oferă avantajul de a putea fi abordată de antreprenori din diverse domenii de activitate fără să spun că nu știu ceva despre acel domeniu.”

Dacă nu aveți timp de citit, Amalia ne recomandă să învățam din experiența celorlalți, să ascultați audiobook-uri sau “Să cauți să faci schimb de experiență, sa pui întrebări, să furi meserie nu ca să faci rău, ci ca să vezi o perspectivă nouă, care sunt principiile celuilalt, de ce și-a făcut afacerea, ce cred el despre marketing.”

Este important să gândim mereu pe termen lung

Antreprenorul român a avut nevoie de foarte mulți ani ca să își dea seama că marketingul nu este un moft și o cheltuială, ci o investiție către viitor, o investiție pentru compania și imaginea ei.”

Amalia ne povestește că această gândire pe termen lung a ajutat-o să dezvolte atât  compania BIOCOMP, cât și AGEO Events și că, în continuare, poate vedea rezultatele muncii sale pentru că a luat deciziile potrivite la momentul potrivit.

Amalia Georgescu este si trainer acreditat ANC, coordonator Focus Business School si reprezinta Organizatia Femeilor Antreprenor din UGIR, in calitatea de presedinte a Regiunii de Nord – Est. Pe Amalia Georgescu o gășiti și pe LinkedIN, Youtube și Facebook