Anul acesta a venit pentru OTP Bank România cu provocări pe care nu și le-ar fi imaginat la începutul anului, care au dus la schimbarea planurilor și a calendarului de marketing din mers, de mai multe ori, generând strategii noi și investiții în canalele digitale de comunicare, după cum a povestit, pentru MarketingManager.ro, Anca Stoean, Marketing and Communication Deputy Director, OTP Bank România.

Dincolo de toate acestea însă, una dintre cele mai mari provocări ale acestui an a fost să filmeze două spoturi pentru TV, în plină pandemie, cu regizorul aflat la 2000 km distanță, în Finlanda, iar echipa de filmare la București. ”Cu ajutorul tehnologiei, echipa de filmare a fost în permanentă conexiune cu el, a fost un Live continuu, între București și Helsinky, timp de două zile… Nu știm dacă vreun advertiser și-a mai asumat acest risc, însă pentru noi a fost o experiență unică și curajoasă”, a arătat Anca Stoean.

De la drept, la banking

De altfel, afirmă că abilitatea de care dă dovadă în rezolvarea  rapidă a problemelor, alături de capacitate analitică, abilități de comunicare și cercetare, constituie liantul între drept, marketing și banking. ”Am terminat Facultatea de Drept, însă pasiunea pentru marketing m-a adus în sistemul bancar, în urmă cu zece ani, ca Brand Manager. Ce au în comun dreptul, marketingul și bankingul? Ei bine, capacitate analitică, abilități de comunicare și cercetare, dar și creativitate în rezolvarea problemelor. Actualmente sunt Deputy Director – Marketing și Comunicare la OTP Bank România și am în directă coordonare Departamentele de PR și Marketing”, s-a prezentat Anca Stoean.

Definiția personală a marketingului

”Marketingul pentru mine înseamnă o serie de elemente care funcționează împreună ca un tot, mă refer la creativitate, la îndrăzneala de a aborda teritorii noi, la pasiunea pentru ceea ce faci și dorința de a reuși. Toate aceste aspecte ne motivează să fim în fiecare zi mai buni. Pentru mine, oamenii sunt cel mai important element din toată ecuația comunicării. Echipa cu care lucrez este o echipă plină de frumos, colegi cu trăsături diferite de caracter, dar care rezonează unii cu alții prin pasiuni comune, prin gusturi comune… Practic, există o chimie între noi, care ne ajută să construim proiecte deosebite”, a arătat reprezentanta OTP Bank România.

Emoție și empatie, în pandemie

Conținutul celor mai recente campanii ale băncii a venit, potrivit directorului adjunct, în timpul pandemiei, ”o perioadă plină de incertitudini și neliniști”: ”Am ținut cont de aceste stări, așa că mesajele pe care am vrut să le transmitem, pe lângă partea efectivă de comunicare a produsului, au fost construite pentru a transmite emoție și empatie celor care le privesc. În plus, brandul OTP Bank a trecut printr-o schimbare la nivel de comunicare, în ultimul an și jumătate. Noua platformă de comunicare, Mai calculat. Mai relaxat, ne-a adus libertatea de a fi mai creativi, de a aduce povești variate în spoturile noastre și de a construi proiecte speciale, în jurul oamenilor.”

Echilibru între marketing-ul offline și cel online

În opinia Ancăi Stoean, următoarele luni vor aduce multe schimbări sociale, de percepție a comunicării în banking, ca urmare: ”Vom încerca să furnizăm conținut relevant pentru clienți și non-clienți. În continuare, prin proiectele noastre, căutăm un echilibru între marketing-ul offline și cel online, le consider la fel de importante. Produsele realizate de OTP Bank în ultimul an vin ca urmare a unui efort susținut de transformare digitală a băncii, într-un timp foarte scurt. Dorim să oferim cele mai bune fluxuri online de achiziție a produselor bancare și să le aducem în fața clienților, printr-o comunicare relevantă și prietenoasă.”

Dependentă de socializare

”La nivel personal, sunt dependentă de oameni, de prieteni, de socializare. Munca de acasă cred că ne-a făcut cumva să apreciem mai mult lucrurile mărunte din viața noastră, să punem un preț mai mare pe sănătate, dar, în același timp, a adus și un mare gol în zona socială, interumană. Ce-mi lipseste cel mai mult în această perioadă? Concertele și festivalurile, o sursă de inspirație pentru mine. Cu ce îmi încarc bateriile? Cu energia, poveștile și râsetele fetițelor mele gemene, care au devenit proaspăt școlărițe, dar și cu drumețiile la munte”, a mai spus Anca Stoean.