Apple a fost desemnat cel mai valoros brand mondial din clasamentul Brand Finance Global 500 2021, cu o valoare de brand de 263,4 miliarde de dolari.

Este pentru prima dată în ultimii cinci ani când gigantul tehnologic este pe primul loc, depășind Amazon și Google, cu o creștere a valorii mărcii de 87%.

Raportul a evidențiat capacitatea brandului de a se reinventa sub conducerea lui Tim Cook, privind dincolo de iPhone și diversificându-se în servicii digitale și de abonament, inclusiv App Store, iCloud, Apple Podcasts, Apple Music, Apple TV și Apple Arcade.

„Moștenirea lui Steve Jobs continuă să curgă prin Apple, cu inovație încorporată în ADN-ul mărcii”, spune David Haigh, CEO al Brand Finance. „Asistăm din nou la‘ Think Different ’, de la Mac la iPod, la iPhone, la iPad, la Apple Watch, la servicii de abonament, la infinit și nu numai.”

Facând loc pentru Apple, Amazon a căzut pe locul al doilea, dar încă se mândrește cu o creștere de 15%, brandul fiind evaluat la 254,2 miliarde de dolari. Aflat pe locul trei, Google a înregistrat o creștere relativ slabă de 1%, la o valoare de 191,2 miliarde de dolari, schimbarea fiind pusă pe seama scăderii veniturilor din publicitate.

Pe de altă parte, Tesla s-a bucurat de cea mai rapidă creștere a valorii de brand din tot clasamentul, cu o creștere de 158%, până la o valoare de 32 miliarde de dolari, în contrast puternic cu mărcile auto tradiționale, care, în general, au avut probleme, un exemplu în acest sens fiind Mercedes-Benz, care a văzut o scădere de 10% a valorii, până la 58,2 miliarde de dolari.

Sursa