un material semnat de agenția cv30

Ultimele trei luni au fost un joc al numerelor pentru multe branduri, iar promovarea lor s-a dovedit un adevărat rollercoaster în ceea ce privește adaptarea comunicării la noua normalitate. Campaniile de marketing preponderent ATL au forțat multe branduri să se reinventeze pentru a-și menține cota de piață, iar cele care s-au adaptat rapid sunt în cursa pentru dominarea cotei. Cu toate acestea, mai ales acum, interacțiunea directă cu consumatorul final este importantă și va facilita ascensiunea brandurilor de succes.

Noua normalitate generează schimbări majore ale comportamentului de consum, iar bugetele de marketing trebuie să țină pasul cu toate aceste schimbări și responsabilii departamentelor de marketing trebuie să inoveze pentru a beneficia de top of mind awareness din partea potențialilor clienți. Concret, pe lângă o atenție nou descoperită a marei mase către valoarea coșului de cumpărături, dar și a calității produselor sau serviciilor achiziționate, consumatorii empatizează cu brandurile care comunică permanent, indiferent dacă trecem sau nu printr-o perioadă de criză. Mai ales în momentele dificile îți aduci aminte cine a fost alături de tine și a avut grijă să îți facă ziua poate un pic mai frumoasă.

În ultimele luni, restricțiile impuse la nivel național, și nu numai, s-au tradus printr-o interacțiune limitată la un ecran, fie el de televizor, telefon sau laptop. Promoțiile, concursurile, activitățile in store, cele de sampling sau leafleting au fost condiționate să se reinventeze în online sau la distanță, acolo unde s-a putut. Mai mult, evenimentele, festivalurile, concertele erau surse sigure de interacțiune directă si permiteau activări speciale, care să îl aducă pe consumator mai aproape de brand.

Cele peste o sută de zile de izolare în care device-urile au fost cei mai buni prieteni ne-au amintit cât de important este să ieși la o terasă cu prietenii, să mergi la facultate sau la birou, să vezi marea sau muntele, să socializezi la o distanță mai mică de 1.5 metri, să schimbi dormitorul cu o cameră de hotel cu vedere la mare, să mergi la cumpărături și să te pierzi printre rafturi. După trei luni de consum online, suntem pregătiți pentru viața din offline. Și dacă noi suntem pregătiți, atunci și brandurile ar trebui să fie.

Acum mai mult ca oricând este esențial ca brandurile să fie acolo unde sunt consumatorii, și nu doar online, ci și offline: activări speciale pe plajă, product placement în camerele hotelurilor de la mare sau munte, sampling, consumer engagement în parcuri, leafleting, concursuri on location, client interaction în universități și cămine și multe alte variante tailor-made gândite și create de agenția de BTL a cv30 pentru fiecare brand în parte.