Amazon și-a consolidat poziția de cea mai valoroasă marcă din lume, cu o creștere de 32% față de anul trecut, ajungând la 416 miliarde USD. 

Potrivit noului top BrandZ  Kantar, care acoperă ultimele 12 luni până în 7 aprilie a.c., Amazon este în fața Apple pentru al doilea an consecutiv, chiar dacă aceasta din urmă se bucură de o creștere de 14% a valorii față de 2019, ajungând la 352 miliarde USD.

Google a căzut pe locul patru, făcând loc pentru Microsoft, evaluat acum la 327 miliarde USD – în creștere cu 30% față de 2019. Cu Google evaluat la 324 miliarde USD, top 5 este completat de Visa, în valoare de 187 miliarde USD.

Pe șase se află Alibaba (153 miliarde USD), pe șapte este Tencor (151 miliarde USD), pe opt este Facebook (147 miliarde USD), pe locul 9 este McDonald’s (129 miliarde USD). În final, gigantul în domeniul telecomunicațiilor AT&T a făcut loc pentru Mastercard (108 miliarde USD), care își face debutul în topul 10 al lui BrandZ, de pe locul 12, în 2019.

 

BrandZ Top 10 2020

AT&T a coborât pe locul 11, dar evaluarea sa de 106 miliarde USD înseamnă că, pentru prima dată, în prezent, în clasament sunt evaluate 11 de mărci la peste 100 miliarde USD.

În ciuda traumelor unei pandemii globale – care a avut un impact doar asupra ultimelor săptămâni de date pentru majoritatea mărcilor – valoarea primelor 100 de mărci a crescut cu 277 miliarde USD, ceea ce reprezintă o creștere de 5,9% față de anul trecut. De fapt, valoarea totală totală a primelor 100 de branduri este de aproape 5 trilioane de dolari, eclipsând produsul intern brut al Japoniei, a treia economie din lume ca mărime.

“Credem că, în ansamblu, mărcile de top ale lumii continuă să crească, deoarece primele 100 de mărci au acest capital de brand extrem de puternic”, declară Graham Staplehurst, director de strategie globală BrandZ.

„În timpul ultimei recesiuni, am observat că mărcile puternice se redresează de aproximativ cinci ori mai repede decât media.”

Mărcile de retail și tehnologie continuă să performeze, fapt care se reflectă în top 10 cele mai rapide creșteri din acest an. Valoarea mărcii chineze de băuturi spirtoase Mutai (18 în clasament) a crescut cu 58%, urmată de Instagram (29) cu 47%, Lulemon cu 40%, Costco (47) cu 35% și Netflix (26) cu 34%.

 

BrandZ Fastest Risers 2020În timp ce Lululemon este pe locul al treilea în lista celor mai rapide creșteri, brandul nu intră în Top 100, deși este pe locul al patrulea în categoria îmbrăcăminte.

Valoarea Amazon a crescut cu 32%, urmată de LinkedIn (43), cu 31%, Microsoft (3) în creștere cu 30%, Adobe (35) în creștere cu 29% și serviciul chinez de livrare a alimentelor Meituan (54) în creștere cu 27%.

„Este o validare uriașă a investițiilor de construcție a brandului”, spune Staplehurst. „Oamenii sunt nesiguri și caută reasigurări. Mărcile de încredere vor oferi oamenilor acest lucru.

Sursa