„Cele mai importante elemente în marketing și comunicare sunt munca în echipă, dialogul liber, creativitatea și curiozitatea, mai ales în epoca aceasta, în care totul e online.”,  așa consideră Andreea Marcu, Marketing Manager, AROBS Transilvania Software, chestionată de echipa MarketingManager.ro, în legătură cu anul 2020, marcat de pandemia de Covid-19.

„Am intrat complet în era Business of emotions. Cu toții am fost puși, brusc, în fața unei realități care a aruncat o ceață densă de negativism peste tot ce înseamnă interacțiune umană. Creativitatea și comunicarea liberă în echipă au fost cele care ne-au ajutat să navigăm prin anul acesta. Eu cred că niciun buget nu e suficient de mare pentru a compensa lipsa creativității, a unei echipe energice și a dorinței de a căuta, în mod continuu, cele mai relevante mesaje, teme sau instrumente de marketing. 2020 a adus recalibrarea multor procese de lucru și adaptarea completă a mesajelor și acțiunilor, pe employer branding, dar și în zona de PR și marketing operațional”, a explicat reprezentanta AROBS, una dintre companiile cele mai importante pe piața de IT din România, care furnizează soluții și produse IT, din 1998.

Planurile pentru anul în curs

Anul 2021 a adus deja foarte multe inițiative noi în grupul AROBS, potrivit Andreei Marcu: „Am lansat o soluție nouă de plăți contactless și paperless – MonePOS, dar și servicii și expertize noi. Lecțiile învățate în 2020 au fost bine asimilate, procedurizate, iar noi, ca echipă de marketing, testăm și adoptăm constant noi instrumente și abordări relevante, pe toate verticalele de marketing, de la corporate și operational marketing, până la lead generation și digital.”

Provocările marketingului, în sfera serviciilor software

„Multe și la tot pasul”, a fost răspunsul prompt al Andreei, în ceea ce privește provocările marketingului, în sfera serviciilor software. ”Există provocările pe employer branding, pentru că expertiza de care avem noi nevoie este la mare căutare în România, Moldova și Ungaria, unde este localizată cea mai mare parte dintre colegii noștri. În zona de employer branding, povestim despre cum suntem noi, de fapt, despre cultura deschisă centrată în jurul ideii de colleague first, descriem comunitatea de interese și preocupări care este AROBS, despre conexiunile noastre cu comunitățile locale, din care facem parte, cu mediul academic și nu numai. Pe scurt, suntem ceea ce zicem și facem ceea ce zicem. Autenticitatea este, de departe, cea mai valoroasă dintre atributele de employer branding”, a continuat managerul.

Expertiză, cultură colaborativă și deschisă

În ceea ce privește marketingul operațional, aceasta a vorbit despre provocările legate de piața foarte competitivă a serviciilor și soluțiilor propuse de AROBS, pe piața globală: ”AROBS se diferențiază față de competiție, în primul rând, prin calitatea serviciilor și expertiza în afaceri, pe unele dintre cele mai sofisticate industrii care au nevoie de dezvoltare software: automotive, travel tech, IoT, healthcare software, enterprise solutions și fintech. Pe lângă expertiză, avem cultura colaborativă și deschisă, de care menționam și anterior. Suntem români, europeni, dar suntem internaționali, tocmai prin cultura deschisă și inclusivă, prin expunerea constantă, încă de la înființare, de acum 23 de ani, la colaborările cu clienți internaționali. AROBS s-a extins, prin achiziții sau organic, prin deschiderea unor birouri, în Ungaria, Moldova, Indonezia, Benelux, Germania, Canada.”

O companie românească care lansează constant soluții pentru piața românească

Un al element foarte important, în opinia Andreei Marcu, este modul în care AROBS, creează și lansează, constant, soluții proprii pentru piața românească: ”Ne diferențiem puternic de alte companii din zona de tehnologie, prin dezvoltarea și lansarea continuă de soluții și aplicații software. Inițial, AROBS le testează și le impune pe piața de România. Primul produs AROBS a fost Optimall, în 2003, urmat de TrackGPS, în 2005. Cel mai bun exemplu de expansiune dincolo de piața românească este soluția vedetă, TrackGPS, iar, acum, după achizițiile recente din 2018 și 2019, AROBS este în topul celor mai importante companii de management de flotă, din Europa Centrală și de Est.”

