Marketingul este adesea una dintre departamente din cadrul unei companii care este afectat atunci când apare o criză financiară, iar pandemia Covid-19 nu a fost diferită. Dar, cu economia redeschisă aproape în totalitate, sectorul a revenit iar recrutorii raportează o creștere substanțială a numărului de job-uri vacante în domeniul marketingului.

S-a înregistrat o creștere cu 302% a oportunităților pentru specialiștii în marketing în ultimele șase luni până în august 2021, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.  Piața a atins un nivel minim din aprilie anul trecut, când erau doar 2.125 de locuri de muncă pe piață. Cu toate acestea, până în luna iunie a acestui an, numărul posturilor deschise a crescut la 14 055, ceea ce reprezintă o creștere de 561%.

Potrivit cercetărilor efectuate de agenția de recrutare Hays, aproape trei sferturi dintre angajatori afirmă că au experimentat deficiențe de competențe în ultimul an și, ca atare, numărul locurilor de muncă disponibile pentru agenție a crescut începând cu noul an.

Danielle Lavin, consultantul principal pentru Ball and Hoolahan, susține, de asemenea, că a observat o „creștere uriașă” a numărului de  posturi de marketing, deoarece companiile recunosc că au lacune în acest domeniu. „Avem tendința să constatăm că, la începutul unei crize, oamenii de marketing sunt printre primii care trebuie disponibilizați, deoarece valoarea lor sau rentabilitatea investiției în marketing nu este întotdeauna evidentă pentru factorii de decizie de nivel superior”, spune ea. „Așadar, acum există o mulțime de lacune care trebuie acoperite.

În mod similar, agenția de recrutare de marketing EMR a înregistrat o creștere cu 10% a posturilor vacante din primul trimestru al anului 2021 până în al doilea trimestru, urmată de o creștere suplimentară de 15% până în al treilea trimestru al anului.

Această rată de creștere a început să stagneze în ultima lună, spune consultantul principal Michael Page, Will Pendlington. Cu toate acestea, cererea este „cu siguranță încă acolo” și „mult mai mare” decât a văzut agenția în ultimele 18 luni. Deoarece numărul locurilor de muncă vacante a crescut atât de dramatic, în prezent este o piață bazată pe candidați, adaugă Pendlington, cu mai multe posturi deschise decât specialiști de marketing. Un post care în trecut ar fi primit 100 de răspunsuri(CV-uri) primește acum doar 20 sau 30.

Cu atât de multe posturi deschise și cerere de competențe, este un moment foarte bun pentru candidați să migreze, deoarece sunt într-o poziție excelentă pentru a-și negocia pachetele cu angajatorii care au nevoie disperată de talente pentru a ține pasul cu piața mereu în schimbare”, ne sfătuiește Pendlington .