”Personal, simt că m-am născut sub o stea norocoasă, din punct de vedere al carierei. Am avut parte, în toate job-urile de până acum, de provocări inedite, care m-au ajutat să mă dezvolt profesional.” Așa începe Ana Maria Pocora, Head of Marketing and CRM, Generali, interviul acordat pentru MarketingManager.ro.

Apoi explică: ”Pe scurt, experiența mea de aproape douăzeci de ani în «câmpul muncii» se împarte între Sales și Marketing, ultimii doisprezece înclinând balanța în favoarea Marketing-ului. După zece ani de marketing în domeniul FMCG, am ales să explorez ceva nou și cu totul diferit, dar care însă mă atrăgea ca un magnet: domeniul asigurărilor. În aparență, pare o zonă rigidă și fără prea multe oportunități de explorare, însă fix asta m-a motivat și ambiționat să pătrund adânc, în tainele acestui domeniu.”

Campania Redtitude, într-o companie cu Inimă, Suflet și Puls

”Coincidența fericită” a făcut, potrivit lui Pocora, ca, în perioada în care a decis să se alăture companiei Generali, la nivel global, să prindă contur discuțiile care începeau să dezvăluie proiectul care tocmai a fost lansat, și anume: o nouă poziționare a brand-ului, ”mult mai modernă, empatică, comunicativă, cool… și, în același timp, globală”.

”Cred că nu putea să fie un «timing» mai bun pentru mine, fiindcă această campanie și repoziționare sunt fix pe sufletul meu. Generali a fost întotdeauna un brand cool și modern, însă, de data aceasta, comunicăm global și declinat, pe specificul fiecărei țări în parte, acest lucru. Unul dintre lucrurile importante, pe care le-am învățat pe parcursul carierei mele, a fost: «think globally, act locally!» Cred că, în marketing, unul dintre cele mai importante aspecte este coerența; atunci când te adresezi clienților tăi trebuie să o faci clar, transparent și în acord cu așteptările lor. Cum sufletul oricărei companii, indiferent de domeniu este reprezentată de forța de vânzări, Generali pune în centrul campaniei de comunicare oamenii care sunt în linia întâi, cei care au primul contact cu clientul și care nu sunt doar niște vânzători; la Generali avem consultanți pregătiți să-i asculte pe oameni și să le ofere produsele de care au nevoie. Noua campanie fix asta comunică: suntem aici pentru tine! În esență, Campania Redtitude! Este menită să atragă atenția asupra noastră, ca fiind o companie cu Inimă, Suflet și Puls!”, a mai spus Head of Marketing and CRM, Generali.

Virusul ne-a făcut mai umani

”Este foarte adevărat că perioada pe care o traversăm este una atât dificilă cât și incertă, însă acum, mai mult decât oricând, mi se pare extrem de potrivit mesajul pe care îl avem de transmis. Acest nou virus care ne-a schimbat viața a adus și un lucru bun, pe lângă toate celelalte mai puțin dorite: am început să dăm valoare lucrurilor care înainte ni se păreau banale și le treceam cu vederea, ca făcând parte din normalitate. Am devenit mult mai umani, recunoscându-ne nouă înșine limitele, temerile și adevăratele dorințe; ne-a apropiat mai tare unii de alții, chiar și virtual și ne-a învățat că scara valorilor la care ne raportăm poate să se schimbe peste noapte, iar noi avem o viteză de adaptare incredibilă”, a mai comentat Pocora.

Empatie, research și multă creativitate

În ceea ce privește cheia succesului unui om de marketing, reprezentanta Generali a spus că aceasta constă în puterea lui de a se adapta oricăror condiții cu rapiditate, empatie, research și multă creativitate, cu atât mai mult cu cât ”nu mai suntem în vremea în care putem inventa roata, însă putem găsi modalități diferite de a o învârti și asta ne face diferiți și de admirat”.

”Chiar dacă, într-o lume a tranzacțiilor financiare, oamenii de vânzări sunt vedetele, în spatele lor, a stat întotdeauna o echipă de marketing pregătită să fie un suport real și adaptată constant noilor curente economico-sociale. Ca si notă personală, aș spune că nu poți face marketing, dacă nu ai lucrat măcar un an de zile în vânzări. Experiența mea de vânzări mă ajută să comunic mai bine cu colegii care acum sunt în linia întâi și să le ofer un suport real, atât lor, cât și o comunicare clară și transparență clienților noștri. Pentru fericirea clientului cele două departamente (MKT & SALES) trebuie să fie într-un mariaj fericit, având o comunicare relațională bazată pe interesul consumatorului final”, a mai explicat Ana Maria Pocora.

 

Despre Generali

Grupul Generali – Înființat în 1831, în Trieste, sub numele de Assicurazioni Generali, Grupul Generali operează în prezent în 50 de țări, are 71.000 de angajați și peste 61 de milioane de clienți.

Generali este una dintre cele mai mari 50 de companii la nivel mondial, conform Topului realizat de Fortune Global 500, care administrează active de 488 miliarde de euro și care deține poziții de top în Italia, Germania și Franța.

Generali România Totul a început în anul 1835 în Brăila, cel mai mare oraș comercial românesc al acelei epoci. Având asigurarea mărfurilor transportate ca principal obiect de activitate, Brăila a fost locul perfect pentru startul Grupului Generali în România.

În 1948, Grupul Generali este forțat să se retragă de pe piața est-europeană și, implicit, din România, din cauza contextului politic.

După o pauză de 45 de ani, în 1993 Generali revine pe piața din România și înființează societatea Generală Asigurări S.A. cu activitate ce viza în principal asigurările generale.

Beneficiind de o puternică experiență internațională, Generali se află în topul celor mai mari 10 asiguratori din România conform cifrei de afaceri cu o ofertă compusă dintr-o gamă largă de produse de asigurări generale și de viață, construite pentru a răspunde în mod optim segmentelor de clienți retail și corporate.

În anul în care Generali a împlinit un sfert de secol de la revenirea în România modernă ne aflăm în top 3 cei mai de încredere asiguratori din țară și beneficiem de unul dintre cei mai buni indicatori de satisfacție a clienților (Net Promoter Score). Continuând o lungă tradiție a distincțiilor pentru calitatea serviciilor și pentru fair-play-ul demonstrat în relația cu clienții, compania a primit în 2018 “Premiul pentru calitatea serviciilor” în cadrul Galei Premiilor Pieței Asigurărilor.