În lumea foarte competitivă a marketingului, este esențial să fii cu un pas în față; din fericire, există multe instrumente disponibile care te pot ajuta să fii mai productiv, eficient și strategic. Iată în continuare câteva instrumente utile, mai ales în marketingul B2B.

Instrumente de scris conținut

Hemingway Editor
Hemingway Editor  este o aplicație care evidențiază propozițiile lungi, complexe și erorile majore de scriere.

Grammarly
O opțiune gratuită și integrată în Gmail, Facebook, Twitter, LinkedIn etc, aplicația Grammarly scanează textele după erori gramaticale, explicând greșelile și furnizând un raport săptămânal cu progresele. Pentru mai multe opțiuni există și o variantă premium.

Hubspot Blog Ideas Generator
Aplicație care permite să introduci până la 5 substantive diferite pentru a genera câteva titluri bune de la care poți porni să scrii.

PlagiarismCheck
Acest instrument utilizează algoritmi avansați pentru a furniza rapoarte prin care să eviți un eventual plagiat.

Instrumente de analiză

Google Analytics
Google Analytics monitorizează și raportează traficul unui website.

Thomas WebTrax
Thomas WebTrax  este primul instrument special construit pentru producători și furnizori indistriali. Acesta te poate ajuta să convertești vizitatorii anonimi de pe un site în lead-uri acționabile. Urmărește vizitatorii prin procesul de cumpărare, rafinează vizitatorii din punct de vedere al industriei, locației, mărimii companiei etc.

Instrumente de gestione a traficului SEO

Ahrefs
Ahrefs  oferă o serie de tool-uri precum: cuvinte cheie, backlink, căutare de conținut, analiză competitivă, monitorizare web. 

Link Explorer
Acest instrument te ajută să îți construiești o strategie astfel încât să înaintezi în rezultatele motoarelor de căutare.

SEMRush
Instrument pentru profesioniști mai avansați, furnizează informații detaliate despre un website: monitorizează vizibilitatea în motoarele de căutare, optimizează bugetul pentru campanii pay-per-click și identifică erori (404, de exemplu).

Keywords Everywhere
Tool gratuit oferit ca extensie la Chrome și Firefox, furnizează informații utile despre cuvinte cheie, informații despre cost-per-click și date despre competitori.

Google Search Console
Google Search Console  este necesar dacă vrei să monitorizezi, menții și îmbunătățești prezența site-ului în Google. Cu Google Search Console, poți înțelege cum îți vede Google site-ul și face optimizările necesare.

Screaming Frog SEO Spider
Acest tool este un auditor care caută automat linkuri, imagini, CSS și aplicații care îți pot afecta SEO-ul.

Visual Content & Design Apps To Enhance Your Creatives

Canva
Canva este o platformă de design cu ajutorul căreia poți crea materiale profesionale pentru digital și print. Este un instrument online care îți oferă acces la peste un milion de fotografii, grafice și fonturi și șabloane customizabile pentru social media, prezentări, flyere, broșuri, cărți de vizită, e-mail.

iMovie
Software de editare video gratuit, pentru utilizatorii de Mac, cu facilități de modificare culori, crop, rotire și stabilizare video, precum și efecte speciale.

Lumen5
Lumen5 generează automat video-uri utilizând articole de blog și alte tipuri de conținut, folosind inteligența artificială pentru a potrivi cuvinte cu imagini și alte tipuri de media. Rezultatele sunt video-uri compatibile cu rețelele sociale, care se fac în câteva minute și arată profesional.

Instrumente de optimizare a ratelor de conversie

FullStory
Acest instrument utilizează întregistrările site-ului pentru a înțelege e vor utilizatorii și cum interacționează ei cu site-ul. Poți vedea pe ce dau click, cu rapoarte detaliate și îți poți optimiza site-ul pentru a converti prospecții cu mai mare eficacitate.

Optimizely
Optimizely este cea mai cunoscută platformă de experimentare și o poți folosi pentru a testa site-ul de fiecare dată când faci modificări și update-uri.

Visual Website Optimizer
VWO este tot un tool de testare și te ajută să testezi campanii geo-comportamentale. Nu este nevoie de cunoștințe HTML pentru a utiliza această platformă.

Aplicații social media pentru creșterea rețelelor

Buffer
Buffer te ajută să îți organizezi tacticile în social media, să programezi postări, setezi auto-postări și să analizezi activitatea pe diverse canale, precum Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Pinterest. Prețurile variază de la 0 la 399 dolari/lună.

Brand24
Brand24 te ajută să monitorizezi conturile de social media în timp real, să analizezi conversațiile despre brandul tău și să colectezi date valoroase din mai multe surse. Îți trimite alerte de e-mail, infografice, analize ale influenței, rapoarte PDF. Prețurile variază între 49 și 399 dolari pe lună.

Hootsuite
Cu ajutorul Hootsuite poți programa postările pe conturile sociale, urmări ROI social și construi fluxuri de lucru.

Activități de organizare a eforturilor de marketing

Trello
Trello este o aplicație gratuită de management de proiect, intuitivă și ușor de folosit.

Google Docs
Google Docs este compatibilă cu Microsoft Word, Excel și PowerPoint și îți permite să creezi și să editezi toate aceste tipuri de fișiere. Utilizatorii pot lucra în grupuri la proiecte, opera offline și salva activitățile pe dispozitive desktop sau mobile, precum și în cloud.

Aplicații de colaborare cu echipa

Slack
Slack  este o aplicație de mesagerie care permite echipei să distribuie și să editeze fișiere și imagini, să discute proiecte; se integrează bine cu Dropbox, Google Drive. Twitter și alte platforme. Are o versiune gratuită și una premium, care costă până la 15 dolari pe lună per utilizator.

Google Hangouts
Google Hangouts este o aplicație populară de mesagerie, atât pentru Android , cât și pentru iPhone , permințându-ți să comunici prin mesaje, apeluri telefonice, SMS-uri și videoconferințe cu până la 10 persoane.

Sursa traducerii, aici.