În timp ce sezonul sărbătorilor este plin de multe tradiții, cum ar fi petrecerea timpului cu cei dragi, coacerea dulciurilor, cumpărarea de cadouri este printre cele mai populare și, probabil, cele mai importante pentru comercianți.

Dar chiar dacă adoptarea comerțului electronic se accelerează și marketingul digital devine mai avansat, comercianții cu amănuntul se întorc la un truc vechi pentru a-și comercializa produsele în acest sezon: cataloagele tipărite.

În timp ce unii retaileri s-au îndepărtat de cataloage în ultimii ani, cum ar fi H&M și Ikea, alții au apelat la acest canal pentru a ieși în evidență față de concurență, mai ales în sezonul sărbătorilor extrem de important.

Walmart și Amazon și-au trimis cataloagele destinate generațiilor mai tinere, cu pagini pline cu cele mai populare jucării. Branduri de casă precum Ballard Designs, Grandin Road, RH și Frontgate și-au lansat propriile cataloage cu decor de sărbători răspândit pe paginile lor pentru a stârni inspirația pentru decorare. Lowe’s a creat primul său catalog de „jucării” care vizează baza de clienți profesioniști, menit să servească drept ghid pentru oferte în perioada sărbătorilor. Și Sam’s Club a trimis primul său catalog de vacanță în octombrie.

Cataloagele oferă  brandurilor șansa de a oferi o experiență unică, mai ales în perioada sărbătorilor, când consumatorii sunt în căutarea cadourilor și sunt gata să cheltuiască bani.

Preocupările legate de epuizarea stocurilor legate de provocările lanțului de aprovizionare fac comerțul electronic mai atractiv, majoritatea consumatorilor (78,2%) apelând la online pentru a cumpăra bunuri în acest sezon de sărbători, potrivit unui sondaj din octombrie de la Coresight Research. Și din vânzările de 1,3 trilioane de dolari pe care Deloitte le proiectează pentru acest sezon de sărbători, se așteaptă ca 218 de miliarde de dolari să provină din comerțul electronic.

Dar cumpărăturile online nu sunt întotdeauna propice pentru descoperire, lucru pe care consumatorii îl urmăresc adesea atunci când cumpără cadouri.

Internetul este în mare măsură un haos. Servește foarte bine atunci când un consumator știe ce caută, dar nu la fel de mult pentru navigarea generală”, a declarat Chad Lusk, director senior la Alvarez & Marsal’s Consumer and Retail Group. Cataloagele, într-un fel, amintesc de magazine prin faptul că evocă inspirație pentru clienți, dar Lusk susține că sunt „și mai bune”, deoarece unii comercianți cu amănuntul pot deține doar 20% din stocul lor în locațiile lor fizice.

Acest lucru devine deosebit de important în timpul sărbătorilor, deoarece oamenii au trecut de-a lungul anului de la a fi ceea ce eu aș numi „cumpărători orientați spre sine” pentru ei înșiși, la găsirea de cadouri pentru alții”, a spus Lusk. „Există bucurie, emoție și presiune care vin odată cu asta – în căutarea unor lucruri pe care, eventual, alți oameni nu le-ar cumpăra în mod normal pentru ei înșiși, așa că devin mai motivați de inspirație.”

Cu atât de multe mărci care operează online acum – de la comercianții tradiționali la mărcile DTC – cataloagele sunt, de asemenea, o modalitate pentru companii de a reduce zgomotul marketingului digital.

Sunt mii de e-mailuri care vin, mai ales în timpul sărbătorilor. Consumatorii devin amorțiți”, a spus Lusk. „Site-urile web nu sunt în mod inerent concepute pentru a fi la fel de captivante și experiențiale precum cataloagele. Asta este cu adevărat ceea ce oferă în cele din urmă: o oportunitate de a te scufunda în lumea unui brand. Aproape că poți gusta ciocolata caldă în timp ce cineva stă sub păturile lor Pottery Barn și se uită la cană. Este o experiență și emoționantă – mult diferită de e-comerce-ul tipic.