În urmă cu cincizeci de ani, „Epoca de Aur a publicității” se referea la TV, radio, print și outdoor. Agenții de publicitate ar petrece luni întregi într-o singură campanie cu bugete mari pentru spotul TV perfect. A fost o eră a producției în masă și pentru ca întreprinderile și agențiile creative să livreze mai multe produse, trebuiau să aibă mai mulți oameni.

Dar, odată cu avansarea timpului și a tehnologiei, Epoca de Aur și-a pierdut strălucirea, întrucât agenții de publicitate trebuiau să se adapteze la un viitor mai digital. Sentimentul consumatorului se schimbă acum în timp real, ceea ce înseamnă că brandurile și agențiile au trebuit să se adapteze folosind tehnologia la scară, pentru a deveni mai eficienți și pentru a ajunge la clienți în timp real oriunde s-ar afla.

COVID-19 a adus și mai multe schimbări și un consumator cu totul nou pentru care majoritatea organizațiilor nu au fost pregătite. Odată cu lumea în izolare, trăind online, experiența digitală a devenit experiența umană și a creat o accelerare și mai mare către digital.

Generația de astăzi, nouă, dependentă de internet, generația Z, născută între 1996 – 2015, este mult mai fluentă în digital decât generațiile precedente, 52% dintre ei recunoscând că nu rezista mai mult de patru ore fără acces la internet. Au așteptări radical diferite și mai mari în ceea ce privește digitalul decât orice generație înaintea lor.

Pentru a construi experiențe pentru o lume digitală accelerată radical sau pentru a inspira susținere pentru brand de la o generație de nativi digitali, marketerii și organizațiile de marketing trebuie să își reimagineze și să se organizeze diferit, aplicând atât arta, cât și știința, la crearea unei noi paradigme digitale.

În centrul acestei noi paradigme se află datele. Acestea au puterea de a informa fiecare nouă experiență și de a construi fiecare nouă marcă. Companiile care nu sunt capabile să utilizeze aceste date vor fi repede depășite de noi și noi tinere start-up-uri.

O altă schimbare semnificativă cu această nouă paradigmă digitală este aceea că, spre deosebire de era producției în masă, pentru a crește veniturile, nu este necesar să crești numărul de persoane. Astăzi, puteți conta pe tehnologie pentru a furniza soluții scalabile care să aducă produsele și serviciile dvs. pe piață mai rapid și să elibereze timpul oamenii pentru a lucra concentrat pe inovația creativă.

În cele din urmă, întrucât pandemia a forțat, de asemenea, întreaga lume să aibă o experiență de lucru la domiciliu, tehnologia furnizează lipiciul pentru a ne menține în comunicare, ne ajută să ne finalizăm munca și să ne facem proiectele la timp. Și cu un studiu care arată că peste 25% dintre lucrătorii din sectorul tehnologiei preferă munca permanentă de la distanță, este puțin probabil ca biroul, așa cum îl știm, să mai revină cândva.

Tehnologia a schimbat fundamental formula pentru modul în care se desfășoară afacerile. Uber, cea mai mare companie de taximetrie din lume, nu deține vehicule. Facebook, cel mai popular proprietar de media din lume, nu creează conținut. Alibaba, cel mai valoros retailer, nu are niciun inventar. Airbnb, cel mai mare furnizor de cazare din lume, nu deține proprietăți imobiliare. Tehnologia este cea care permite aceste modele de afaceri perturbatoare.

Toate acestea ne readuc la marketerii care trebuie să navigheze în această lume complet nouă și complexă.

Într-un interviu la începutul acestui an despre impactul COVID, fostul președinte și CEO al Google, Eric Schmidt, a spus: „O modalitate de a ne gândi la acest lucru este că această perioadă de o lună, de două luni, a adus 10 ani de schimbări în viitor. Deci, dintr-o dată, Internetul nu mai este opțional. Este esențial să facem afaceri, să funcționăm, să ne trăim viața, avem, ca urmare, tot felul de așteptări mult mai mari. ” COVID a accelerat inovația de marketing într-un ritm fără precedent. Directorii de marketing trebuie să adapteze chiar și modelul pe care l-au avut la începutul acestui an. Stoarcerea și lustruirea vechiului tău mod de a face afaceri în noul model va duce doar la un efect Frankenstein al campaniilor moștenite și al structurilor de echipă care nu sunt construite în mod corespunzător cu amploarea, personalizarea și viteza necesară într-o primă realitate digitală. Structura echipei nu poate fi doar gândită digital, ci trebuie să gândească ca o adevărată afacere digitală.

Echipa modernă de marketing
Dinamica echipei trebuie să se schimbe. Echipele nu mai pot fi formate din dezvoltatori și ingineri care stau într-un departament diferit și de marketeri blocați în așteptarea sprijinului tehnologic. Echipa de marketing modernă de astăzi trebuie să reflecte disciplinele tradiționale de marketing și brand manageri, creativi, experți în conținut și date, dezvoltatori, designeri UX și marketeri de produse sunt toți necesare pentru a da viață campaniilor de marketing de astăzi. Echipa de marketing modernă trebuie să reflecte o diversitate de gândire, experiență și talent. De la landing pages pentru campanii la experiențe de conținut personalizate, până la campanii publicitare create atât pentru digital, cât și pentru print, până la narațiuni și povestiri – marketerii de astăzi trebuie să includă și să profite de noi instrumente digitale și de analiză care să le permită să fie mai agili, mai antrenați și mai eficienți. Dacă nu sunt și dacă nu au dezvoltatori care să lucreze cu experți în date și designeri, nu vor cunoaște creșterea.

Tehnologia a oferit echipei de marketing moderne un bilet către agilitate. Dar, pentru a valorifica această tehnologie, echipele de marketing de astăzi trebuie să includă o diversitate de abilități. Pentru ca marketingul să prospere, acum mai mult decât oricând, trebuie să îmbinați arta și știința de a implica, ingeniozitatea umană și inovația tehnologică, încântarea și păstrarea clienților în timp ce faceți profit și creați valoare companiei.

articol publicat de Mary Ellen Dugan, CMO la WPEngine