Chatboții au fost considerați una dintre cele mai importante tehnologii din domeniul comerțului electronic ca asistenți virtuali de cumpărături capabili să îndrume clienții în mod automat pe parcursul întregii experiențe de cumpărături. Un chatbot este un program sau o formă de inteligență artificială care desfășoară conversații prin diferite metode precum analiză sau text. Pentru o afacere, acest program poate fi folosit pentru a oferi informații celor interesaţi de afacere. Astfel, nu va mai fi nevoie de o persoană care să se ocupe de acest aspect și în plus vei putea câştiga timp şi bani pe care îi poţi investi mai departe în afacere.

Suntem familiarizați cu chatbotul de la Facebook, dar astfel de program poate fi folosit și în alte platforme și poate fi de asemenea introdus pe site-ul companiei. Atunci când un utilizator solicită de asistență pentru clienți, chatbotul poate răspunde imediat și poate filtra informațiile necesare pentru ca problema să fie rezolvată cât mai rapid. Prin intermediul lor, nu doar reușim să interacționăm mai mult cu clienții, dar, spre deosebire de alte forme de marketing, chatbotul păstrează clienții implicați mai mult timp.

Pentru strategia de marketing, un astfel de instrument poate aduce un avantaj semnificativ. Această soluție este valabilă 24/24. Oricând un client are nevoie de o informație, acest chatbot este la dispoziție pentru a oferi răspunsurile potrivite sau pentru a stoca problema pentru momentul în care un angajat o poate rezolva. De asemenea, este crescută încrederea clienților. Fiabilitatea şi rapiditatea unui răspuns corect va spori întotdeauna încrederea în serviciile oferite.

Prin folosirea unui astfel de instrument, ești mai aproape de tot ce înseamnă Global Market – fie că ai o afacere mare sau una mică, vânzările tale pot creşte instant cu ajutorul unui chatbot. Astfel te vei putea bucura de o audienţă mare care poate apela în orice secundă la serviciile tale.

Un alt avantaj este că prin intermediul acestuia sunt monitorizate răspunsurile, întrebările şi parcursul clientului pentru produsele oferite de companie. Prin acest serviciu oferit de un chatbot, vei putea beneficia de un grafic exact al activităţii robotului precum şi de mesajele şi cererile fiecărui client în parte.

Pe lângă aceste avantaje, chatboții pot fi  utilizați într-o mare varietate de industrii. De exemplu, compania germană Wienenergie folosește chatbot-ul BotTina pentru a răspunde întrebărilor clienților despre cererile de înregistrare, radiere și modificare, precum și întrebări despre facturi sau tarife. În zona de învățământ, un exemplu Universitatea din Viena. Pe site-ul Universității, studenții își pot clarifica întrebările cu privire la ID-ul lor de student. În turism chatboții sunt de asemenea populari. Tauern Spa își folosește botul pentru a răspunde la întrebări despre rezervări. Regiunea Serfaus-Fiss-Ladis oferă vizitatorilor săi informații suplimentare despre cum să ajungă acolo sau condițiile meteorologice actuale. Acestea sunt doar câteva exemple de domenii în care acest instrument de soft a fost folosit cu succes.

Pentru că mesajele directe sunt una dintre principalele metode prin care brandurile ajung la consumatori, nu este o surpriză de ce chatbot-urile au devenit atât de populare. Prin implementarea unui chatbot în strategia de marketing, veți putea să afla mai multe despre publicul țintă, să vă adaptați eforturile de marketing și să ajungeți la noi consumatori. 

În final, totul se rezumă la rezultate: marketerii caută în mod activ modalități pentru a dezvolta afacerea prin mijloace digitale. Chatbotul poate reprezenta acel instrumentul perfect și, pe măsură ce lumea se îndreaptă tot mai mult spre tehnologia digitală, tot mai multe companii se vor îndrepta spre aceste tendințe.