Audi își anunță succesul prin implicarea consumatorilor într-un „mediu în mare parte fără cookie-uri”, colaborând cu PHD Media Danemarca și Semasio, o firmă de tehnologie publicitară care combină direcționarea în funcție de context și de public. Marca de mașini a folosit metode oarecum contraintuitive în comparație cu marketingul digital tradițional, dar a fost în continuare capabilă să obțină rezultatele dorite, care ar putea oferi un exemplu pozitiv și altor companii care încearcă să se distanțeze de cookie-urile terților înainte de deprecierea lor.

Campaniile s-au desfășurat în Danemarca, regiune care se supune Regulamentului general al UE privind protecția datelor. Consumatorii danezi folosesc preponderent browserului iPhone și Safari de la Apple – ultimul blocând deja cookie-urile de la terți – făcând doar 35% vizabil la nivel de utilizator, potrivit Semasio.

Prima campanie Audi a analizat consumul media și datele demografice pentru a separa cumpărătorii în funcție de probabilitatea de a deveni clienți Audi.

Un al doilea efort s-a concentrat pe aplicarea datelor primare ale Audi pentru a se concentra asupra cumpărătorilor potențiali printr-un instrument de extindere a publicului. Publicul a fost condus spre diferite site-uri web și pagini, în care convertoarele au fost reprezentate în mare măsură utilizând soluția Semasio Contextual Audience Extension. Cele două faze ale campaniei au redus costul efectiv de achiziție al Audi cu 59%, respectiv 81%, potrivit unui comunicat de presă.

Mai mulți comercianți urmăresc abordarea Audi în explorarea alternativelor de direcționare online ca răspuns la planurile Google de a elimina cookie-urile terțe din Chrome, un browser care controlează aproximativ 60% din piață. Google a declarat săptămâna trecută că va întârzia deprecierea cookie-urilor – inițial urmată să intre în vigoare anul viitor – până în 2023, dar jucătorii din industria de marketing încă se pregătesc pentru înlăturarea unui instrument de direcționare publicitară online.

Sursa: Marketingdive