Într-un interviu pentru MarketingManager.ro, Andreea Vîlcea, Specialist Marketing la Medtronic, afirmă că, pentru ea, acest an este anul în care ne întoarcem la “viața reală”, după doi ani de comunicare online și evenimente pe diferite platforme.

Pe timpul pandemiei, atât echipa Medtronic, cât și organizatorii de evenimente, au lucrat la găsirea soluțiilor virtuale, iar acum, după ridicarea restricțiilor, trebuie să decidă împreună dacă vor rămâne în format hybrid pentru eficientizare și accesibilitate la distanță sau dacă vor găsi noi soluții pentru a atrage publicul live. “Cu siguranță, este anul deciziilor și al provocărilor, pentru că oamenii sunt reticenți la această schimbare bruscă, dar și precauți, mânați de dorința de a se simți protejați. Dar, în egală măsură, este un an al oportunităților, în care ne putem din nou apropia și transmite mai clar și mai personal mesajele pe care dorim să le împărtășim cu publicul.”, ne-a spus Andreea.

Printre proiectele acestui an se remarcă lansarea unei noi categorii de produse inovatoare la care s-a lucrat îndelung și care au ca scop îmbunătățirea calității vieții persoanelor care suferă de diabet zaharat. Despre acest proiect Andreea ne spune: “Am ascultat vocea pacienților și le venim în întâmpinare cu lansarea pe piața din Romania a unor produse ce folosesc cea mai nouă tehnologie disponibilă. În continuare ne axăm și pe educație și accesibilitate, cel mai nou proiect fiind Therapy Experience 360. Acesta reprezintă un abonament lunar prin care pacienții beneficiază de cea mai nouă tehnologie Advanced Hybrid Closed Loop, împreună cu suport, educație și confort.”

Marketingul medical – un domeniu cu multe provocări, dar cu satisfacții pe măsură

Marketingul în domeniul medical și, mai ales, în domeniul echipamentelor medicale este destul de atipic, în opinia Andreei. Este un domeniu cu multe restricții, care are la bază transparența și care nu poate fi atât de creativ precum în alte domenii. Aceste provocări, crede Andreea, nu fac decât să dezvolte capacitatea unui marketer de a părăsi zona de confort și de a-și transmite mesajul atât către pacienți, cât și către specialiștii în domeniul medical, însă într-un mod cât mai direct și ușor de înțeles.

Ca exemplificare, Andreea ne povestește despre cel mai dificil proiect, a cărui lansare a coincis cu debutul pandemiei: “Pentru cel mai important produsdin portofoliul nostru, sistemul de pompă de insulina 780G, o inovație ce revoluționa piața pompelor de insulină, plănuiam un eveniment de lansare de mare amploare, demn de un produs de top. Însă, la scurt timp după ce am inițiat pregătirile, am intrat în primul lockdown și, deodată, totul a devenit imposibil. După perioada de negare a urmat cea de reorganizare, de adaptare la noul context și, în final, am avut parte de o lansare cu mare impact, însă desfășurată în mediul online. Uitându-mă înapoi, ne-am confruntat cu o adevărată provocare care, din fericire, a avut rezultatul scontat. “

De ce a ales să lucreze în marketing? Andreea mărturisește: “Dintotdeauna mi-a plăcut să creez povești în jurul obiectelor din preajma mea. Cel mai mult îmi place să cunosc oameni cu viziune și tipuri diferite de creativitate. Să pui cap la cap ideile lor și să se nască un proiect care mai târziu se transformă într-un mesaj ce va ajunge la o lume întreagă este o provocare care se potrivește de minune cu personalitatea mea. Îmi place să comunic, să ascult și să îmi alimentez curiozitatea. Și, nu în ultimul rând, să lucrez într-un domeniu medical menit să ajute oamenii îmi dă o satisfacție personală care umbrește presiunea deadline-urilor și a orelor petrecute în jurul diferitelor prezentări.”