Generali este una dintre cele mai cunoscute companii de asigurări la nivel mondial și, în acest sens, zona de marketing și comunicare are o direcție globală care, evident, se declină în mod natural pe specificul local al fiecărei țări. “Generali și-a propus în urmă cu niște ani să devină un adevărat partener pe viață cu clienții săi și, în acest sens, toate acțiunile pe care le echipa locală le face, atât din punct de vedere marketing, customer experience, cât și vânzări, produse și operațional țin cont de această declarație”, ne spune Ana Maria Pocora, Director Marketing Generali, într-un interviu pentru MarketingManager.ro.

 #Reditude – starea de spirit care definește Generali

“Campania #Reditude pe care am lansat-o în 2019 continuă și în următorii ani, iar scopul ei este de a scoate în evidență poziționarea noastră ca și companie în raport cu așteptările și dorințele clienților noștri. Suntem contemporani cu perioada în care oamenii apreciază mai degrabă Empatia, Grija și Umanitatea brandurilor cu care interacționează, prin urmare #Reditude este practic atitudinea și starea de spirit care ne definește. Sloganul campaniei „Generali este despre tine” reflectă orientarea noastră către client și dorința de a avea o relație pe viață cu acesta.”, descrie Ana Maria unul dintre proiectele majore ale Generali din ultimul timp.

Pentru că știm cât de dinamică este piața în ultima vreme, cât de mult s-a schimbat obiceiul de interacțiune al clienților cu diferite branduri și servicii, Generali s-a adaptat și a pus accent în ultimii ani și pe zona de e-Commerce, oferind posibilitatea clienților să își emită singuri asigurări din confortul apartamentului lor sau de oriunde doresc, atâta vreme cât au o conexiune la internet. Pe site-ul companiei www.generali.ro sunt puse la dispoziția clienților asigurări de călătorie, de casă și de autoturisme, disponibile pentru emitere online, fară a necesita intervenția vreunui operator. Întregul proces are ca scop o experiență cât mai plăcută pentru clienții Generali, eliminând timpul necesar al unei inspecții de risc la fata locului, procedură care se poate efectua printr-o soluție bazată pe inteligența artificială.

Pe parcursul acestui an, Generali va continua să lanseze și alte soluții de asigurare disponibile online. Noutatea anului 2022 o reprezintă produsul de sănătate Generali Protect care a fost lansat pe 31 martie. Acest produs se poate achiziționa atât prin Rețeaua internă de consultanți (peste 1000 de consultanți în țoată țara, disponibili online și offline) cât și prin parteneri, Brokerii de Asigurări.

Generali Protect nu are franșize și permite extinderea poliței către membrii familiei, oferind în acoperirea standard și un pachet de servicii de prevenție ce include analize medicale, servicii de telemedicină sau consultații de specialitate, inclusiv din sfera pediatriei. Acestea sunt accesibile în peste 1000 de clinici la nivel național, exclusiv prin intermediul platformei românești SanoPass. De asemenea, datorită unui proces de subscriere bazat pe documentație și semnătură electronică, clienții pot încheia polița la distanță, oriunde s-ar afla.

Un mix echilibrat de online și offline

“Mixul de comunicare din acest an este același pe care l-am utilizat și în trecut, avem în focus zona de online pentru campanii și informări pe de o parte, și, pe de alta, având în vedere relaxarea restricțiilor, începând cu acest an ne reluăm bunul obicei de a participa la activități offline prin parteneriatele pe care le desfășurăm de niste ani și printre care aș menționa colaborarea cu pilotul de curse Adrian Teslovan și cu fiica acestuia Alexandra, Dance Master ediția 2022 și multe alte evenimente locale care sunt în curs de implementare”, ne spune Ana Maria. Un alt punct de interes al Generali este zona de sănătate și grija față de mediu, iar pentru aceste acțiuni compania va fi parteneră cu diferiți organizatori de maratoane și Ziua Pământului – o acțiune organizată în țoață tara prin intermediul agențiilor Generali, în care consultanții Generali România vor fi implicați activ.