Campanii interesante: lansarea soluției de plată contactless MonePOS și campania video despre munca de acasă

Foarte importantă pentru grupul AROBS a fost și lansarea soluției de plată contactless MonePOS, ocazie cu care compania a intrat pe piața de Fintech. AROBS a lansat noua soluție folosind limbajul umorului, pentru că umorul este cea mai eficientă modalitate de a transmite informații, mai ales în vremuri complicate.

”Și pe zona de employer branding, am folosit tot limbajul satirei, să dezbatem pro și contra muncii de acasă, pentru că am considerat că publicul nostru țintă s-a săturat deja de materiale cu gravitas. Pe scurt, râdem, glumim și înțelegem mai multe, cu zâmbetul pe buze. ”, a completat specialistul în marketing.

Proiecte personale: copii, cărți, discuții interesante, sport și călătorii

La nivel personal, planul Andreei Marcu arată așa: cât mai multe cărți citite, cât mai multe discuții interesante, cât mai mult sport, cât mai multe călătorii, dar toate gravitează în jurul ”celor două proiecte complexe, majore, de 16, respectiv 10 ani, proiecte în perpetuă dezvoltare, cele două persoane independente și inteligente, de care sunt foarte mândră”.

Preocupările unui lider: dedicația pentru echipă și autenticitatea

Printre lucrurile pe care a simțit nevoia să le împartășeacă cititorilor, se numără și faptul că ”principalele preocupări ale unui lider trebuie să fie dedicația pentru echipa pe care o conduce și autenticitatea, pentru că inteligența colectivă va fi întotdeauna mai valoroasă. Doar autenticitatea comunicării și relaționării aduce după sine energie și creativitate”. Sunt lucruri învățate direct din experiența de 25 de ani în comunicare, marketing și coordonarea echipelor.

Pentru a exemplifica modul în care ea vede rolul unui lider într-o echipă de creativi, Andreea Marcu le-a propus cititorilor un joc: ”Să facem un exercițiu de imaginație: cum ar arăta modul de colaborare, în echipa condusă de fiecare dintre noi, dacă traducem experiența muncii coechipierilor în termeni tehnici de user experience / user interaction. Să vizualizăm echipa în care lucrăm ca și cum ar fi o aplicație. Sunteți mai degrabă cam ca Spotify sau … ”

 

Despre AROBS Transilvania Software

Compania furnizează soluții și produse IT din 1998 și este printre puținele firme cu capital 100% românesc, din această industrie, potrivit reprentanților acesteia. În prezent, AROBS este un furnizor de servicii de dezvoltare software și soluții IT inovatoare pentru clienți din 14 țări din Europa, America de Nord și Asia. Compania are expertiză solidă în servicii software pentru mai multe industrii și specializare înaltă pe Automotive, Life Sciences & IoT, Travel, Telematics, management de flotă și soluții de optimizare a afacerilor. Pentru piața românească, AROBS oferă o gamă de produse software, ce pot digitiza, digitaliza și eficientiza orice afacere. Mai multe detalii despre produsele pentru piața din România aici https://www.arobsgrup.ro/.

În luna martie, AROBS a intrat pe piața de soluții de plăți, prin lansarea MonePOS, o soluție de plată contactless, pentru piața din România și nu numai, care folosește un dispozitiv mPOS de dimensiuni reduse, interconectabil cu orice dispozitiv hardware dedicat, și prin care plata se efectuează în mai puțin de 10 secunde. Produsul este deja prezent pe piața de taximetrie din Cluj-Napoca, oferind în premieră pentru România conectarea directă cu casa de marcat (taximetrul) din taxiuri. MonePOS vine la pachet cu servicii financiare oferite de Banca Transilvania.