Menținerea unei strategii constante și coerente de marketing este vitală, în evoluția unui business, în opinia lui Beatrice Chiș, Marketing Director, ETI European Food Industries România, companie al cărei obiectiv este să ajungă în top 3 cei mai mari producători de dulciuri pe piața românească, în următorii ani.  ”Nu ne-am abătut de la această regulă, nici în aceste vremuri pline de provocări, în care nu am pus nicio clipă stop comunicării”, a subliniat Beatrice Chiș, într-un interviu acordat MarketingManager.ro.

Marketingul în industria alimentară: drum complex, fără final

Accentul pus pe marketing este cu atât mai important cu cât, potrivit lui Beatrice Chiș, industria alimentară este una dintre cele mai dinamice segmente, cu foarte multă competiție, din toate punctele de vedere: ”Suntem permanent în competiție, în primul rând, cu noi înșine și apoi cu restul pieței. Mereu atenți la ce apare nou, urmărim trendurile, iar pe unele le creăm noi. Suntem atenți la ce-și doresc consumatorii, ce așteptări au de la produsele noastre și, totodată, aducem inovații și propunem noi obiceiuri de consum. Este un drum complex, pe care-l parcurgem și care nu se încheie niciodată, avem mereu ceva nou de învățat și de explorat noi oportunități. Deschiderea pentru tot ce este nou, inovația și creativitatea sunt trei din abilitățile care nu trebuie să lipsească din munca de zi cu zi a unui marketer, indiferent de industria în care activează, cu atât mai mult, în cea alimentară.”

Menținerea afacerii, prioritatea pandemiei

Chestionată în legătură cu măsurile luate în pandemie, Beatrice Chiș a arătat că prioritare au fost cele pentru asigurarea siguranței personalului și pentru a menține businessul funcțional, astfel încât produsele să ajungă în siguranță și la timp pe rafturile magazinelor.

”Totodată, pe perioada stării de urgență, când era nevoie de ajutor, din toate direcțiile, ne-am implicat în sprijinirea personalului medical aflat în linia întâi a luptei contra Covid-19.  În tot acest timp, am continuat activitatea de marketing, cu excepția unor evenimente care s-au anulat și la care nu am mai putut lua parte, în calitate de parteneri, am mers mai departe cu comunicarea și lansările pe care le aveam în plan. Evident, au fost necesare unele adaptări la noul context și condiții din piață, însă nu am pus nicio clipă stop comunicării. Știm cât de importantă este în evoluția unui business menținerea unei strategii constante și coerente de marketing, așa că nu ne-am abătut de la această regulă, nici în aceste vremuri pline de provocări”, a subliniat Marketing Managerul ETi International.

Nu mai există bariere clare, între marketingul offline și online

”În prezent, nu cred că poți face doar marketing offline sau doar online, la fel cum nu cred că se mai poate vorbi în paradigma marketing offline vs online. Ca și în viețile noastre de zi cu zi, nu mai există bariere clare, cele două se întrepătrund, în moduri în care nu am fi crezut posibil cu ceva ani în urmă, iar sinergia aceasta este valabilă și în marketing. Când definim strategia de promovare a unui produs, o gândim integrat, astfel încât să ajungem cât mai firesc la consumatori, în toate punctele de interacțiune cu aceștia”, a fost altă concluzie a pandemiei, exprimată de Beatrice Chiș.

Planurile de marketing: consolidarea portofoliului și inovația

Continuarea planurilor de consolidare a întregului portofoliu de branduri pe plan local și regional, a inovațiilor și aducerea pe piață de produse de cea mai bună calitate, pentru surprinderea consumatorilor cu experiențe de brand inedite și campanii care să-i țină aproape de brandurile companiei sunt prioritățile ETi International, în materie de marketing.

”Nu în ultimul rând, alături de restul departamentelor, și noi, echipa de marketing, contribuim din plin la planul pe care ni l-am asumat, și anume, acela de a ajunge în top 3 cei mai mari producători de dulciuri pe piața românească în următorii câțiva ani”.  a mai subliniat Beatrice Chiș.

Campanie de succes, pentru brandurile Dare și Wanted

La capitolul campanii interesante și de succes, Beatrice Chiș a vorbit despre campania națională, aflată în derulare, pentru două dintre brandurile din portofoliul companiei, Dare și Wanted, ”pornită din dorința de a readuce bucuria vieții dinainte de Covid-19”.

Premisa: ”Tuturor ne este dor să călătorim, să mergem prin țară cu prietenii sau familia. Până revenim la normalitate, ne-am gândit să facem așteptarea mai ușoară și să punem la bătaie, prin intermediul acestei campanii, o serie de premii care constau în experiențe inedite, sub forma unor mini-vacanțe, pe care cei care cumpără produse Dare și Wanted, în valoare de minim 10 lei, în perioada 5 aprilie – 15 mai, le pot câștiga, prin tragere la sorți. În plus, susținem turismul local, toate pachetele pe care le-am achiziționat pentru această campanie sunt în  zone turistice deosebit de atractive din România, cum sunt, de pildă, Raven’s Nest din Munții Apuseni, Green Village din Delta Dunării sau Domeniul Zabola din Transilvania.”

Proiect de suflet: Milk Burger

În ceea ce privește proiectele de suflet, în plan profesional, Beatrice Chiș a dat exemplu Milk Burger, brandul la care a lucrat încă de la început (din 2017) , de cand s-a alaturat echipei ETi și care ”a crescut foarte frumos și este  apreciat atât datorită gustului, cât și formei unice și amuzante pentru copii, validat, de asemenea, de consumatorii români, cu titlul de Produsul Anului 2019, în categoria Desert Rece”.

”În plan personal, cea mai mare bucurie vine din partea celor doi baieti ai mei. Lor le dedic aproape tot timpul liber, încerc să fiu cât mai prezentă în viața lor și să le ofer cât mai mult timp de calitate. Mă implic în educația lor și le ofer sprijin astfel încât să capete încredere în forțele proprii și să se dezvolte armonios”, a mai spus Beatrice Chiș.

Cheia succesului în marketing: munca în echipă

Mesajul pentru cititorii MarketingManager.ro: ”Ca în orice alt domeniu, cheia succesului ține de munca în echipă și parteneriate de încredere, pe termen lung, puse în practică cu simțul răspunderii. Rezultatele bune în marketing (Brand Equity și Market Share) depind de un mix complet de factori: este esențial să ai agenții de brand și de media care înțeleg nevoile targetului, iar echipa de marketing și vânzări trebuie să fie unită și toată lumea să funcționeze impecabil, ca un ceas elvețian, aș îndrăzni să spun.”