“Cel mai bine mă descrie sintagma de digital storyteller, iar prin marketing digital  împărtășesc povești în mediul online pentru afaceri și antreprenori” a spus Andreea Chiuaru într-un interviu acordat echipei MarketingManager.ro.

Întrebată despre ce înseamnă să fii freelancer în domeniul marketing și ce a încurajat-o să facă acest pas, Andreea ne-a mărturisit că de-a lungul anilor a cochetat cu mai multe roluri, de la gestionarea de pagini de Facebook și Instagram, până la coordonarea de echipe din poziția de Digital Marketing Manager. Acum jumătate de an a dorit o schimbare majoră prin care să poată avea mai mult impact lucrând cu mai mulți antreprenori din poziția de freelancer prin care să creeze strategii de conținut (de la social media la bloguri) pentru antreprenori români. “Nu am fost niciodată mai fericită la un job pentru că freelancingul e pentru mine sinonim cu flexibilitatea”, a adăugat Andreea.

Provocările marketingului în domeniul freelancingului

“Cred că cea mai mare provocare pe care am avut-o până acum a fost cea de a colabora cu clienți lipsiți de încredere și care se implică prea mult în strategia de conținut” a răspuns Andreea.  “Îmi place să lucrez cu oameni pasionați de business-ul lor, dar când un client vine prea mult peste bucata mea îmi e pusă răbdarea la încercare.” O altă provocare pe care Andreea ne-a menționat-o a fost colaborarea cu oameni mai puțini organizați, “fiind fata cu agenda setată cu o lună înainte”.

În ceea ce privește personalizarea campaniilor, digital storyteller-ul aduce în discuție abordarea axată pe educație și pe utilitatea conțintului: “Nu cred că oamenii stau pe social media ca să cumpere produse, ci că, dacă vrei să ajungi la oamenii potriviți, trebuie să te poziționezi ca un expert în domeniul lor de activitate (fie că expertiza ta e în zona de cosmetice, industria alimentară sau prestarea de servicii). Dincolo de asta, contează și umanitatea : oamenii se conectează cu alți oameni, nu cu sigle și sloganuri. Cred că ai din start un avantaj dacă tu, ca antreprenor, vii și aduci puțin din povestea ta în promovarea afacerii.”

Importanța colaborării în  promovarea online și offline

“Eu cred foarte mult în colaborare și în nișare” a fost răspunsul prompt al Andreei în ceea ce privește echilibrul dintre offline și online. “Dacă până acum vreo doi ani eram gata să zic că le fac eu pe toate și că învăț din mers acolo unde știu mai puține, acum mi-am construit rețele formate cu alți freelanceri din diferite domenii. În cele mai faine echipe în care am lucrat am făcut întotdeauna echipă și cu oameni de PR, graphic designeri sau fotografi.” Ca freelancer, Andreea recunoaște că e imposibil să le poți realiza pe toate și este mai facil să creezi echipe prin care se poate realiza promovare online și offiline: “dacă am spune mai des clienților <<eu nu fac (și) PR, dar știu pe cineva care se pricepe de minune la asta>>, cred că am reuși să spunem povești mult mai faine”.

 Despre provocările din timpul pandemiei

„Recunosc că sunt extrem de norocoasă (și recunoscătoare) pentru că marketingul online, mai ales în industria de e-commerce de unde sunt majoritatea clienților mei, nu a avut mult de suferit pe timp de pandemie, ba chiar a înregistrat creșteri” a răspuns Andreea, chestionată despre evoluția marketingului în perioada pandemică. “Cred că marea schimbare a venit în comportamentul utilizatorilor care au devenit mai interesați de marketingul bine făcut și apreciază mai mult ca niciodată implicarea în comunitate, inițiativele sustenabile și poveștile bine spuse. Marea provocare pentru mine a fost să pot să continui să creez și conținut comercial într-o perioadă în care toți ne temeam pentru ce ne va aduce ziua următoare.”

Proiecte personale: campanii actuale și de viitor

Cea mai recentă colaborare a Andreei este cea cu www.softwash.ro, o spălătorie ecologică a cărei misiune în mediul online este să îi ajute pe oameni să învețe cum să aibă grijă acasă de hainele lor. Abordarea și deschiderea antreprenorilor din spatele afacerii i-au permis Andreei să facă ceea ce știe cel mai bine: să creeze conținut educațional și util.

Pe plan personal, Andreea lucrează la noul său site și la un  curs de strategie pentru social media pentru micii antreprenori. “Eu cred mult că oricine poate crea conținut util și calitativ dacă are îndrumarea necesară. De aceea am renunțat la multe proiecte în perioada asta pentru că am vrut să mă concentrez pe ore de consultanță 1:1, dar și pe transformarea site-ului meu într-un loc plin de resurse utile despre crearea de conținut”, spune Andreea.

Pe Andreea o puteți găsi pe noul ei site andreeachiuaru.ro sau pe pagina de Instagram, unde recomandă cărți bune și ne învață cum să creem conținut.