Un alt proiect de anvergură pentru companie este Vizibilitatea Digitală a consultanților, prin conturi profesionale de Facebook, gestionate printr-o aplicație prin care au acces la conținut relevant din zona de asigurări, produse, tips & tricks folositoare comunității care îi urmărește. În acest moment, sunt peste câteva sute de consultanți activi în proiect, iar scopul acestuia este de a veni în sprijinul clienților și prospectilor cu informații utile și disponibilitate imediată.

Provocările marketingului în asigurări

Am întrebat-o pe Ana Maria care este cea mai mare provocare în marketingul din domeniul asigurărilor. Ce ne-a răspuns? “Îmi place cuvântul „provocare” și aș putea spune că sunt multe în zona de marketing care acoperă industria asigurărilor. Una dintre principalele provocări este limbajul sau mai exact „traducerea” pe înțelesul clientului a informațiilor care sunt relevante pentru el. Pentru noi cei din industrie pare simplu, sunt tot felul de termeni pe care îi folosim frecvent, însă clienții noștri au nevoie de o formulare simplă, scurtă și în care să folosim termeni pe care îi pot recunoaște ușor.”

O altă provocare este zona de e-commerce, care este într-o continuă creștere pe diferite segmente de piață, însă, în zona de asigurări, clienții Generali se simt mai confortabili să discute cu un consultant despre nevoia lor de asigurare, deci lucrurile se mișcă mai greu aici, față de alte industrii. “Însă, orice provocare este o sursă de învățare și cel mai bun profesor aici este chiar clientul. Generali România a implementat, în 2020, un formular de feedback în urma interacțiunilor clienților în diferite puncte de contact cu noi și avem un proces de „ascultare” activă a acestor recomandări, reușind să implementăm multe schimbări sugerate de clienții noștri în urma analizelor pe care le urmărim zilnic și a comentariilor venite de la aceștia. “, ne spune Ana Maria.

Nu a ales să lucreze în marketing, dar marketing-ul a ales-o

De profesie, Ana Maria este analist politic: a absolvit Facultatea de Științe Politice din cadrul Universității București în anul 2002, însă viața a avut alte planuri pentru ea. Parcursul său profesional a început în vânzări și a crezut chiar că aceasta este menirea ei, pentru că rolul de vânzător i s-a potrivit foarte bine până în anul 2006, când a fost provocata să îmbine job-ul de vânzări cu cel de marketing în industria hotelieră, având o poziție de Director de Vânzări și Marketing. “Inițial, am fost reticentă și nu m-a încântat să preiau o zonă pe care nu o cunoșteam foarte bine, însă îmi plac provocările și asta a fost începutul. Ușor, ușor, marketing-ul m-a cucerit și am realizat că din această poziție am o viziune 360 asupra business-ului, m-am îndrăgostit iremediabil de tot ce înseamnă marketing-ul, cu accent deosebit pe zona de Customer Experience, îmbinând evident tot know how-ul de vânzări pe care îl dobândisem până atunci.”, afirmă Ana Maria.

Din anul 2008, a părăsit vânzările și s-a dedicat exclusiv zonei de marketing, având oportunitatea de a lucra pentru branduri mari și cunoscute la nivel global din industria FMCG-ului. Ana Maria susține că alegerea pe care a acceptat-o în carieră a fost una dintre cele mai bune decizii pe care le-a luat din punct de vedere profesional și a fost norocoasă să lucreze în companii în care s-a simțit întotdeauna ca „acasă” și în „familie”. “Cred că, instinctiv, l-am ascultat pe Confucius care spunea: „alege-ți un loc de muncă pe care îl iubești și nu va trebui să muncești o zi în viața ta”, unde am o mică completare: este important locul de muncă, dar și cariera pe care îți dorești să o urmezi. Uneori este bine să te lași purtat de soartă pentru că poți fi plăcut surprins de rezultate.”, încheie Ana Maria.