Scopul final al oricărei întreprinderi este de a obține profit. Există multe modalități de a atinge acest scop. Cu toate acestea, în zilele noastre, singurele companii care au succes sunt cele care fac tot posibilul pentru a accelera vânzările de produse prin reducerea numărului de intermediari din lanțul „producător – distribuitor – dealer – comerciant cu amănuntul – cumpărător”. O astfel de abordare necesită întreprinderilor să răspundă cerințelor pieței și să își adapteze afacerea la utilizarea tehnologiilor de marketing online. Introducerea unor astfel de tehnologii permite companiilor să automatizeze procedura de servicii pentru clienți, să organizeze în mod eficient feedback-ul și să primească rapid date de marketing.

Experiența a dovedit că majoritatea întreprinderilor tind să se concentreze pe loialitatea și comunicarea cu clienții lor prin intermediul site-urilor web. Cu toate acestea, gestionarea eficientă a afacerii impune întreprinderilor să își promoveze propriile site-uri web, să monitorizeze nevoile clienților și să optimizeze strategia de marketing online. Îndeplinirea obiectivelor stabilite este posibilă cu ajutorul auditului menit să îmbunătățească mecanismele de gestionare a afacerii din mediul online.

Site-ul web reflectă succesul companiei

Se consideră că site-ul web este principalul instrument de publicare a conținutului, care poate deveni foarte eficient pe termen lung, mai ales dacă sunt studiate răspunsurile la informațiile postate. În același timp, site-ul nu este numai o sursă de informații pentru managementul afacerii, ci și un instrument puternic pentru cercetare.

Este important să analizăm eficiența acestui instrument și cum aceasta asigură îndeplinirea obiectivelor strategice de dezvoltare.  În prezent, există o gamă de instrumente de analiză online care facilitează automatizarea căutării datelor necesare auditului site-ului, care se bazează pe o abordare cuprinzătoare. Aceste servicii oferă posibilitatea de a obține informații despre modul în care funcționează site-ul companiei. Cu toate acestea, funcționalitatea unor astfel de servicii este restricționată, în măsura în care acestea nu pot evalua critic comportamentul utilizatorului, stabilind o legătură între datele analitice și ratele de performanță dorite ale întreprinderii și, în cele din urmă, anticipând fluctuația indicatorilor care fac obiectul auditului.  Automatizarea acestor funcții este în prezent imposibilă, de aceea se crede că o astfel de activitate necesită experți care dețin cunoștințe și abilități relevante pentru a îmbunătăți auditul site-ului prin intermediul evaluării cuprinzătoare a eficienței acestuia.

Auditul site-ului nu trebuie doar să îmbunătățească popularitatea, ci și să sporească competitivitatea și să faciliteze creșterea veniturilor. Auditul este recomandat în cazul ineficienței pentru a clarifica motivele eșecului. În acest caz, examinarea se concentrează pe aspecte, cum ar fi utilitatea, analiza publicului, strategia de promovare a acestuia și evaluarea competitivității site-ului, conținutul publicat, testarea serviciilor existente, fezabilitatea strategiei.

Implementarea practică a auditului ar trebui să includă analiza macro- și micro-mediu a companiei, verificarea factorilor, riscurilor și posibilităților de dezvoltare a întreprinderii; să faciliteze analiza cuprinzătoare a pieței, evaluarea puterii de piață a întreprinderii, determinarea celor mai importante căi de dezvoltare a companiei și sporirea eficacității acesteia.

Baza metodologică a auditului de performanță

Evaluarea performanței site-ului poate fi realizată cu ajutorul surselor de date furnizate de diferite servicii precum Google Analytics, Woopra, Chart beat, Mix panel, Going Up, Go Squared etc. Google Analytics este considerat cel mai potrivit instrument pentru obținerea datelor necesare, în timp ce este gratuit și disponibil pentru majoritatea utilizatorilor. În același, utilizarea unui singur instrument este considerată ineficientă, deoarece informațiile procesate automat pot fi deteriorate, astfel încât deciziile luate pe această bază pot fi greșite. Prin urmare, pentru a obține date mai exacte, se recomandă compararea indicatorilor furnizați de diferite surse.

Studiul complet poate fi accesat, în limba engleză, aici.