Anul acesta, data confirmată de către marii jucători din e-commerce pentru perioada cu cele mai mari reduceri din an, este 12 Noiembrie. Chiar dacă pare că mai este timp suficient, din experiența noastră îți recomandăm să te asiguri că îți stabilești din timp strategia de marketing, pentru a te bucura de cele mai bune rezultate. Într-un interviu iqads, Andreea Eremia a conturat principalele puncte pe care să ne axăm în perioada de Black Friday pentru ca indicatorii din rapoartele finale să fie la nivelul ideal pentru afacerea noastră.

Care este obiectivul campaniei de Black Friday?

Întrucât Black Friday se axează pe cumpărături, există o mare șansă ca obiectivele acestei campanii  să fie legate de un anumit număr de vânzări, conversii sau venituri.

Dar ce fel de vânzări? Există o multitudine de posibilități pe care să te concentrezi. Fie că dorești să lichidezi stocurile, să lansezi o nouă ofertă sau să scoți în evidență o categorie de produse de sărbători, obiectivele stabilite vor determina tipurile de campanii pe care le vei rula.

Obiectivele secundare ale campaniei, sunt la fel de importante, deoarece te vor ajuta și în perioada de după Black Friday și perioada sărbătorilor de iarnă. Astfel, nu uita că este momentul ideal pentru a atrage noi clienți pe site, pentru a crește notorietatea brand-ului în rândul celui mai important segment de audiență și pentru a aduce noi abonați la newsletter. Nu urmări, deci, doar rezultate de tipul număr de comenzi sau venituri, ci gândește-te și la creșterea traficului nou, procentul de clienți noi atrași în magazinul online, număr de abonați noi la newsletter etc.

Cât ar trebui să dureze campania de Black Friday?

Împarte în 2 campania de Black Friday, astfel:

  1. Perioada Pre-Black Friday – Focus pe brand awareness și atragere de noi clienți
  2. Perioada Black Friday – Focus pe vânzări

În general startul este dat de eMAG și alți jucători principali din categoria ta de produse.

Atunci când îți stabilești toate detaliile legate de timing, pune-ți câteva întrebări:

  • Când începe campania de teasing și cât durează?
  • Cât durează campania ta de Black Friday ?

Ia în calcul faptul că vor există campanii de discount până la finalul lunii noiembrie. Dacă te gândești să prelungești campania, ia în calcul varianta de a o fragmenta în mai multe campanii de discount, în caz contrar, dacă lași utilizatorului impresia că “are tot timpul din lume”, acesta va amâna pe cât posibil să cumpere.

  • La ce oră e startul reducerilor?

Unii jucători ar putea “fura startul”. Verifică-ți competiția și află când au anunțat ei startul campaniilor.

Black Friday poate fi o oportunitate foarte mare pentru magazinul tău online, iar succesul constă în pregătirea din timp a tuturor detaliilor ce țin de campanie. Asigură-te că ai pus la punct toate detaliile, pentru a avea cele mai bune performanțe, atât de Black Friday, cât și în lunile următoare.

Citești interviul integral cu sfaturi aici.