Digitalizarea afacerilor este un proces de care se vorbește extrem de mult în ultimele luni, pe care Bogdan Nacu, Co-fondator Pinepipe, îl vede ca pe ”un proces util, plin de beneficii, extrem de necesar – binele cel mai mare din tot răul, deoarece, contextul pandemic este factorul principal de influență, când vine vorba de popularitatea acestui subiect”.

”Importanța, utilitatea și beneficiile lui există, sunt vizibile cu ochiul liber, în toate domeniile de activitate ale agenților economici ce alcătuiesc piața națională. Unii îl asimilează mai încet, alții mai repede, dar e un drum pe care toți îl vom parcurge, mai devreme sau mai târziu. E interesant de observat, însă, cum reacționează fiecare domeniu aici, respectiv, care sunt industriile cele mai agile în acest proces. E interesant de observat cum reacționează industriile creative, în acest context”, a arătat Nacu, într-un interviu pentru MarketingManager.ro.

Contextul industriilor creative

Potrivit co-fondatorului Pinepipe, industriile creative erau în plină creștere în România, la începutul anului 2020, fiecare val, fiecare trend aducând noi și noi abordări și tehnici care să revoluționeze, în contextul național: ”Aveam evenimente recunoscute la nivel mondial, campanii premiate la Cannes, manifestări artistice neconvenționale, aveam un ecosistem care facilita dezvoltarea armonioasă și rapidă a tuturor acestora, atât separat, cât și complementar. La momentul actual, tot aceste industrii sunt și printre cele mai afectate de pandemia de COVID-19, fiind scuturate din temelii și forțate către dezvoltarea de noi procese de funcționare.”

Altă concluzie: ”Marketing-ul a cunoscut, în ultima perioadă, valențe diferite de manifestare, influențate, mai ales, de apariția rețelelor de socializare, respectiv de poziționarea lor ca noi canale de comunicare – acestea au schimbat complet regulile jocului, trecând majoritatea acțiunilor de marketing aici, în mediul online. Cu toate că domeniul cunoștea deja noțiuni ca freelancing-ul sau work from home-ul, iar mediul digital era aproape ca la el acasă aici, multe agenții au întâmpinat dificultăți în a-și muta și operaționaliza întreaga activitate online, păstrând ordinea și controlul asupra tuturor variabilelor.”

Organizarea de evenimente, ”pusă la pământ”

Domeniul organizării de evenimente a fost pus la încercare de pandemie: ”Un eveniment înseamnă, pe de-o parte, management, coordonare, echipe, furnizori, parteneri, sponsori, contracte etc., pe de altă parte, partea exterioară, care înseamnă experiență, vibe, interacțiune și conectare. E un domeniu extrem de trăit, comunicat experiențial, care a fost pus dramatic la pământ de context. Dacă lumea internațională a scos la lumină scenariul online și/sau cel hybrid în ziua 2, agenții economici din țară au întâmpinat dificultăți în a-și reinventa conceptele, astfel încât să-și poată continua, măcar parțial, activitatea, în a-și reorganiza activitatea, echipa, procesele full-remote.”

Industriile creative funcționează ca proiecte complementare

”Mă gândesc mereu la aceste domenii împreună, deoarece piața ne arată interdependența lor – nu există eveniment reușit, fără o strategie de marketing integrată, bine pusă la punct, care să pre-transmită atmosfera de acolo, așa cum o strategie de marketing complexă, autentică, include întotdeauna activări de brand și/sau evenimente care să pună brand-ul în mijlocul consumatorilor. E o relație care completează și maximizează astfel scopurile și valorile ambelor domenii. Dincolo de asta, principiile de bază ale marketing-ului, respectiv ale organizării de evenimente sunt ușor de extras din principiile de project management. Dacă e să facem o paralelă simplă, regăsim în fiecare dintre acestea research, scop și obiective, regăsim o audiență principală și una/mai multe secundare, regăsim bugete, timeline-uri și veșnicele GANT-uri, regăsim strategii de implementare, implementări și evaluări. De aceea, e ușor să le asemănăm și să le integrăm. De aceea, mulți creativi au skill-uri complementare și pivotează ușor între cele două domenii. De aceea, ne putem gândi la ele împreună”, a mai arătat Nacu.

Digitalizarea poate fi un proces simplu, eficient și avantajos

Acesta a mai povestit că, în ultimele luni, a cules idei și insight-uri și le-a adăugat celor pe care le avea deja din experiențele personale anterioare și a lucrat la o soluție care să ajute agenții economici, în procesul de digitalizare: ”Așa a apărut Pinepipe, tool-ul care crește productivitatea afacerii, gândit pentru nevoile freelancer-ilor și ale business-urilor mici. Platforma integrează toate funcționalitățile administrative necesare. Am încercat să pornim de la noi, de la oameni ca noi și de la oameni diferiți din piață, să le înțelegem nevoile și să le simplificăm procesul. Astfel, am pus la un loc toate funcționalitățile utile în management-ul de proiect, accesibile dintr-un singur cont, care pune la dispoziție gestionarea clienților, a contactelor aferente lor și a proiectelor, pontajul timpului lucrat, opțiunea de a lucra pe platformă împreună cu echipa și colaboratorii, emiterea facturilor și gestionarea încasărilor, spațiu în cloud pentru stocarea tuturor documentelor utilizate și asistență permanentă din partea echipei tehnice.”

Pinepipe e un tool care, potrivit lui Nacu, ”aduce organizare, fluidizare și automatizare în activități și proiecte, util deopotrivă agențiilor/departamentelor de marketing și organizatorilor de evenimente; este trenul care poate aduce industriile creative mai aproape de digitalizare, rapid, eficient și avantajos”.